1.412 visninger
|
Oprettet:
huskøb og bank-afgifter {{forumTopicSubject}}
Nogle der ved hvad tinglysningsafgiften på et 4% obligationslån i en kreditforening er?
- Vi skal betale omkring 14.500 - og samlet set løber vores omkostninger i banken op på omkring de 30.000... -For at tage et realkreditlån på omkring de 850.000 (intet banklån)
Måske er det bare mig, der er naiv, men ´kan simpelthen ikke få det til at passe med alle de penge i banken... - Nogle, der er kloge på området???
-Arrrgh, synes det er så røvsygt, og troede at ens mægler, bankrådgiver og advokat burde have styr på tingene, men de har indtil videre alle klokket gevaldigt i det!!!
jan 2010
Følger: 1 Svar: 48
Det resterende er optagelsesgebyr til kreditforeningen. Lyder som det er meget rigtigt.
Det kan vel ikke være mægleren eller advokatens skyld. Går ud fra banken har oplyst dig om det -at du så synes det er for dyrt er kan de involverede parter vel ikke gøre for?
jun 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
for jeg købte selv hus december sidste år (et lån på i alt 1,4mil (80% realkredit 20% boliglån i banken) og det gav jeg 18500kr for i omkostninger med det hele (incl tinglysningsafgift) og så 12500kr til en advokat (men brugte også advokaten en del, så han var nok lidt dyre en normalt)
men er de 30000kr med advokat og det hele så er det vel ikke hel skudt ved siden af
jan 2010
Tror desværre ikke du har ret. De 18.500,- er til tinglysningsafgiften på kreditforeningslånet alene - hertil kommer så omkostnigerne til hjemtagelse og lur mig om du ikke har betalt tinglysningsafgift for bolglånet ved siden af også.
De 12.500,- til advokaten lyder dyrt men har du fået rådgivning ved siden af arbejder advokaterne ikke ligefrem gratis
jun 2010
og de 12500kr til advokat er fordi jeg var førstegangs køber, og valgte at få lidt rådgivning af advokaten under hele huskøbsforløbet (så det gav lidt ekstra timer, og de er jo ikke helt billige) og så var der også et huskøb som ikke blev til noget pga lidt forskellige løse ender, så det kostede jo også lidt ekstra)
jan 2010
Imponerende, så har banken gjort det gratis og har ikke taget pant på boliglånet
Hvis du kigger godt efter tror jeg ikke du har ret.
okt 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 68
Imidlertid har mægler informeret forkert og bankmanden ikke forklaret det hele - Det var blot her forvirringen var..
Tror jeg har gennemskuet tingene nu.
30000 til banken
19000 til advokaten
10-20000 oveni til en arealoverførsel
-Det er blot mange penge, og vil gerne have styr på, hvad det er, de går til:-)
jan 2010
Helt ok - hvis mægleren har misinformeret dig er der sket en fejl og så er de iorden at brokke sig
Det lyder meget rigtigt med de 15.000,- til banken for arbejdet og 15.000,- til staten for tinglysningsafgift.
De 19.000,- til advokaten går jeg ud fra er incl. tinglysningsafgift af skødet (også en afgift til staten) på 0,6% af enten købsprisen eller ejendomsvurderingen - her bruges den højeste værdi + 1400,-
10-20.000,- til arealoverførsel kan jeg ikke vurdere men siger normalt 15-20.000,- for en landmåler.
Mvh Frank
jun 2010
okt 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 68
yep; De 19000 er inkl tinglysning - og er af ejendomsvurderingen. Imidlertid ligger vurderingen på lidt under det dobbelte af husets værdi, og advokaten har sendt en hastesag til SKAT for at se, om det kan ændres, så dér kan jo være lidt penge at spare:-)
Ang. landopmåler, så har jeg undersøgt det så grundigt, at jeg TROR jeg har styr på dén pris:-)
huskøb og bank-afgifter