{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.843 visninger | Oprettet:

Hjælp til Viktualierum.. {{forumTopicSubject}}

Min mand og jeg har lige siden vi flyttede ind i huset, talt om at bygge et Forrådskammer/Viktualierum ude i et hjørne af garagen.

Garagen er ikke isoleret, og da vores konservesdåser og glas med div. ting jo helst ikke skal fryse, skal det lille rum jo isoleres.

Hvordan bærer vi os ad med at bygge sådan et lille rum, såh vi oxo samtidig undgår fugtskader osv. ?
Det handler vel noget om dampspærer osv, og på hvilken side af isoleringen det skal placeres... Detaljeret beskrivelse ønskes, såh vi ikke gør skade på garagen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Viktualierum..
  • #2   13. sep 2011 Er det u opvarmet skal der vel ikke damp spær i ??.
    Jeg ville lave et rum, med kraftigt isoleret vægge og loft.
    så rummet netop bliver frost frit, evt sætte en lille radiator op, som ikke skal stå på mere end 5 grader.
    Man kan godt isolere så rummet bliver frost frit.
    ang, vandrør så er det jo rørene, som i sig selv leder frosten vidre

    Vandrør sidder som regel på meget udsatte steder helt op af vægge .
    Men der er vel ikke vandrør i et viktualie rum i en garage.?


  • #3   13. sep 2011 Nope ikk tale om nogen vandrør her. Og det er helt normalt at rør frostspringer i tomme lejligheder osv. Skal faktisk ikke være ret mange frostgrader, før der er problemer i ældre boliger.

    Her er der tale om et helt simpelt rum bygget op af leca blokke uden isolering og betongulv, Ingen vand og med 3 staldvinduer.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #6   13. sep 2011 vil i ikke sætte foto ind når i laver et frostfrit rum uden en varmekilde ? det vil jeg rigtig gerne se .
    den eneste mulighed for det er at grave så langt ned i jorden at varmen derfra holder det frostfrit.


  • #7   13. sep 2011 Man kan jo oxo hjælpe på det ved at installere en frostvagt, der er egnet til at holde små rum frostfri. Den koster ca. 170kr.

  • #9   13. sep 2011 Ved et uopvarmet rum må der ikke være dampspærre, basta.

    Man kan ikke lave et uopvarmet rum 100% frostfrit. Man kan lave det næsten frostfrit, men ikke 100%.

    Jeg ville også isolere gulvet og sørge for en god kantisolering af fundamentet.

    MVH frank


  • #11   13. sep 2011 Få lofter isoleret og sidde et træskelet op med ca. 100mm isolering i eller mere!
    Smid så en el radiator op som står på 5-10 grader. Så er det frostfrit og isoleret odover gulvet. Men det er hvad jeg ville gøre.


  • #12   13. sep 2011 Koster for meget med en el-radiator.. Havde en tændt hele sidste vinter. fik et smæk svarende til et helt kvartal.. Såh det gør jeg IKKE igen.

  • #13   14. sep 2011 Du skal jo kune lige have den tændt, så du kan holde 5-10grader derude. Det koster alså ikke alverden. Hvis du ikke vil have nogen varmekilde derude og vi får en en vinter som de sidste 2 år kan du godt glemme alt om at holde det frostfrit.
    Du isolere jo hele rummet godt, så du kan jo ikke sammenligne det med sidste år. Min ex svigerfar har gjort det samme og han mærkede intet på el-regningen.


  • #14   14. sep 2011 Lene
    Du skal jo læse alt hvad jeg skriver og ikke kun bide mærke i el-radiator. Du SKAL isolere rummet med nye vægge og mere isoleringen på loftet.


  • #15   14. sep 2011 elektrikeren Har da læst det hele smiley svarede kun lige på det med radiatoren, da det var et ret stort no go for mig. Planen er jo netop at det lille rum skal isoleres ritty godt.

  • #16   15. sep 2011 Alternativt kunne være en olieradiator, godt nok på el, men den skulle være en del mere økonomisk end alm. elradiator

    MVH frank


  • #17   15. sep 2011 Du kan isolere nok så meget det bliver det ikke frostfrit af!! Isoleringen laver ikke varme den holder den temperatur der er... Det vil sige er der -15 grader udenfor så bliver der det også inde i skuret medmindre du har en varmekilde..

Kommentér på:
Hjælp til Viktualierum..

Annonce