{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.393 visninger | Oprettet:

Hardie Plank {{forumTopicSubject}}

Hej Boligejere.

Jeg står vil gerne bygge et hus. Hvor facaden skal være Hardie/Ivor Plank.
Nu begynder mine venner og sige det ville være dumt og bygge i det, da man ikke ved hvor lang tid det holder. Da det er et produkt der ikke er så gammel.

Nogen der har noget erfaringer med det?
Er det godt eller skidt?
Hvor lang tid vil det holde?

Jeg har søgt rundt på nettet, men vil gerne høre nogle personlige erfaringer smiley

/Dennis

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper 50.000 kr.
  • Montering af toilet 200.000 kr.
  • ophæng af 2 lamper, samle et ikea skab 100x200 cm 167.500 kr.
  • Flytte rengøring 250.000 kr.
  • Opsætning af gyngestativ og samling af sandkasse 120.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hardie Plank
  • Mikkel U
    Mikkel U Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 33
    #1   31. aug 2011 Jeg tror ikke du skal være bange for at anvende det, vi har anvendt det i over 5år, og det holder stadig, materialemæssigt er det jo også holdbart...

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #2   31. aug 2011 Hardi/Ivarplank fra Ivarsson er lavet af finkornet fibercement og er noget dyrere end f.eks. træ. Til gengæld er det væsentligt meget lettere at holde.

Jeg forstår dine venners argument men omvendt, der gives en del års garanti på produkter så længe det vedligeholdes og du har garanti.

Jeg skifter vindskeder, sternbrædder og flere ydre dele til ivarplank nu og kender flere som har skiftet træ på gavlede ud med ivarplank af samme årsag.

Mvh. Anders

• #5   1. sep 2011 Vi har ivarplank mellem vinduerne, vasker det med autoshampoo i højtryksrenseren sammen med plastik vunduerne 2-3 gange i året så holder det sig pænt og rent...

• Anders T

#6   1. sep 2011 kan/må man bruge ivarplank til at lave sålbænke under vinduerne??

• #7   1. sep 2011 (link fjernet)

• Anders T

#8   2. sep 2011 Hej Frederik

Tak for linket, super fede tegninger i.

Jeg kender godt løsningerne med en sålbænk /metal profil som denne. Reelt set er det samme løsning som at tage en normal metal profil som sålbænk.

Mit spørgsmål går mere på: når man har et hus uden ivarplank som facade og ønsker at bruge et stykke ivarplank (cedral/smooth) som sålbænk (skrære planken ud så den passer) er dette en mulig og god løsning?

Mvh. Anders

• #9   2. sep 2011 Det kan vel være en udemærket løsning, udførslen må være ligesom en en skifersålbænk... Dvs. enten skal den skæres til vindueshullets bredde og fuges i siderne ud imod siderne i murhullet eller også skal eternitten/hardieplank ind i muren i siderne så vandet løber ud istedet for ned i muren.

Kommentér på:
Hardie Plank

Annonce