9.588 visninger
|
Oprettet:
regler for løse ledninger.. {{forumTopicSubject}}
Hej jeg er ved at sætte nyt køkken op og selve kontakten til induktionspladen er ca 3 meter væk og jeg havde tænkt mig den skulle ligge i sokkelen hen til induktionspladen. Må den godt det? eller skal den være bskyttet for rotter og lignende
aug 2011
Følger: 1 Svar: 2
mener at du burde få en elektriker til at flytte komfurudtaget hen til kogepladen.
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 24 Svar: 66
feb 2009
Følger: 1 Svar: 19
jun 2008
Følger: 1 Svar: 31
mar 2009
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 631
mar 2009
jun 2008
sep 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
Den eneste jeg umiddelbart kan se, som taler imod det, er kravet om at en tilledning ikke må være unødvendig lang. Og det er jo lidt af en gummi-paragraf.
jun 2008
Du bruger jo ikke et alm. inst. kabel som tilledning!!!
Kenneth
Ligger et kabel i en sokkel vil det blive betegnet som skjult inst. ihvertfald ifølge mine tidligere mester. Har sgu lave flere køkkener om fordi bygherre har sparet her. Så inst. er blevet kasseret
jun 2008
Men reglerne kan jo vendes og drejes mange gange.
Jeg mener at en tilledning ingen steder høre hjemme skjult i en sokkel.
jun 2008
Følger: 1 Svar: 35
Stiv installationskabel 5x2,5 Pvikj eller noikj må ikke bruges som tilledning men kun til fast installation.
Den eneste korrekte løsning er at etablere et udtag eller en membrandåse for fast tilslutning ved kogepladen. Hvis det eksisterende udtag ikke umiddelbart er let at flytte, kan muligheden være at trække et nyt installationskabel herfra (fra den faste installation og IKKE fra stikkets udtag) og til en ny dåse ved kogepladen. Herfra forsynes kogepladen med en blød tilledning.
Uanset hvilken løsning der vælges er det ikke gør det selv arbejde, så få en elektrikker til at vurdere opgaven, det tager ham ikke lang tid at lave det så reglerne bliver opfyldt
regler for løse ledninger..