{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.374 visninger | Oprettet:

Lasse S
Lasse S
Tilmeldt:
12. jun 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 9

Min opvaskemaskine stinker? {{forumTopicSubject}}

Hej..

Nogen der har et råd til hvordan jeg fjerner lugten fra min opvaskemaskine..

Den lugter forfærdelig og vasker ikke så godt.
jeg har renst filteret.

Kom med et godt MODER RÅD smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min opvaskemaskine stinker?
  • Anja M
    Anja M Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 10
    #1   15. aug 2011 Mener at Netto havde sådanne noget rense-noget i sidste uge....ved ikke om de har mere, selvfølgelig....måske det skulle prøves...tror såmænd også at andre alm. butikker har desideret produkter til at rense opv-en.

    Husker du salt og afspænding????

    Held og lykke med det *S*


  • David N
    David N Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 54
    #3   15. aug 2011 Smut ned i Matas og køb en omgang citronsyre, smid en lille kopfuld i bunden af maskinen, og tag så det varmeste+længeste program, det samme kan du gøre ved vaskemaskinen, og det virker sku!!

  • Ninna C
    Ninna C Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #4   15. aug 2011 Gør som David skriver, og så derefter huske at skylle alt servicen af inden det ryger deri, og så en gang imellem give den sådan en rensetur. Og huske at have salt på og afspænding på maskinen...

  • I K
    I K Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Svar: 4
    #5   15. aug 2011 En anden god ting er at når der skal købes en ny opvasker, så køb en hvor bunden indvendigt er i metal og ingen samlinger i bunden.

  • #6   16. aug 2011 Præsis Bruno!!
    Det er også den advarsel vi har fået de gange vi har været ude at købe opvaskemaskiner- man skal skabe opvasken af men IKKE skylle det!!!!
    Kun hvis man lader det stå til det tørt inden det vaskes- så kan det være nødvendigt smiley

    VI har haft vores i 4-5 år nu og det først her for kort tid siden vores begyndte at vaske dårligere og lugte.. Så vi rensede den totalt.. Tog spulerarmene ud og skyllede dem igennem med tryk på vandhanen og bankede møget ud - hold op det sidder MEGET i sådan nogle.. Tørrede alt af alle steder, nede i filtret, inde i alt osv.. og så gav vi den en gang hvor den fik lov at vaske alene uden opvask i.. dog var der en del sæbe tilbage ( UNA fra ALDI ) der er super godt og nu dufter den ren igen og vasker perfekt...



  • #7   16. aug 2011 Lotte: selvom man sætter noget ind der gør det dufter godt- fjerner det jo ikke problemet der ligger bag at den lugter= at der sidder feks alt for meget gammel møg i spulere osv..

  • Ninna C
    Ninna C Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #8   16. aug 2011 Det er måske også mere efter temperament det med at vaske af.. jeg vasker af inden, for det første pga tanken om at der sidder gamle madrester, og cirkulere i maksinene, og for det andet fordi jeg altdi har pænt service, en maskine der ikke lugter (bruger kun de billige taps fra lidl eller brugsen).. og har en veninde vis maskine lugtede og ikk vaskede ordentlig og jeg fortalte hvrodan jeg gjorde, og siden da er hendes også skinnede ren og dufter skønt smiley
    Men hver sin smag...
    Men ´hvis man kun skal vaske servicet af hvis man ved det indtørrer så skal man vel stort set altid vaske det af alligevel.. vi har ikke maskinen til at køre hver dag, og så vil det jo indtørre.. (trods vi er en fam med barn osv.. og ikke spare på det smiley
    sorry den lange smøre, men er ved at være lidt irriteret over at folk siger det blvier mere rent med gamle madrester osv på servicet, for dem der prøver at skylle af har måtte give mig ret smiley


  • #9   16. aug 2011 Ninna- det bliver ikke mere rent af det, men giver maskinen det olie den har behov for, for at smøre sig selv fik jeg forklaret af fagmænd

  • Ninna C
    Ninna C Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #11   18. aug 2011 Nu har jeg så solgt reservedele til hvidevarer, og der har jeg set en del komme med nogle vildt klamme slanger sov, og dem med de klamme slanger der var stoppet osv vaskede ikk servicen af, hvorimod dem med noget pænere slanger vaskede af..
    så jeg skyller altid af. det syn jeg ahr set udfra ikk at gøre det vil jeg ikk have i min maskine smiley

    det med at smøre er meget muligt, men jeg satser gerne på en "usmurt" maskine, og skifter den ud lidt før end en smurt ville være smiley

    men vi lader den ligge her, vi er ikk enige, og bliver det vidst aldrig smiley


  • #12   21. aug 2011 Man skal jo også huske at rense filteret jævnligt - et fyldt filter kan lugte noget så forfærdeligt.....

    Altså - rens filter, kør et renseprogram (Neophos maskinrens), rens filter igen !!!! OGSÅ kan man bruge den der duft-dims som foreslås.....


Kommentér på:
Min opvaskemaskine stinker?

Annonce