{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng TV op 500 kr.
  • Montering af låger og greb på IKEA Pax skabe 600 kr.
  • Opsætning af 2 loftlamper (New Works Tense + IKEA Backstörn) 800 kr.
  • Changing the faucet in the kitchen 700 kr.
  • Vores vaskemaskine får HFI relæet til at springe fra. 1.600 kr.
  • Ophængning af vægspot i lille badeværelse. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alu vinduer el træ?
  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #1   26. jul 2011 jeg er vildt glad for mine og nu hvor jeg skal til at male mit udhæng igen igen , er jeg endnu mere gladf for dem.

• #2   27. jul 2011 Vil lige komme med en kommentar, på min kærestes vegne...
    Han arbejder til daglig med alufacader, og sælger plastiv vinduer i fritiden.
    Aluvinduer, er rigtig gode, men hold dig fra træalu vinduer... de rådner smiley
    Nu ved jeg ikk hvor i landet du bor, men finder du ud af du skal ha plasticvinduer, kan han skaffe dem til ca hal pris af hva de vil koste i DK. smiley

• #3   27. jul 2011 få fra hvidbjerg snak med en sælger der hedder jesper der er gode vinduer ! og heller ikk de dyreste

• Jan
    Jan Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 53
    #4   27. jul 2011 Vi har Rationel træ/alu i hele hytten, huset er fra 63 og vi har gennem de sidste 3 år skiftet det hele løbende.
    Super vinduer i super finish, billigt var det ikke, men der var heller ikke noget at sætte en finger på.

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #5   27. jul 2011 Bruno : dejligt med god nøgtern vurdering , jeg har kun en ting at bidrage med , du skriver dvc godkendt ,og ja det skal det være , Men min mening er at det ikke er nogen garanti for at vinduet er ok ,at det er behæftet med sådan en . Er du enig i det ?

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #6   27. jul 2011 en sidebemærkning helt off-topic....hold Jer LANGT fra Velfac, hvis I læser om brugeranmeldelserne på nettet (og har selv et par erfaringer eller 2) så er det noget skrammel....sorry smiley

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #7   27. jul 2011 Hej igen

Ja enig, man skal sortere i anmeldelser på nettet. Men min svigerindes vinduer i hele deres boligkaré er af mærket Velfac og udover dug og begyndende mug i kanterne på de 2½ år gamle vinduer har mange beboer klaget over at det piver ind og de lukker dårligt....det har været diskuteret på GF i andelsforeningen da der er massivt med klager over alle nye vinduer..... jeg kan derfor kun nikke til at Velfac i det nævnte tilfælde automatisk har sørget for ventilation på den meget ufede måde.
    og her snakkes altså om 6-10 vinduespartier pr. lejlighed og der er 275 lejligheder...klagesagen mod Velfac er mig bekendt påbegyndt.

Der er iøvrigt andre som kender til problemer med nyere velfac, denne website er i hvert fald et godt eksempel på problemer med også nyere velfac:
    (link fjernet)

nå, beklager off-topic snakken, tilbage til topic.

Mvh. Anders

• #8   27. jul 2011 Skiftede sidste år til pvc. Dælme dejligt:-) Aldrig mere male vinduer/døre, hverken udvendig eller indvendig. Har naboer, der for 10 år siden skiftede til PVC og de er stadig som nye at se på. De er så dyre som træ/alu:-)

• #9   27. jul 2011 Undskyld... de er IKKE så dyre som træ/alu:-))

• Magnus T
    Magnus T Tilmeldt:
    apr 2024

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   29. jul 2024 Når det kommer til valget mellem alu-vinduer og trævinduer, er der flere faktorer at overveje. Alu-vinduer kan være meget praktiske, men de er ofte dyrere end trævinduer. Det er vigtigt at afveje fordele og ulemper for at træffe den bedste beslutning for dit hjem.

Erfaringer med alu og trævinduer:

Vedligeholdelse: Alu-vinduer kræver minimal vedligeholdelse sammenlignet med trævinduer, som skal males og behandles regelmæssigt. Dette kan være en stor fordel, især hvis du vil spare tid og besvær med vedligeholdelse.

Holdbarhed: Alu-vinduer har en lang levetid og er meget modstandsdygtige over for vejr og vind. Trævinduer kan også være holdbare, men kræver mere vedligeholdelse for at forblive i god stand.

Pris: Selvom alu-vinduer kan være dyrere i indkøb, kan de være en god investering på lang sigt på grund af den lave vedligeholdelse og lange levetid.

Anbefaling: Hvis du ønsker vinduer, der kombinerer det bedste fra begge verdener, kan du overveje træ/alu-vinduer fra KPK. De tilbyder den naturlige skønhed og isolering af træ indvendigt, kombineret med den holdbare, vedligeholdelsesfri yderside af aluminium.

For yderligere at få et godt overblik over dine muligheder og finde de bedste vinduer til dine behov, anbefaler jeg at læse Byggefokus' guide til valg af vinduer. De har udført omfattende tests og giver en detaljeret gennemgang af forskellige mærker og typer af vinduer

https://byggefokus.dk/kpk-vinduer/

Kommentér på:
Alu vinduer el træ?

Annonce