Istandsættelse 300-350.000 kr {{forumTopicSubject}}
Som jeg skrev i en tidligere tråd skulle min kæreste og jeg i banken og forhøre os om lån til huskøb, samt nogle 100.000 til istandsættelse..
Det vi har regnet på i samarbejde med banken er 350.000 til istandsættelse.
De rum/ting der skal laves er:
Nyt køkken m. hårdehvidevarer
Gulve over alt pånær badeværelse (ca 100 kvm). Træ gulv i stue, gang og værelser og klinker i køkken.
Nye gipslofter
Der er i huset sat noget der kunne ligne spånplader op på husmuren som selvfølgelig er slået revner. Disse skal udbedres evt med nye gips vægge, men er her i tvivl om dampspær osv.
Nye vinduer og døre
Fodlister og indendørsdøre
Det er et hus fra 1979 så alt står i original stand..
Da jeg tidligere har sat hus istand har jeg mod på at lave det jeg må selv. Dvs vægge, lofte, nyt gulv minus gulvspartling, køkken.
Vi regner med at materialer er af fornuftig kvalitet, men slet ikke dyrest mulig. Køkken esk ala hth, kvik.
Hvad er jeres mening om ambitioner kontra midler?
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 12 Svar: 11
Lyder godt med opbakning:). Jeg kan desværre ikke kom frem til et ca beløb for vinduer syntes jeg. Så hvis nogen har et bud hører jeg gerne på dem..
Vi har 8 standard vinduer. 2 døre samt en terrassedør i 3 fag vil jeg kalde det.
Har tidligere samlet køkken alt incl for 70.000. Dog med god forhandling om hvidevarer, så det regner jeg med kan lade sig gøre igen..
Det vil ikke blive et kæmpe køkken og funktionsmæssigt meget almindeligt. Men stilen kan jeg ikke ligge mig fast på endnu
feb 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 26
jul 2011
Der er noget at gå videre med..
Davir.dk, vil bestemt heller ikke bare gå efter de billigste, men nok ud fra devicen om value for the bug:)..
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 24 Svar: 66
jul 2011
Tak for dit svar. Jeg har arbejdet som gulvmand og tidligere istandsat hus, med stor hjælp fra min svigerfar dengang. Følger også helt sikkert dit råd og lægger gulv over alt af samme omgang.
Jeg regner med at måtte hyre noget elektriker til at lave lidt mere strøm i køkkenet.
Men vil selv stå for gulve, lofte, vægge og køkken.. Murer arbejde har jeg aldrig prøvet mig i så klinker i køkken og bryggers bliver også af en prof.. Eller ikke mig;).
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 24 Svar: 66
Istandsættelse 300-350.000 kr