{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper 50.000 kr.
  • Montering af toilet 200.000 kr.
  • ophæng af 2 lamper, samle et ikea skab 100x200 cm 167.500 kr.
  • Flytte rengøring 250.000 kr.
  • Opsætning af gyngestativ og samling af sandkasse 120.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bindingsværk
  • #1   12. jun 2011 Jeg har for en del år siden været igang med at hjælpe min fætter med at skifte en hel sidelængde ud på et hus med bindingsværk.
    Skal liges siges han er tømrermester.
    Han brugte egetræ og det blev selvfølgelig skåret til og sat sammen præcis som i gamle dage dvs uden søm og skruger.
    Murvæket skal pilles ned og så ellers igang med at støtte evt. spær under og så få skaffet noget godt egetræ. Det kræver sit håndelag og tålmodighed, da tingene skal passe 100% sammen. Selve murearbejdet er ingen problem. Dog skal man huske at komme murepap imellem træ og mursten.
    Jeg ville nok ikke tude at gøre dette selv.
    Håber da gav en lille indsigt i det.

• #2   12. jun 2011 Tak for svaret.,

Det med murepap vidste jeg så ikke. Godt tip.

Jeg kan ikke selv magte at understøtte 1. salen - så jeg havde egentlig tænkt mig at skære bid for bid ud og så mure op.
    "Murstenen" viser sig at være af "ler" .
    Jeg har selv gjort det med hovedhuset at jeg fik hele balladen understøttet og rev så alt ned og murede op uden bindingsværket.
    Derved fandt jeg ud af hvad muren bestod af.
    Reperation på problemet nu med håndværker, ligger mellem 350.000 til 500.000 .....

• winnie s
    winnie s Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 4
    #3   20. jun 2011 Hejsa
    Vi er selv i gang med den helt store tur....Det var en dyr omgang...Men jeg går ud fra, at du snakker om 1`ste salen;) Er det remmen, hvor spærrene ligger på, eller er det bundremmen. Vores rem i bunden var også rådden, men der laver vi en opmuring af beton i stedet for en ny rem...

• #4   20. jun 2011 Hej

Det er desværre den rem hvor spærrene ligger på.
    Jeg bliver nødt til at smide "soldater" op er jeg blevet klar over.

Pt er jeg igang med bunden som du har gjort - det er rimelig let (endnu)

Blandede du større sten i?

• winnie s
    winnie s Tilmeldt:
    aug 2008

#5   28. jun 2011 Vi står også også have skiftet remmen, hvor spærrene ligger på.
    Du skal sikkert også sikre det udefra. I vores spær er der ingen spærbund, og bliver de ikke holdt fast udefra, tror jeg spærrene går i spagat...Vores er understøttet indefra og udefra..Vi er stadig i gang, og skifter højst sandsyligt et stykke af remmen, som slet ikke er der. Man kan også afstive spærrene, på samme facon som ved gitterspær, men du skal dælme være sikker på, hvad du laver..

Mener du om vi blander større sten i den nye betonrem?

• #6   28. jun 2011 Jeg kan næsten tænke mig der så ikke er mur til at understøtte nogen steder hos dig? Det er der så hos mig.
    Men jeg er MEGET opmærksom på at det skal understøttes - og jeg går ikke igang uden en tømmer har sat de pågældende soldater op.

Mit kan så ikke understøttes udefra.

Ja - det var det jeg mente med sten i beton remmen?

Har du tænkt på man kan købe armeret mursten iøvrigt? De kunne vel også bruges?

• winnie s
    winnie s Tilmeldt:
    aug 2008

#7   8. jul 2011 Vi har skiftet hele remmen i bunden til kun en betonsokkel...
    Øverst har vi skftet dele af remmen:) Bindingsværket bliver fastgjort til betonen, da de skal fastgøres også i bunden...Tror ikke de armerede kan bruges;(

• #8   9. jul 2011 Jeg har tænkt mig hele remmen skal ud men kun det stykke den er rådden og så erstattes med de armerede "mursten".
    Jeg har iøvrigt også opdaget soklen skal fyldes "ud"... det bliver da mere og mere omfattende smiley
    Der så heldigvis kun stem og beton i forvejen.

• #9   9. jul 2011 stem = sten

Kommentér på:
Bindingsværk

Annonce