{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hanging of posters in cement wall 750 kr.
  • afmontering af vand og tilførsel af vand 1.000 kr.
  • Sætte makeup spejl op over makeup bordet (stort spejl) 500 kr.
  • Tilskæring af hegn 1.500 kr.
  • Looking for Authorised Electrician Copenhagen area 2.450 kr.
  • Grave huller til stolper 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Male radiatorer
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   10. maj 2011 Jeg ville bruge samme maling som du maler dit træværk (paneler mv.) med, som typisk har højere glans (40-50) end din vægmaling

mvh. anders

• simon P
    simon P Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 86
    #2   10. maj 2011 Anders T. arr træ maling er til træ, ikke radiatorer smiley

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #3   10. maj 2011 simon p : arr arr det meste af panelmaling er både til træ og jern smiley
    brug evt en rulle , og en radiatorpensel-

• #4   10. maj 2011 Simon P - Jeg har ALTID brugt den samme maling, som jeg maler paneler med. Det bliver rigtig pænt, er vaskbart og holder fint.

Herdis V - og husk radiatorerne skal være kolde og ikke noget med at tænde for dem, for at de skal tørre hurtigere :o)))) God arbejdslyst

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #5   10. maj 2011 Godmorgen Simon

Det bliver vi på ingen måde uenige om. Rigtig meget maling, både på olie og vandbasis er dog idag beregnet til maling på træ....og metal ;o)

Hvad maler man på med træ & metal maling?

http://www.maling.dk/maling-lak/trae-metalmaling

Lettest og pænest bliver maling med pensel eller evt. en mohair (korthåret) rulle eller skumrulle.... til kanter og bagside en radiatorpensel.

Mvh. Anders

PS ;o)

• #6   10. maj 2011 Hold da op et projekt...

Jeg havde skiftet alle radiatore istedet... griner... orker ikke at male sådan noget...

Men ja.. brug evt. dyrups Træ / Metal maling... det har vi malet alle vores rør med.. og det er kanon!...

• #7   10. maj 2011 Sadolins træ/metal (tror jeg den hedder) glans 40 løber også rigtig pænt sammen, hvis man bruger en ordentlig pensel.

• Christina T
    Christina T Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 10
    #8   10. maj 2011 Vi brugte Lady ral 9010 til vores radiatorer, døre, karme og paneler.
    Det løber ikke, og flyder nemt sammen, altså ingen penselstrøg på radiatoren (i forhold til det billige maling)
    Og så dækker det rigtig godt, og er nemt at vaske bagefter,

• Herdis V
    Herdis V Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 58
    #9   10. maj 2011 Tusind tak for jeres svar smiley Nu er det bare at komme i gang smiley

• #10   11. maj 2011 kasper: sad lige og tænkte det samme smiley haha.. og det er så ogspå det vi har gjort smiley

men ja panel er tit både til træ og metal..

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Svar: 6
    #11   28. feb 2012 Det er korrekt hvad de andre siger, at man maler radiatorer med træværksmaling!
    Ready V40 fra Sadolin, er rigtig god maling og resultatet blir rigtig pænt.. Du kan eventuelt fortynde malingen en smule med lidt vand, så flyder den pænere sammen!

Hvis du maler radiatoren med pensel skal du huske at den skal være uden varme, men derimod hvis du sprøjter dem skal den være varm så malingen ikke løber..

God arbejdslyst..
    // Maleren smiley

• #12   28. feb 2012 Mia - tak for tip. Jeg vidste ikke det med varmen, når man sprayer.....

BTW - du er lidt sent ude, tråden er næsten 1 år gammel *smil*

• #13   28. feb 2012 ... men det kunne da være interessant, at høre hvad Herdis gjorde, og hvordan resultatet blev ...... :o))))

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    jun 2011

#14   29. feb 2012 Jaah ved godt jeg er lidt sent ude, men tænkte at jeg alligevel lige ville dele min erfaring med jer, til hvis der var andre som kiggede trådene igennem som måske havde samme problem smiley

• #15   29. feb 2012 Jamen, det var jo super - for jeg lærte at der skal være varme på, når man sprayer ;o)))

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    jun 2011

#16   1. mar 2012 Ja nemlig, så tørrer malingen med det samme smiley

Kommentér på:
Male radiatorer

Annonce