{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
22.276 visninger | Oprettet:

Tom D
Tom D
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 43

EL skab ved vej.. {{forumTopicSubject}}

hej..

står og vil lave min indkørsel bredere men det resultere i at der kommer en elboks ( de mindre husstands nogle ved vejen) i vejen.. kan de flyttes og hvem skal evt betale ? og nogle der har fået det gjordt ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reaparation opvaskemaskine“Bosch SilencePlus larmer fra pumpeområdet. 1.000 kr.
  • Afmontering af dørgreb og påsætning af nyt dørgreb 970 kr.
  • Sæt lampe op. 500 kr.
  • Beskæring af træer samt fjernelse af afklip 3.000 kr.
  • Havearbejde 4.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  EL skab ved vej..
  • jesper n
    jesper n Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 67
    #1   14. feb 2011 Du kan ikke få flyttet det elskab der står ved vejen

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #2   14. feb 2011 Hej Tom

DU skal rette henvendelse til teknisk forvaltning i din kommune, de hedder måske vej&park afd....men svaret fra dem vil med 99% sikkerhed være nej til at flytte skabet.

Mvh. Anders

• #3   14. feb 2011 Alt kan lade sig gøre. Er det skabet til dit hus eller er det et større fælles skab?
    Er skabets placering tinglyst? (meget vigtigt for hvem der skal betale for flytningen). Hvis elselskabet ikke har betalt for at have skabet stående på din grund, så står skabet på "gæsteprincip" og så skal elselskabet flytte det hvis ejeren skal bruge grunden til noget andet, med mindre selskabet har betalt erstatning på forhånd (erstatning eller tinglysning)

MVH Frank

• thomas e
    thomas e Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
    #4   14. feb 2011 ja og hvis de siger ja til at flytte den skal du helt sikkert selv betale

• #5   14. feb 2011 Thomas E: Det vil jeg sige at det afhænger af om der er betalt erstatning eller ej. Hvis ikke, så står skabet på frivilligt gæsteprincip og så skal ledningsejer flytte skabet når ejeren af grunden skal bruge pladsen til noget andet. Det er noget andet, hvis det foreksempel er en stikledning ind til eget hus.

Jeg bøvler med dette på arbejdet hver dag. Jeg bygger veje og når vi skal have en vej lavety, så skal ledningsejerne flytte deres ledninger (el, tlf, gas, vand, kloak etc.) hvis de ligger i vejen, med mindre de har betalt for at ligge der eller at ledningernes placering er tinglyst.

PS. de vil helt sikkert starte med at forlange at man selv skal betale for en flytning, men argumentér for at de ligger på gæsteprinbcip og ikke har betalt for at ligge på din grund, så skal du bare se at de nok kommer på andre tanker ;0)

MVH Frank

• jesper n
    jesper n Tilmeldt:
    jun 2008

#6   14. feb 2011 Du får ikke lov til at flytte et fælles elskab der står ved vejen

• #7   14. feb 2011 havde samme problem. et elskab til min og naboens husstand som stod i siden af hvor jeg vil udvide min indkørsel. men da elselskabet så ville flytte kablerne ned i jorden i stedet spurgte jeg gutterne om ikke de kunne flytte den men det havde han allerede tænkt på sagde han og var igang med og flytte det og sætte et nyt skab op så det var fint hehe.. så fik de sig en øl til fyraften og så var det det hehe

• jesper n
    jesper n Tilmeldt:
    jun 2008

#8   14. feb 2011 Ja Nicolai men der var de jo også igang med en udskiftning så kan det jo nok lade sig gøre ellers kan det ikke

• Tom D
    Tom D Tilmeldt:
    dec 2010

#9   14. feb 2011 skabet er ikke særligt stort så tror kun det er til mit hus.. er det kommunen der ligger inde med tinglysningen ?

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #10   14. feb 2011 Hej Tom

Læs min besked igen fra tidligere i tråden.

Mvh. Anders

• Tom D
    Tom D Tilmeldt:
    dec 2010

#11   14. feb 2011 ja self. blev helt forviret tak

• #12   14. feb 2011 jesper det er rigtigt nok men de flyttede den alligevelog satte en ny op uden "grund"

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 1
    #13   24. feb 2011 man kan sagtens få den flyttet men sikkert ikke gratis. min nabo fik det gjort for ca 4000 men det er self også penge..

Kommentér på:
EL skab ved vej..

Annonce