{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.685 visninger | Oprettet:

Rie Hallgreen J
Rie Hallgreen J
Tilmeldt:
15. okt 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 68

nyt badeværelse-pris {{forumTopicSubject}}

Det kunne være I kloge mennesker havde et bud på, hvad det kunne koste at lave et nyt badeværelse...

Hvis badeværelset skal ligge på 1.sal ovenpå et eksisterende badeværelse...

Der er ikke anlagt badeværelse nu.

Det er ca 9 kvm

Der skal være bad(brus) toilet og håndvask, som kan placeres umiddelbart lodret af elementerne i stueetagen - altså ikke noget med at flytte faldstamme og afløb...

-Ingen eksklusive drømme om badekar, spa eller dyre klinker og elementer...

???

ELLER er der nogen, der ved, om der er penge at spare ved IKKE at anlægge bad???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nyt badeværelse-pris
  • #1   13. feb 2011 Ja det er så klart dyre at anlægge et badeværelse end et toilet.

    Pris ja det er jo svært at spå om , kommer helt an på hvor i vil købe toilet vask osv. klinker
    om i vil lave nogle gør det selv løsninger eller bare købe og sætte ind.

    et toilet kan få til en 1000, vask med skab 800 bruche niche 1000, klinker til gulv 500,.
    men skal i sætte i stand eller skal rummet bygges op fra bunden af.??


  • #3   13. feb 2011 Som sagt er der ikke tidligere etableret badeværelse( eller toilet) i rummet.... Ved du, om man kan lave det væsentligt billigere uden bad?

  • #4   13. feb 2011 Vi står med en stor omkostning til ombygning allerede- og forsøger at se, hvor vi kan spare...

  • #6   13. feb 2011 Mogens S

    Det er det vi´snakker om - Hvis man kunne vente nogle år med den sidste del, og det bare kunne se anstændigt ud med det ekstra toilet og håndvask, så kunne vi sagtens selv gå og lave noget på det efterhånden...

    Vi snakker nu også om helt at vente med badeværelset, men det er bare for at få en i´de om prisen.....


  • thomas e
    thomas e Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
    #8   13. feb 2011 hva for en slags dæk er der imellem de to etager

  • #9   13. feb 2011 thomas;

    Så klog er jeg ikke - men gulvet skal rives op på 1. sal, så mon vi ikke selv bestemmer hvilket "dæk", der skal ind?


  • thomas e
    thomas e Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
    #10   14. feb 2011 er det træ eller beton der adskiller de to etager for er det træ kan i jo ikke få klinker på og så kan det være det ikke er helt nemt med kloakken til bruserne da du nok skal til at skære i træet

  • Stian J
    Stian J Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 5
    #11   14. feb 2011 Hvor er jeg glad for jeg kan lave stort set alt selv smiley

    Thomas E - Hvorfor kan man ikke få klinker på hvis det er af træ? Du kan da ligge stål traprez plader ovenpå bjælkelaget og støbe gulv på det. No problem.

    Rie - priser er jo meget forskellige udfra hvad du vil have i det, og hvor i landet du bor. Og om det er hvidt eller orange smiley


  • thomas e
    thomas e Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
    #12   15. feb 2011 Stian L jeg vil sige at hvis du støber gulv som du siger man bare kan gøre så skal man jo ogsåp huske at huset ikke er lavet det den vægt så der skal laves noget ekstra støtte til gulvet + du får dig også en høj kant ind til badeværelset

  • Stian J
    Stian J Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 5
    #13   15. feb 2011 Thomas E - Huset kan nu godt holde til det, hvis det har et ordenlig bjælkelag. Men ellers er støtte da det mindste problem. Og høj kant kan du diskuteres. Det kan sagtens laves pænt, ved ikke hvad du arbejder med. Jeg burde næsten smide billeder op af mit

  • thomas e
    thomas e Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
    #15   15. feb 2011 Stian L jeg er beton arbejder så har lavet en del gulve og dæk.

    Mogens S jeg vil give dig ret det er den rigtige måde at lave det på


  • #16   15. feb 2011 Vi er selv så småt begyndt med et i kælderen, dog omkring 15kvm, jeg har self, regnet lidt løst på den, og det kommer til at koste 10-15.000 men laver også ALT selv. smiley

  • #17   16. feb 2011 Hvis vi kan, regner jeg også med at lave noget selv.... - men det vi skal betale os fra er at få støbt i badeværelset - lavet ny faldstamme på den oprindelige og have afløbet skruet sammen, og så ved jeg ikke om vi selv kan klargøre rummet til badeværelse (men der kan man vel få råd og vejledning i forhold til valg af produkter til vådrum??) - Det resterende arbejde kan vi nok godt selv ordne - Men går også udfra at det vi skal betale os fra er noget af det dyreste i forhold til et nyt badeværelse...??

  • #18   16. feb 2011 Det der koster er udgiften til VVS arbejdet. Der skal 3xkoldt og 2xvarmt vand op til badeværelset. Der skal afløb fra håndvask, toilet og bruser. Der skal laves ventilation ud gennem taget, enten naturlig eller mekanisk.
    Alene denne udgift løber hurtigt op i 10-15.000,-

    Selve indretningen (toilet, håndvask, armaturer) er i selv herre over hvor dyrt bliver, og kan gøres fra 5000,- til 50.000,-

    Så skal der laves et holdbart gulv. Det kan gøres ved at støbe et insitustøbt dæk eller et betondæk på Lewis svalehaleplader. Hvad man foretrækker er op til en selv, men det kan laves for et par tusind hvis I gør det selv.

    Så er der vådrumsmembranen som også koster et par tusinde, der er jo trods alt 9kvm.

    Klinker kan koste alt lige fra 3000,- til 30.000,- + montage til 500,- pr/kvm

    En elektriker skal der også til, jeg regner emd at I skal have lys i badeværelset ikke? Det koster et par tusinde (husk også el til ventilationen)

    Filt, vådrumslim og Vådrumsmaling skal der også til og koster også et par tusinde.

    Mange bække små og vupti koster et badeværelse 50.000,-

    Det dyreste er installationerne og "hardwaren" men kan man lave meget af det selv, så er man godt hjulpet.

    Det vigtigste er at få tilsluttet de nye vandinstallationer og afløb til det gamle nedenunder. Har I tænkt på at der også skal rodes i badeværelset nedenunder for at tilslutte de nye installationer?

    God fornøjelse, jeg har selv været det hele igennem, så jeg føler med jer ;0)

    MVH Frank


  • #19   16. feb 2011 Ups glemte lige Gulvvarmen eller radiatoren, som også kommer ind under VVS arbejdet. Er der gulvvarme i forvejen eller skal I ud og investere i en gulvvarmeshunt?

    MVH frank


  • Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 4 Svar: 1
    #20   5. jul 2018 Hej
    Vi har et badeværelse på 11 kvadratmeter og overvejet selv at gøre det meste, men så har vi kigget lidt rundt og bl.a. blevet anbefalet af nogle venners venner, at benytte os et tømrerfirma Martin Landry, ved ikke om der evt. er nogen herinde der kender dem eller kan anbefale dem til nyt badeværelse, jeg læste denne tekst https://martinlandry.dk/nyt-badevaerelse-koebenhavn/ på deres hjemmeside og virker professionelt så skal vi bare selv have indhentet en pris
    Giv gerne feedback


Kommentér på:
nyt badeværelse-pris

Annonce