{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.605 visninger | Oprettet:

Kim N
Kim N
Tilmeldt:
12. jul 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62

Tilbygning størrelse på værelser {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Vi regner med at bygge til vores lille hus, men ville lige høre hvad i mente for jeg er i tvivl.

Vi vil gerne have 2 børneværelser og en mindre spisestue i tilbygningen.

Hvor store mener i værelserne skal være? De skal ikke være for små og ikke for store, hvad er "normalt" i kvm?

Hvor stor skal man regne med spisestuen skal være? Altså ca. bredde og længde. Skal man regne med ca. 1 meter på hver side af bordet? = ca. 3 meter bredt?

Vores hus er pt kun 80 kvm. Så vi har ikke meget spiseplads da det er både stue, spiseplads og åbent køkken.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbygning størrelse på værelser
  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #1   1. feb 2011 mener ikke børneværelser skal være under 12 m2
    og et rum som spisestuye ville jeg lave på min 4x4


  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
    #2   1. feb 2011 Okay, vi overvejer lidt om vi skal rykke stue derud i det nye og så bruge den gamle stue til spisestue.

    Regner med de 2 værelser bliver på hver 14 m3. ca. 3,5x4 m. Og så stuen/spise stuen ca. 7x4.

    Den gamle vil meget gerne murer det op af mursten, men det skal pudses alligevel da huset er pudset, kunne det ikke bedre betale sig at lave det i leca sten? Hvad tykkelse skal man bruge for det kan bære? Der skal tegl på.


  • Daywis B
    Daywis B Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 16
    #3   1. feb 2011 Hej kim.. igennem min studie lavde jeg rum analyser med hvad min. krav på rum i et hus skal havde med dvs møbler. jeg husker børneværlser på 13m2 resten kan jeg ikke huske men finder det frem til dig så du kan få nytte af det. for det holder stik..

  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
    #4   1. feb 2011 Hej Daywis B

    Det ville være super lækkert. smiley Det er lidt svært at vurdere da jeg selv er vokset op i et stort hus. Og nu da vores hus ikke er så stort kunne det være super.

    Men havde regnet med omkring 14 m2 til hver børneværelse. Og så ca. 4x7 som vi ville bruge til enten stue eller spisestue. Vores kombineret stue/spisestue nu er også ca. 28 m2 men det er alt for småt.


  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
    #5   1. feb 2011 Nogen som har en god ide til byggematerialer? Havde regnet med Leca da det er nemt og hurtigt. Har også kigget på de flamingobyggeklodser man kan købe og fylde beton i. ligesom flamingohuset. Men det er vist små pebret.

  • #6   1. feb 2011 Vi er også ved at tegne en tilbygning til vores lille hus. Det skal indeholde 2 værelser, badeværelse, gang, mellembygning. Vi har (hvis jeg husker korrekt) dispneret således. 2 x værelser af 9,8kvm. Badeværelse 3,7kvm, gang ca. 7kvm og stue-mellembygning ca 30kvm.

    Stuen kommer til at fungere som tv stue, da den nuværende "tv-stue" i køkkenalrummet fremover kommer til at fungere som spisestue.

    Skabene som hører til værelserne kommer til at være ude i gangen, så der ikke bliver spildt noget gulvplads i de forholdsvis små værelser. Værelserne er dog så store at der sagtens kan stå en 180x200 dobbelt seng, hvis man en dag skulle få lyst til at indrette et af dem som soveværelse eller gæsteværelse.

    MVH Frank


  • #7   1. feb 2011 Jeg kender godt disse flamingo byggeklodser og de skulle være super, da man kan lave næsten alle mulige former, bjælker og bærende vægge, bare der kommer armering nok i, men hvis det er en simpel kasse du vil bygge, så vil jeg mene Leca er udemærket. Selv ville jeg dog foretrække en billig mursten som blev pudset.

    Vi bygger i træ, for at fånoget helt andet end det eksisterende hus som er i rødt tegl.

    MVH Frank


  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
    #8   1. feb 2011 Hej Frank G.

    Okay, vi havde også tænkt os at bruge vores gamle stue/spisestue som spisestue og så rykke stuen ud i det nye.

    Værelserne på 14 m2 vi har tænkt os må være ok så.

    Ja har siddet og kigget en del på flamingohuset.dk. Men regner også med det bliver i leca da det bliver rimeligt simpelt. Jeg ville også gerne bygge i mursten, men det koster lidt mere og tager lidt længere tid. smiley

    Kender du nogen steder man kan købe billige mursten? Så vil jeg da lige sammenligne priser.


  • #9   1. feb 2011 Nej kender ikke deciderede billige steder at købe sten, men de fås da hos den lokale tømmerhandel i nærheden af 2,- da du kan være ligeglad med farven, de skal jo alligevel pudses, så reelt set kan du købe en 2. sorteringssten, hvor farven er kikset.

    MVH Frank


  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
    #10   1. feb 2011 Ja det er jo rigtigt nok. Kunne være jeg skulle køre i XL byg og høre hvad de skal have for sten, hvor mange er det nu man bruger pr kvm? Mener jeg kan huske noget om 56 eller 65 og så en halv liter mørtel til hver?

  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
    #11   1. feb 2011 Nogen der kan svare mig på hvor tykke leca blokke man skal vælge hvis vi vil lave en bærende væg i dem som skal holde et tegl tag?

    Når man skal overholde regler ang isolering, tæller leca blokke så med som noget? De har vel en vis isoleringsevne.


  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
    #13   1. feb 2011 Hej Mogens S

    Snakker du om væggene hele vejen op? Man skal da vel ikke bruge lecaterm blokke hele vejen op?


  • #16   1. feb 2011 Ja jeg troede egentligt også det var løgn, men de angiver ast der kan bruges leca term blokke som ydevæg og at en 490mm har en U-værdi på 0,12.

    Jeg tror dog enhver murer hellere vil mure med alm. mursten eller smalle leca sten og alm isolering mellem, da Lecaterm Blokkene er alt for store til at tumle rundt, når de skal op i højden.

    tror bestemt også det er billigere med traditionelle sten/Lecasten

    MVH Frank


  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
    #17   1. feb 2011 Puha det ser dyrt ud.. Hvad mon sådan nogen 450 mm term blokke koster? Det er alligevel ca. 75 kvm væg vi skal have alt efter hvor mange vinduer.



  • Nicklas S
    Nicklas S Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #19   1. feb 2011 På teknisk skole i køge kunne man hente sten gratis på et tidspunkt og det facade sten der er blevet renset.. ved ikke om der andre skoler der gør sådan noget.

  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
    #20   2. feb 2011
    Nicklas S - Okay, men det er vel begrænset hvor mange de har?

    Bruno - Ja vi skal have en del vinduer i så vi kan se ud i haven. smiley


  • Daywis B
    Daywis B Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 16
    #21   6. feb 2011 Når men nu fandt jeg de oplysninger som din indlag handler om.
    soveværelse : 11m2
    Køkken : 21 m2 der under arbejdets trekants regl.
    stue : 16 m2

    De tal kommer fra en rumanalyse, som er regnet ud fra normale møbel indhold i hver rum, derfor er m2 min


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #22   6. feb 2011 køkken 21m2 stue 16 m2 arrhhhh er der ikke noget der er smuttet ? smiley

Kommentér på:
Tilbygning størrelse på værelser

Annonce