{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.946 visninger | Oprettet:

? ang. lægning af tagpap tag {{forumTopicSubject}}

skal have noget tag pap på mit tag på min nye garage og lige pt har jeg bare pressening på men hvordan bliver jeg sikker på om pladerne er tørre nok ? alle folk siger jeg skal vente på forået men det kan bare ikke passe for folk bygger sku da os huse med tagpap tag om vinteren.. har i nogen gode råd folkens ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fugning 2.700 kr.
  • Reparation af el-kontakter 400 kr.
  • Ophængning 980 kr.
  • Rengøring af hele lejlighed 1.500 kr.
  • Oplukning af hængelås på skur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ? ang. lægning af tagpap tag
  • Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Svar: 7
    #1   28. jan 2011 Normalt ville man også brænde underpap på med det samme. Især om vinteren. Jeg vil også anbefale at vente, ellers risikere du at lukke vand inde under pappet, der så fordamper til foråret og løsner pappen.

• #2   28. jan 2011 og¨så selv om der er åbent på undersiden ?

• Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Svar: 7
    #3   28. jan 2011 Ja. Men nu ved jeg jo ikke om dine plader er direkte våde. Hvis ikke ville jeg godt turde brænde pap på.

• Troels B
    Troels B Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 71
    #4   28. jan 2011 ja hvis de ikke er plask våde eller vandpytter på pladerne, så gå du bare i krig med at brænde pap på. Brænderen skal nok sørge for at overfladen bliver tilstrækkelig tør, ved at du fordamper det fugtige.

• #5   28. jan 2011 de ser sku rigtigt tørre ud når du kigger på dem. har jo pressing over og de ser os tørre ud nede fra men der er enkelte steder hvor når man kigger ovenfra kan se streger med vand på en halv meters penge som ligger overnpå og er frossen men det er små striber som er trukket igennem pressingen og ligger ovenpå og er frosset

• Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #6   2. feb 2011 Du kan roligt brænde pap på.
    bare husk lige at tørre pladerne godt med brænderen først.
    de må godt blive brændte på overfladen så du er sikker på at pladerne er tørre.
    Hvis du er mere i tvivl så skriv endelig.
    Arbejder som tagdækker

Hilsen Lars

• #7   4. feb 2011 lars tak for rådet men nu pisser det ned igen i de her dage så de er for våde igen men næste gang det fryser og tørre godt ud så brænder jeg sku noget tagpap på. jo os svært og komme videre når det regner ind smiley

• Magnus T
    Magnus T Tilmeldt:
    apr 2024

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   6. apr 2024
    Når du står overfor opgaven med at lægge tagpap på din nye garage, er det afgørende at sikre, at underlaget er tørt for at undgå fremtidige problemer med taget. Det er forståeligt, at ventetiden kan virke lang, især når du allerede har dækket konstruktionen med en pressening. Men som Thomas N anbefaler, er det ofte bedre at være tålmodig og vente på tørrere vejrforhold, selvom det kan virke som om byggerier fortsætter hele året rundt.

Det er dog værd at bemærke, som Troels B og Lars J påpeger, at hvis pladerne virker tørre og der ikke er synlige vandpytter eller fugtighed, kan du med den rette forsigtighed gå i gang med at lægge tagpap. Brugen af en brænder til at tørre overfladen inden påføring er essentiel for at sikre, at eventuel overfladefugt fordamper, hvilket gør det sikkert at fortsætte med arbejdet. https://byggefokus.dk/tagpap/

Lars J's råd om omhyggeligt at tørre pladerne med brænderen først, eventuelt indtil de bliver let brændte på overfladen, er et godt tip til at sikre, at pladerne er helt tørre. Dette skridt er vigtigt for at opnå en holdbar og vandtæt tagløsning.

Hvis du leder efter mere detaljeret information om, hvordan du bedst lægger tagpap, og ønsker råd om forberedelse af underlaget, besøg tagpap tag hos Byggefokus.dk. Her kan du finde en omfattende guide, der dækker alt fra valg af materialer til selve lægningsprocessen, så du kan sikre, at dit garage tag bliver lagt korrekt og holder i mange år frem. https://byggefokus.dk/tagpap/

Det kan være frustrerende at vente på det rette vejr til at starte dit projekt, især når regnen igen gør pladerne våde. Men at sikre, at alt er gjort korrekt fra starten, vil spare dig for meget besvær og potentielle omkostninger i fremtiden. Held og lykke med dit tagpap projekt! smiley

Kommentér på:
? ang. lægning af tagpap tag

Annonce