{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.040 visninger | Oprettet:

Varmt vand. Lugt {{forumTopicSubject}}

hej BoligGalleri.

vores varme vand lugter. smiley
Hva kan det være? vi har oliefyr og varm vandsbeholder på loftet.
den anden dag lod vi det varme vand løbe i 20 min så varmvandsbeholder var helt tømt for vand, og lugten forsvandt i 2 dage.

men nu er lugten der igen. det kolde vand fejler ingen ing. det er kun det varme.

Nogen der ved hva det kan være?
kan der være noget med varmvands beholderen? evt hvad?

varmvandsbeholderen er ca 4 år gammel, og alle rør til og fra beholderen er ca 2 år gamle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varmt vand. Lugt
  • heinri p
    heinri p Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Svar: 16
    #1   26. jan 2011 Det skyldes højtsandsynligt at der er hul i spiralen i varmtvandsbeholderen, så der kommer cirkulationsvand ind i det varme vand.. Kan du se om systemet taber vand?

  • simon P
    simon P Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 86
    #4   27. jan 2011 Heinri og mogens..

    Hvis der e rhold i spiralen i vvb så skal jeg da garanterer jer at hans centralvarmeankæg ikke taber tryk. det ville derimod stige i tryk da der er mere tryk på vandværkssiden end der er i anlægget.

    Men elleres har du ret mogens


  • #5   28. jan 2011 Prøver lige igen ... ;o)


    Skift din anode i din beholder.. eller kort den op.

    Problemet opstår tit når den "overbeskytter" beholderen... så lugter det næsten som rådden æg... vi har tit lige pillet den ud og skåret den halv over... nogen gange har det også været nødvendig at pille den helt ud....


    det er ikke pga. hul i spiral for så ville vandet sikkert også ha haft en lidt anden farve.. + trykket ville stige i hans anlæg som simon skriver...




  • #6   28. jan 2011 okay, er det noget der er dyrt eller hva?
    tænker her på at jeg ikk har noget vvs firma jeg har tillid til, så de kan virkelig tage røven på mig.. smiley
    men skal da have fat i et firma for den lugt er squ for træls.


  • #7   28. jan 2011 Det kan du da selv gøre.... hvis du er lidt handy... hehe... men sluk for vandet... og skru den a.... den sidder i toppen af den beholder.. ½ meter lang ca.. og med 3/4 gevind

  • #8   31. jan 2011 Kasper J

    hva gør den anode?
    og er det bare et rør?


  • #9   31. jan 2011 Den er lavet af zink.. og beskytter din beholder mod tærring... men nogen gange går den ind og overbeskytter ens beholder... derfor kan det være nødvendig at skære den halv over.. eller nogen gange fjerne den helt...

    Ja det er bare en "stang" der er skruet i for oven...

    Hvad er det for en beholder du har??


  • #10   1. feb 2011 Det er en Metro beholder.
    har nu købt en ny anode, og der kommer en og skifter den imorgen.
    har ladet mig fortælle at man ikke må fjerne den, da det vil foringe beholderens levetid markant.

    men når at anoden er ved at være nebrudt så skulle den udskille nogle stoffer der gør at vandet kommer til at lugte.

    så nu må jeg prøve at skifte den og så se om det ikke hjælper..

    men takker mange gange for hjælpen..


  • Lennart A
    Lennart A Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #11   16. apr 2012 Hej Tonny D
    Virkede det men en ny anode ?


  • Lis J
    Lis J Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   1. maj 2012 Ja, det ville være rart om det hjalp
    Vi har en grim lugt fra bryggerset, og jeg har mistanke til varmtvandsbeholderen,
    kan den være DEN, da jeg ikke har noteret at vandet lugter
    Det kommer og går, men vil nu holde øje med om det er når vartmvandsbeholderen kører.
    Lugten minder om gas, men det er måske svovl, troede i starten at det var afl'bet, men det er det ikke


  • Tanya J
    Tanya J Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #13   15. jun 2012 Ej hvor vildt! For at være ærlig ville jeg ikke ane hvad jeg selv skulle stille op.. Men det ser ud til at der er nogle kloge hoveder herinde smiley
    Har selv fået meget hjælp på siden: http://www.farvelmor.dk/ . Der skrives godt nok mange brugbare informationer. Måske også noget om dit problem?

    Har du i øvrigt fundet kilden til problemet?


Kommentér på:
Varmt vand. Lugt

Annonce