{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.481 visninger | Oprettet:

Kalkning af kælder vægge {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg er igang med at lave mit ene kælder rum pt.

Lige nu er der "rustik" brædder på væggene, som jeg er ved at pille ned... under dem er der kalkede vægge... og har hørt at det er godt at ha i en kælder med fugt om at gøre...

Spørgsmålet er så nu.... der er jo nogen steder hvor kalken er løst og faldet a...

Skal jeg så til at slibe alt kalk af væggene.. eller kan man kalke oven på det gamle..?? eller er der andre alternativer til det?

Mvh

Kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• VVS vandtryk på varmt vand 250 kr.
  • Klipning af hæk samt fjernelse af afklippet 1.470 kr.
  • Flytte rengøring af Kolonihavehus 1.670 kr.
  • AC Vakuumpumpning (30min opgave) 1.000 kr.
  • Montere lampe 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kalkning af kælder vægge
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   18. jan 2011 Overskrift rettet ;o)

• #2   18. jan 2011 hehehe tak for det...

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #3   18. jan 2011 børst væggene med en stiv kost til det er rent sørg for der ikker for store gratter (ret dem evt til med en spartel , og så koster du bare kalk på i henhold til brugsanvisning på spanden , ja det er fint i en kælder og meget taknemligt at arbejde med .

• #4   18. jan 2011 Lige et alternativ, hvis det er muligt så kan du jo også vandskure væggene og kalke/male dem bagefter...

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #5   18. jan 2011 frederik : det er ikke ret mange kældervægge der er lavet af mursten . da mursten suger fugt . og hvis man putter mørtel på skal der renses helt i bund for kalk

• #6   18. jan 2011 hvis du skal bruge rummet til at op holde sig i ville jeg børste det med stiv kost og male med mure maling det kan arbejde og det kan plast maling ikk... og det er der for man brugte kalk før hen men det smitter a når du kommer imod det eller kører hånden hen over... mvh brian

• Camilla k
    Camilla k Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Svar: 11
    #7   22. jan 2011 Plastik maling er bandlyst ligemeget hvor!!!!

Du skal børste det af med en stivbørst som før nævnt, og derefter kalk det, og brug så kalkmælken (det vand der ligger sig oven over kalken, ved lasket kalk) til at male med efter, ca 2 gange så smitter kalken ikke af.

Hvis der kommer nogle steder hvor kalken ikke binder, kan der være nogle salt aflejeringer i jorden udenfor og det er der ikke meget at gøre ved.

2 gange med sasket kalk og 2 gange med kalkmælk - perfekt!

Kommentér på:
Kalkning af kælder vægge

Annonce