1.526 visninger
|
Oprettet:
Udlejning af ejerlejlighed ? {{forumTopicSubject}}
Jeg går lidt med tanken om at købe en ejerlejlighed med henblik på at udleje den..
Men er der ting som man skal tage højde for i det at det er en ejerlejlighed ?
Og eventuelle andre ting jeg skal være opmærksom på i forholdt til det at udleje ?
mar 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 631
Sørg derefter at du får udfyldt en leje kontrak (9b) og udfyld den nu fuldstændig ordentigt og læs den evt. højt for de nye lejere, så tingene er fuldstændig på plads.
Tjek evt. op på de lejer du overvejer. Har de tingene iorden. Snak med deres tidligere lejer, så du ikke får nogen ind der smadre det hele og ikke betaler husleje.
Huslejen skal falde senest d.4 i hver måned ellers er det ud af klappen. Du skal ALDRIG gå på komprimis med deres undskyldninger omkring huslejen (børnene havde jo også fødselsdag sidste år og julen var der også sidste år).
Ellers så bare sørg for at det er en sund lejl. du køber eller evt. vil renovere.
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Boliger: 1 Emner: 76 Svar: 338
Jeg ved at den er udlejet i øjeblikket
jun 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
Èn ting er hvis huslejen falder for sent, men derfra og så til at smide folk ud, er hvert fald at give Rasmus P et helt forkert billede af hvor nemt det efterfølgende er at opsige/udsmide lejere når det er privat.
Du finder den lejer til lejligheden, som lejligheden er opbygget til. Dvs. er det gamle sager vi snakker om, vil det oftest betyde lav udlejningsværdi og dermed rammer du en målgruppe, hvor du risikerer at få problemer med lejere. Sådan gælder det naturligvis også omvendt, og det er derfor en vurderingssag op til dig, hvem du mener vil leje den lejlighed du påtænker at købe..
jun 2008
Sådan er det! og det er hvad lejer skriver under på..
Så jo hvis huslejen falder for sent konstant, så må du smide dem ud.
jun 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
Nej, det må du netop ikke!
jun 2008
Udlejning af ejerlejlighed ?