{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.646 visninger | Oprettet:

Mac & Kiki .
Mac & Kiki .
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 101

ejerskift forsikring..? hvilken en..? {{forumTopicSubject}}

Hej..

Min Kone og jeg har lige købt hus. og har så fået afvide at sælger vil betale halvdelen af den billigste ejerskift forsikring (den til ca 7k, så 3,5k fra hver)

hvis vi vil have yderlig ejerskift forsikring den til ca 12 og 19k, betaler de stadig kun de 3,5k

Kan det betale sig at få de store forsikringer.?
det er et rimelig nyt hus fra 89 og vores kommende husforsikring vil inkludere næsten alt der kan ske..

Vi er i 7 sind om det overhoved kan betale sig at få den forsikring..

Mvh

Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installing dishwasher 860 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.
  • Afmontering af opvaskemaskine 880 kr.
  • Reparation af stuk 1.600 kr.
  • Græsslåning 1.500 kr.
  • Toilet der løber skal fikses 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ejerskift forsikring..? hvilken en..?
  • Mac & Kiki .
    Mac & Kiki . Tilmeldt:
    jun 2008

#1   5. jan 2011 Men kan det betale sig at tage den dyre i forhold til den billige.?
    Har læst på nettet at det kun er lidt over hver anden der overhoved tegner ejerskift forsikring.

• #2   6. jan 2011 Husk på at selvrisikoen er på 30000 kr pr ting. Meget af det går ind under alm forsikring. Jeg fravalgte min. Om det kan betale sig kommer an på om du får den brugt. Men i sidste ende så er forsikringer kun interesseret i at skrabe penge ind.

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #3   6. jan 2011 Hej

Simon>> selvrisikoen vælger man selv ved tegning af forsikringen. Min er 5000,-

Det er super svært at sige noget om.... at tænke forsikringer er som at spå om morgendagen. Men det I bør kigge på er hvor meget I mener I VED om jeres kommende hus (hvor godt kender I dets stand og ja, man kan ikke undersøge alt på forhånd).

SOm regel er de billige ejerskifte dem som kun dækker de allermest nødvendige.

Det er reglen ved salg at sælger skal dække halvdelen af den ejerskifte, de selv har fundet MEN som regel er den ikke specielt god (typisk emget lav præmie og mega selvrisiko)...

Hvis I mener I ved alt hvad der er værd at vide om boligen og ikke behøver forsikre jer mod skjulte el og stikledninger, ulovlig el, råd/svamp, osv osv osv så bør I nok bare vælge den lille. Husk at sælger forpligtiger sig til at betale 50% af den lille eller samme beløb på en anden så de vil altid betale de første 3500 af præmien uanset hvilken I vælger.

Jeg valgte selv en udvidet 10 års med alle tilvalg (gav en høj præmie mod en lav selvrisiko) til mit hus da jeg ikke var specielt godt inde i hvad der kunne blive på huset da jeg købte....

Mvh. Anders

Mvh. Anders

• #4   6. jan 2011 Selvfølig kan man altid betale sig fra den selvrisiko. Men til 7000 kr vil jeg tro det er en af dem med en selvrisiko på 30000 kr.

Der skal bare stå 1 ting i tilstandsrapporten som kan være skyld i næste skade. Så dækker den intet.

Jeg vil nu heller bruge de penge på at forbedre huset. Men gå huset godt igennem først smiley

• Mac & Kiki .
    Mac & Kiki . Tilmeldt:
    jun 2008

#5   6. jan 2011 Vi har haft en tømre ude og gå huset igennem, og han syntes at det så godt ud.. der var lidt der skulle laves på loftet (ca 10.000) ellers var der ikke noget..

Jeg tænker bare lidt over netop det med Tilstandsrapporten, de ting tømren har fundet er "linket" med det i TR, så der vil vi ikke kunne få dækket noget alligevel..

Og med en selvriciko på 30k, det kan der jo laves voldsomt meget for, specielt hvis man kender forskellige folk som kan lave ting "billigt".

• Mac & Kiki .
    Mac & Kiki . Tilmeldt:
    jun 2008

#6   6. jan 2011 Anders T
    Har du haft brug for din forsikring..?

• #7   6. jan 2011 En forsikring tegner man jo primært for ikke at få brug for den, man satser jo heller ikke på at få sin bil stjålet selvom man har kasko på.

Jeg valgte også en dyrere løsning end den som sælger havde fundet, mener jeg gav i omegnen af 17k, for en 10 årig, med selvrisiko på 10k per "fejl", og max. 30k ialt. Det var valgt i samråd med min biligadvokat, i henhold til bla. tilstandsrapport.

Min advokat sagde, at hvis jeg ikke havde planer om at ombygge/renovere i de næste mange år, så ville han anbefale en længere/dyrere forsikring end den foreslåede fra sælger.

Og vedr. de ting der står i tilstandsrapporten, så er det jo ting du skal enten nedslag i pris til at udbedre, eller bede sælger om at udbedre, og få en allonge fra byggesagkyndig om at det er bragt iorden.

• Jesper S N
    Jesper S N Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
    #8   6. jan 2011 Vi var ihvertfald ikke i tvivl da vi købte.
    Vi valgte grand lux udgaven - Altså den helt store ..
    Vi gav 13K for vores med selvrisiko på 10K.

• Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Svar: 28
    #9   6. jan 2011 Et lille tip. Tegn jeres ejerskifteforsikring v. samme selskab som jeres husforsikring...
    Der kan nemlig hurtigt opstå tvivl omkring hvilken forsikring der skal dække en skade. Og det problem er man ude over ved at have samme forsikringsselskab på begge...

• Henrik C
    Henrik C Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 82
    #10   6. jan 2011 Mac & Kiki:

Hvis i vælger en så sørg for at der er dækket for ulovlig el i huset smiley

Jeg fik igennem Ejendomsmægleren en masse bæ og vide og valgte den fra Nykredit som Ejendomsmægleren fortalte om, og pludselig var der ulovlig el i huset og nu var parret jeg købte huset af ikke i stand til at huske om el delen var lovlig dengang de fik det lavet eller kunne fremvise dokumentation for arbejdet.

+ jeg fik ikke af vide at hvis jeg havde valgt den lidt dyrere forsikring så var selvrisikoen ikke 34000,- men nu ved jeg hvem jeg ikke handler med fremover smiley

Ved godt nu at jeg selv kunne vælge en forsikring osv. men det vidste jeg ikke dengang som førstegangs køber men nu har jeg lært det på den hårde måde så jeg tegnede ikke Ejerskifteforsikringen da den var helt hen i vejret smiley

• #11   6. jan 2011 Jeg har også købt for ½ år siden.. og var også MEGA meget i tvivl om jeg skulle tage den.. men valgte til sidst at tegne den ved Sønderjysk for sikring... Og det er jeg sku glad for nu...

Vi har gjort brug a den to gange... først ved el installation der var ulovligt.... ser man alt for tit... når folk f.eks sænker deres lofter... eller slår nye lofter på på gammelt loft og "glemmer" at tage lampe udtag med ned....

anden gang var ved fuger i murværk var porøse... (stod der ikke noget om i tilstand rapport)...

Fordelen ved Sønderjysk er at selvrisiko kun er 10 kilo pr skade.. men dog max 30 kilo... (3 x skade)

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #12   7. jan 2011 Hej igen

Nej, jeg har endnu ikke brugt den, købte hus for 2 år siden.

Mvh. Anders

• #13   7. jan 2011 Mac & Kiki - har set i en anden tråd, at I begge er studerende og har relatvit få penge til at leve for, mindre end Jeres bank syntes i burde have.
    I skal stille Jer selv det spøgsmål, om I har råd til (is i maven) til IKKE at sikre Jer ? Hvad nu hvis der dukker et eller andet op om et års tid eller 2, der koster boksen at få udbedret - kan I så skaffe pengene til detsom studerende ?

Det er sådan med forsikringer, at det er sure penge at give ud, hvis man aldrig får brug for sin forsikring - men det er satme også de sureste at have sparet, hvis uheldet er ude. Det gælder ALLE forsikringer .....

Havde jeg været Jer, havde jeg valgt som Anders T og Jack B - så man ikke havner i en situation som Henrik C. I er studerende, så læsset kan vælte meget let, hvis I ikke har sikret Jer ordentligt. Indhent 2-3 tilbud, med fuld sikring og lav selvrisiko.

• #14   7. jan 2011 På et hus som står færdigt og klar til indflytning er en ejerskifteforsikring en rigtig god ide, især fordi at der så ikke må stå noget i tilstandsrapporten, altså et hus der er lavet og iorden skal der ikke være noget væsentligt i rapporten.
    Skal huset totalrenoveres kan det nok ikek betale sig med en ejerskifteforsikring da du alligevel vil renovere og derfor dækker mange forsikringer kun fejlen og ikke de ting der skal ordnes for at fejlen kan laves...

• Mac & Kiki .
    Mac & Kiki . Tilmeldt:
    jun 2008

#15   8. jan 2011 Jeg tror det ender med at vi køber den forsikring til de 7k.. så har vi alligevel en sikring hvis det er er noget slemt der går galt, men vi er ikke blevet flået for at få den..

Mange tak for alle de hurtige svar.. smiley

• Jesper S N
    Jesper S N Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
    #16   8. jan 2011 Held og lykke.
    Håber ikkke uheldet er ude når nu i vælge discount udgaven smiley

• #17   8. jan 2011 La nu være med at tage den billige.. ta nu den dyreste... den anden er "ikke" til noget... så la være istedet... nej skal du noget.. så ta den dyreste... den gælder 10 år... prøv nu lige og del det op med 10.. så er det jo ikke en skid... tit 3-4 gange mindre end du. f.eks gir for bil forsikring

• Mac & Kiki .
    Mac & Kiki . Tilmeldt:
    jun 2008

#18   9. jan 2011 Har lige tjekker forsikringstilbudet. og jo der er godt nok en selvrisiko på 34.000 pr skade, men der er max 34.000 i hele forsikringsperioden..

og hvis jeg tager den der er 9.000 dyre er selvrisikoen 15.000 dog stadig med et max på 34.000 i hele perioden..

• #19   9. jan 2011 Man har lov til at indhente tilbud hos andre forsikringer .....

Kommentér på:
ejerskift forsikring..? hvilken en..?

Annonce