{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.935 visninger | Oprettet:

Utætte fuger i murværk {{forumTopicSubject}}

Hej Boliggalleri

Har problemer med at min vest gavl.. der er utætte fuger i murværket... lyder helt "hul" når man baker på dem...

Har fundet ud a det ved at når der er "vesten vind" ... kommer der vand ind ved min indfatning ved vindue..

Troede først det var fuge oven over ved vindue.. så havde en "fugemand" ude og kigge på det.. og han fortalte at der ikke var noget i vejen med dem... men at det var murværket


Spørgsmålet er så nu... er det noget jeg ville ku få dækket af min forsikring, har udvidet ejerskifte forsikring.. og der stod ikke noget i tilstand rapporten om det... og har købt huset for ½ år siden..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utætte fuger i murværk
  • #1   16. dec 2010 lytter lige med ??

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #2   16. dec 2010 problemet er at det vel koster en 7-10tusind at lave , og det har du sikkert i selvrisiko ?

  • Ulrik N
    Ulrik N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #3   17. dec 2010 kunne forestille mig du evt skal ha fuget hele gavlen om hvis det er der er helt hul igennem fugerne.

  • #4   17. dec 2010 Hvis muren skal fuges om, så overvej at få den isoleret udenpå og netpuds...

    På den måde vil du hente en besparelse på energiforbruget de næste mange år.


  • #5   17. dec 2010 Frederik, der er altså utrolig meget forskel på og ligge isolering uden på huset og pudse det, eller om man fuger det om, du giver jo dit hus et helt andet udseende, plus der er vedligeholdelse med puds og maling!

  • #6   19. dec 2010 Skal ikk ha noget pudset eller vandskuret. Syntes det er synd at gøre det ved et hus

  • Ole H
    Ole H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   20. dec 2010 Hej.
    Hurtig overslag.
    Ca 400 kr pr. m2 udkradsning og fugning.
    Ca. 6000 for stilads og ca. 100 kr pr dag i leje.
    Priser + moms. Så har du en ide om hvad det koster.

    Mht. vand i dine indfatninger er det ikke nok bare at fuge om. Du skal fjerne et skift ca 4 skifter over åbningen og ligge en TB rende ind.
    VIGTIG: Følg vejledning fra producenten. Det bliver ofte lavet forkert.
    Link: (link fjernet)

    Mht. forsikring tror jeg ikke du kan hente noget ved. Men hør dem ad. Der sker aldrig noget ved at spørge.

    Hvis du skal videre i projektet så spørg din lokale murermester. Det er rigtig godt at få kvitering på denne slags arbejde mht garanti.

    Ole H


  • #8   21. dec 2010 Tak for alle svar... så har forsikrings manden... fik 10 kilo afskrevet... meeenn det er hvad min selvrisiko er...

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #9   21. dec 2010 Kasper : a hvad ? skriv lige had der skete .

  • #10   21. dec 2010 Hehe ok hvad var det lige jeg fik skrevet der...


    Havde besøg af forsikrings taksator idag... og han kiggede på det.. og ville først ikke ta' det.. men efter at der ikke stod noget i tilstandsrapport, måtte vi køre den over ejerskifte forsikring.. men der er der somsagt 10 kilo i selvrisiko... indtil 30000... han vuderede det til ca 10000 for denne skade. .da det kun er en "trekant" der er galt med over vinduset i gavlen... derfor afskriver han det på min "selvrisiko konto"..

    Håber i forstår.. svært at forklare...


  • Tomas S
    Tomas S Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #11   23. feb 2014 Kontakt http:// www.sjøbergbyg.dk
    Få gratis rådgivning smiley


Kommentér på:
Utætte fuger i murværk

Annonce