tvangsauktion med lejer?? {{forumTopicSubject}}
En lang historie kort!
Jeg har boet sammen med min eks hvor vi købte en ejendom,hvor det kun var ham som stod på skødet a huset og jeg står som med debitor på lånene til huset,vi går fra hinanden og da det selvf er ham der står på skødet er det også ham der blir i huset.
Da han ikke havde råd til terminerne og sad hårdt i det aftalte vi så a min nye kæreste og jeg ku leje huset af eksen for det beløb som nu ku dække udgifterne..
Det viser sig så nu at han åbenbart har stukket pengene i lommen og ikke betalt terminerne,og da jeg kun står som med debitor og vi ikke har samme adresse,får jeg først brev når det er for sent,så får så et brev om at jeg ska møde i retten fordi huset skal begæres på tvang,jeg tar alle mine kvitteringer med så de ka se jeg har betalt til tiden,jeg tilbyder dem en afdragsordningsom sq gå direkte til advokaten og venter i næsten 4 uger hvor jeg ringer hver dag får at få a vide om den blev godtaget,har så fået brev idag om at ejer af huset ikke har betalt siden dec 2009 og de ikk vil indgå afdrags ordning da der åbenbart var foretaget flere udlæg i huset af andre kreditorer (vidste jeg så heller ik) og yderligere står der så og jeg citerer:I øvrigt har jeg fået oplyst at (undertegnede)der er medskyldner sammen med dem,men som bebor ejendommen,gør lejeretlige betragtninger gældende
I den forbindelse kan jeg oplyse,at det er min opfattelse at (undertegnede) er reelt medejer og derfor ikke kan figurerer som lejer.Derfor er det min opfattelse at hun ikke kan blive boende efter en gennemført auktion.
Er der nogen derude som ved om jeg er beskyttet af lejeloven nu,og om vores lejekontrakt er lovlig,det er en som er printet ud fra nettet!! Og er sq ik helt sikker på jeg forstår denne sætning:men som bebor ejendommen,gør lejeretlige betragtninger gældende???
håber virkelig på noget go respons
jun 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 94
men du skal melde dig ind:)
jun 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
Med hensyn til selve tvangsauktionen, så tror jeg blot du har været den naive (undskyld - dumme!) - og kommer til at miste det du har stoppet i huset/ham.
Du har selvfølgelig stoppet alle indbetalinger til ham, og bør også begynde at søge et nyt sted at bo.
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 57 Svar: 2.367
Der har været nogle sager om det i pressen, hvor folk på vej på tvangsaktion, har " solgt" huset f.eks til et selskab eller til konen og derved gjort sigselv til lejer... Mener ikke at dette var " gangbart" og det er jo egentlig også det de skriver til dig...
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 25 Svar: 316
det du skulle ha gjort var at betale direkte ind til kreditorene og ikke til din eks..
tror ikke der er så meget du kan gøre desværre
dec 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Jeg har altid betalt mine ting! Men da jeg ikke er tinglyst ejer af boligen,får jeg som beskrevet kun brev når han er kommet så meget bagud at det er gået til advokat,har selvf undersøgt om jeg selv ku få regningerne men nej det er der noet juridisk i som gør at de ikke må sende det til mig! desuden er jeg ikke medejer,jeg er hæfter for pengene så i princippet har jeg kun fungeret som en kautionist for ham åbenbart,hvis man er medejer er man også tinglyst!
Marianne .
Hmm ka godt se det du sir,men han har jo ik solgt huset til min kæreste eller jeg,det ville jo være super dumt,hvis min kæreste og jeg flytter ind i et hus vi ved går på tvang! så kan ik se snyderiet i det!
Nina P
Tak,har kontaktet llo,og der er lidt delte meninger derinde fra de fleste sir a der ik burde være noet problem i at leje kontrakten fortsætter og andre sir de ik tør gå ind i det!
Mark B
Ja,jeg har helt sikkert været den dumme (naive) i denne situation,men har et barn med denne mand som ellers normalt er meget fornuftig,så havde bestemt ik regnet med han ville sætte sin egen dreng på gaden på denne måde!
Jeg har selvf stoppet alle betalinger,men ka ik forstå hvoffor jeg ska flytte??
jun 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
Jeg skrev begynde, og dermed mente jeg ikke at du skulle være ude imorgen, men at du derimod roligt kan regne med at du/I bliver opsagt i nærmeste fremtid. Når du nu netop har prøvet at falde og slå dig, fordi du var uforsigtig, så tag i det mindste og søg et nyt lejemål, så du ikke skal døje med mavepine om, hvornår du skal være ude og hvad fremtiden måtte byde.
Tryghed og sikkerhed, er bedre end et splinternyt HTH køkken - Dermed ment, at selvom i måske måtte have det som er et perfekt hjem for Jer, så er uvisheden om hvad der skal ske med jeres lejemål sikkert mere mavepine givende end hvis du vidste at du boede trygt og godt, og ikke behøver frygte hvornår i er hjemløse.
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 57 Svar: 2.367
tvangsauktion med lejer??