{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.014 visninger | Oprettet:

advokat/juridisk hjælp??? {{forumTopicSubject}}

ja, det her er altså en lang historie, so here we go....
Jeg købte hus sidste år, og skulle overtage pr. 1. november 07. Vi fik lov at begynde at renovere midt i september, så det kunne være indflytningsklar til november. Den 17. september ringer min kæreste til rasmussen assurance og får lavet de forskellige forsikringer. Nogle dage senere får vi papirene på at huset nu er forsikret pr 17. sep. Den 28. oktober er gulvet i kælderen fyldt med vand, og uden at tænke over hvad dato det er ringer min kæreste selvfølgelig til en entreprenør, som kommer dagen efter. Han fortæller mig at kloakrørene er faldet sammen og laver en nødløsning. Min kæreste ringer selvfølgelig til forsikringsselskabet. Der går noget tid, men endelig i januar får vi et svar, og forsikringselskabet fortæller at entreprenøren bare kan gå i gang med arbejdet, og at de vil dække omkostningerne bortset fra selvrisikoen. Det hele bliver lavet i løbet af et par dage, og er som det skal være.
Men så lige pludselig får vi et girokort i brevsprækken hvorpå der står, at rasmussen assurance alligevel ikke vil dække omkostningerne da det er sket inden den 1. november. Jeg undrer mig selvfølgelig og ringer til forskellige folk men uden held. Det hele bliver trukket i langdrag, og jeg informerer forsikringselskabet om at hvis de ikke vil dække omkostningerne, betaler vi ikke vores forsikrings-regning, som skulle betales i slutningen af februar.
I mellemtiden prøver entreprenøren at køre sag mod rasmussen assurance, og får at vide at hvis de skal genåbne sagen vil de se klienten i RKI. Vi hører den tidligere ejers forsikring efter om de dækker skaden, men de havde kun brandforsikring, så begge uden held.
Entreprenøren vil selvfølgelig have sine penge og kommer nu til mig for at få sine penge, mn da jeg er arbejdsløs og halvt på vej på barsel kan vi kun afbetale med sølle 500 kr om måneden. Det vil entreprenøren ikk gå med til, og sender sagen videre til advokaten. I mellemtiden finder jeg ud af at alle breve fra både entreprenøren pludselig er adresseret til mig, og det undrer mig. D
Jeg er ejer af huset, men Det er min kæreste der har kontaktet entreprenøren og lavet aftaler med ham, og forsikringen står i min kæreste navn. Alt dette er nu sendt til fogedretten i mit navn fordi entreprenøren ønsker at få udlæg i huset. Jeg informerer selvfølgelig både entreprenør og advokat, at jeg er arbejdsløs, og vil blive erklæret insolvent i retten. Jeg forklarer ligeledes advokat og entreprenør at det ikke er mig Rasmussen assurance ønsker at se i RKI, men min kæreste, som er kunde ved Rasmussen. Derfor vil de ikke få noget ud af at registrere mig i RKI, og ligeledes kan jeg sælge mit hus om et halvt år, og de vil stadig ikke få noget ud af det selvom de har udlæg i mit hus, da jeg har så meget gæld i det endnu. De reagerer ikke og fortæller mig bare gang på gang at det er sndt i fogedretten, og at jeg kommer til at betale pengene. Og det er jo ikke fordi jeg ikke vil betal pengene, men fordi jeg ikke har mere at tilbyde end 500 kr om måneden.
Samtidig er jeg i gang med en klage sag over Rasmussen assurance, og håber/venter på at det bliver afgjort. En bekendt fortalte mig, at så længe der er en twist i sagen kan den slet ikke blive sendt for retten, men ved ikke om det er rigtigt.
Er der nogen som kan fortælle hvordan jeg står i sagen, og hvad jeg skal gøre nu? Jeg skal i fogedretten den 27. oktober, og aner ikke hvordan jeg står i sagen, og hvad jeg skal gøre... Håber at der findes nogle intelligente og flinke mennesker her, som kan hjælpe mig...!?!?!?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  advokat/juridisk hjælp???
  • Karina K
    Karina K Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
    #1   6. okt 2008 jeg synes du skal kontakte en advokat og søge fri proces og så skal han nok vejlede jer og gøre hvad det rigtige er ved der er en del gratis advokater i nærheden af mig så mon ikke der også er ved dig..

    håber ihvertifald i finder en løsning på det hele.

    Mange tanker her fra...


  • #2   6. okt 2008 Hvis du også står på huset som ejer kan du ikke blive erkleret indsolvent for så ejer du noget.For mange år siden var jeg og min mand ude i en masse penge problemer og var osse i foedretten,de kan ikke plukke håret af en skaldet og hvis du har 500 kr om måneden så er det det du tilbyder dem,bare du ikke mægtner at betale så kan de ikke rigtig gøre noget.Jeg kan slet ikke forstå i ikke er dækket,for man er da dækket fra dem dag man betaler.
    I har jo ringet efter en entreprenør i god tro om at forsikringen ville dække,så kan man ikke bare gå udfra i har pengene selv.


  • Penelope -
    Penelope - Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 29
    #3   7. okt 2008 Formoder at i ikke har tegnet ejerskifte forsikring- som vel burde dække alle omkostningerne idette tilfælde?!

  • #4   7. okt 2008 Min ejerskifteforsikring har lige betalt for nyt gulv i hele vores stue,min selvrisiko er kun på 5000 pr skade,max 20.000 i hele perioden på 10 år.

  • #5   7. okt 2008 Der er sikkert retshjælp i din husforsikring.

  • #6   8. okt 2008 nej, der er ingen ejerskifte forsikring...

  • #7   8. okt 2008 men jeg må jo prøve at kontakte en advokat...

  • Christian M
    Christian M Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 105
    #8   8. okt 2008 For at tage tingenede i den rigtige rækkefølge:

    find en advokat og helst en boligadvokat (altså en med speciale i bolighandler).
    Han vil kunne finde ud af det med fogedretten!

    Du siger at du ikke har ejerskifteforsikring! Er det fordi der ikke er udarbejdet en Tilstandsrapport? Er det fordi forsikringsselskabet ikke ville tegne en ejerskifteforsikring? eller var det fordi du valgte ikke at tegne en ejerskifteforsikring?

    Hvis der ikke foreligger en tilstandsrapport eller forsikringsselskabet ikke ville tilbyde at lave en ejerskifteforsikring, har den tidligere ejer et 10årigt mangelsansvar. Derfor kan det være at du kan tørre nogle af omkostninger af på den tidligere ejer, hvis altså man kan vurdere at han har et ansvar i sådan en sag....



Kommentér på:
advokat/juridisk hjælp???

Annonce