Boligejer kæreste flytter ind ?? {{forumTopicSubject}}
Håber der er nogen der kan hjælpe mig med og få det har svar besvaret
Vis jeg er boligejer og har været det i flere år og pluslig flytter min kæreste ind hvad så vis vi går fra hinanden ?
Har hun så krav på halvdelen af mit hus plus havldelen af mine ting ? eller skal man ba boet sammen i over 2 år ?
Så længe vi ikke er gift eller har børn sammen så kan hun vel ikke ha krav på alt hvad jeg har knoklet på og få bygget op i flere år bare fordi hun har haft adresse ved mig i nogen år ??? Sådan som dagens danmark ser ud nu går folk jo fra hinanden hele tiden. Det er selvfølig noget andet vis hun har købt sig ind i huset, men det er ikke tilfældet her.
Håber nogen ved noget
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Boliger: 1 Emner: 76 Svar: 338
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 631
Hvis i har planer om at blive gift og du stadig ikke vil dele hus osv. med hende hvis en skilsmisse skulle kommme, så sørg for at lave særeje eller hvad man kalder det.
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
hvis hun ikke bliver skrevet ind på skødet og dermed bliver medejer har hun ikke krav på noget som helst....
/A
nov 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
sep 2010
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 6 Svar: 193
jan 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
aug 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
nov 2010
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 39
feb 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 56
Svar:
Når I ikke er gift, skal I som udgangspunkt ikke dele med hinanden, hvis I går fra hinanden. Din samlever har derfor ikke krav på nogen andel af friværdien i dit hus, medmindre der er basis for at rejse et såkaldt kompensationskrav. Det vil kræve et noget længere samliv end X år, ligesom det også vil kræve en indsats fra hans side, fx at han har renoveret din ejendom og på den måde gjort den noget mere værd. I har heller ikke nogen legal arveret efter hinanden, hvilket vil sige, at I ikke indbyrdes arver hinanden – med mindre I opretter et testamente
feb 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 56
http://www.retshjaelp.dk/flx/hvad_andre_har_spurgt_om/
jun 2008
hun har IKKE krav på noget som helst hvis i vælger at gå fra hinanden efter f.eks. 4 år. Kun de ting som er hendes egne.
Slut prut end of story
jun 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
Bliver man gift i dag, skulle man gerne have fælleseje på alting - Jeg har dog ikke været "den" mølle igennem selv, men blot fordi i har boet sammen i to år, får hun skam intet med sig!
nov 2010
jun 2008
apr 2010
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 8 Svar: 152
Men det kan undgåes med lidt papir arb. hos en advokat....
jun 2008
Så er det fordi de har lavet nogen papirer sammen f.eks. testamente eller lign.
Min kæreste igennem 7 år vil aldrig nogensinde få noget som helst ud af mit hus hvis vi gik fra hinanden og det samme gælder hvis jeg døde. Så får min forældre det hele.
jun 2008
apr 2010
Men lad os nu se hva Morten P mere kan fortælle... når han kommer på...
jun 2008
Her er mere om det :
http://www.advokatsamfundet.dk/Default.aspx?ID=11804
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Boliger: 1 Emner: 18 Svar: 104
Vi boede sammen, var ikke gift. Jeg havde købt huset og han flyttede med ind (det eneste han havde var gæld ;o).
Vi fik sammen 2 børn og boede i huset i 7 år inden vi valgte at gå hver til sit.
Han havde ikke krav på en eneste krone!
nov 2010
apr 2010
Det var noget med at hun havde bidraget til at forøge ejendommens værdi, fordi hun havde været med til at vedligeholde ejendommen i de 6år hun havde boet der....
jun 2008
Det er vigtigt at du sætter dig helt ind i detaljerne, for det er dem der afgører hvad udfaldet på en sådan dom bliver.
Dit sidste indlæg giver mig en formodning om, at der er blevet renoveret for hendes penge på selve huset, og at dette har været muligt at dokumentere i form af fakturaer o.l. Dvs. som du ganske rigtigt er inde på, at husets værdi forøges (og jeg formoder at det skal forøges kraftigt før retten dømmer hende 50% af huset!!) og så mener jeg heller ikke det er usandsynligt længere.
Men hvis en almindelig kæreste uden børn bor hos en partner, er der intet at rafle om. Huset har INTET med modparten at gøre, men KUN med husets ejer!
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 57 Svar: 2.367
apr 2010
Nu snakker jeg ikke så meget med kammeraten længere og det ved at være nogen år siden hun skred.... Men hun havde ikke lagt penge i renoveringen, men selvfølgelig brugt tid også lagt penge til husholdningen og andre fælles udgifter... Hun sku ikke have 50% af det hele, men hun kom der fra med lidt over 200.000kr og så selvfølgelig sine egen ting....
jun 2008
Det er muligt. Men du tangerer mellem 2 forskellige udsagn, som har 2 vidt forskellige konsekvenser. Derfor er det ikke helt ligegyldigt hvad der er gætteri, og hvad der er fakta i det du fortæller.
Det jeg vil frem til er blot, at du starter med at hænge i et svar som du i bund og grund ikke er sikker på, i henhold til det som trådstarter spørger om. I en debat er det meget vigtigt at man får så mange vinkler som overhovedet muligt, men lige så vigtigt at folk forsøger at holde sig til fakta og kun giver svar såfremt de er 200% sikre på at det de skriver, er korrekt. Ellers læser flere det efterfølgende, og ender måske med at opfange det forkerte svar, sådan at det senere spreder sig som ringe i vandet!
apr 2010
FAKTA er... Min kammerat købte en ejendom og et par år efter mødte han en sød pige... hun flyttede ind og de aftalte at hun sku bare betale og stå for husholdningen, så klarede han selv resten, da det jo var hans ejendom..... Efter 7 knap 8 år flytter hun, hun tager hva der er hendes og det er det.. Ejendommen er jo hans.... MEN efter et par mdr er hun til noget fest, kommer i snak med en dygtig advokat, han siger at hun har ret til at få noget for de penge hun har lagt til husholdning i alle de år, fordi hun har boet der i over 5år.... De ender i retten og hun blir tilkendt 260,000kr. Det havde han ikke og ku ikke få lov at låne, da han allerede havde lånt en del i forbindelse med renoveringen.... så ejendommen blev solgt....
Det er næsten ordret hva min kammerat fortalte mig....
Boligejer kæreste flytter ind ??