11.704 visninger
|
Oprettet:
12. jun 2008 Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
Ny dør, fuge udenom og under.....how? {{forumTopicSubject}}
hej alle
Jeg har nu fået monteret ny dør, se album:
http://www.boliggalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=819&ShowType=0&CommentPage1#comments
Spørgsmål 1: hvordan vil en fagmand fuge dette?
fuge indendørs mod min væg (malet væv)?
Fuge udendørs mod mur
Spørgsmål 2:
Under døren (som hviler på klinkerne) er der udefra hul ind under.....ca 5 cm dybt og 6 cm højt....hvad vil den korrekte måde være for at lukke dette af ned mod klinkerne?
På forhånd tak for hjælpen
/A
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 11
det er sådan jeg plejer at gøre når jeg skal fuge noget.
er tømrer
jun 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
MEN jeg ville få en fagmand til at gøre det, lyder til du ikke har nogen håndværksmæssig erfaring - resultatet bliver nok derefter.
Hvis du først skal ud og købe: fugepind, fugemasse, fugebånd og fugepistol, har du allerede brugt meget mere end hvad en fagmand ville tage for at lave det.
I mit område koster det ca 35kr pr meter af få fuget. Det er incl moms, arbejdsløn og alle materialer: fugebånd og fugemasse. Dvs. rundt regnet 450,- og når du selv går ud og køber kun fugemassen er du nok af med ca 300,- så det er værd lige at undersøge.
Er selv tømrer, jeg fik fuget alle mine døre vinduer for samme pris som jeg selv skulle give for materialerne i et byggemarked.
dec 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 3 Svar: 22
ville stoppe det efter med isolering, så der er lukket. isoleringen skal ikke bankes ind, så det bliver helt mast sammen, bare lige ind og slutte tæt.
derefter ville jeg putte en bagstop i, i passende bredde, som fugen så ligges på, trykkes og glittes med fugepinde.
under døren ville jeg nok få noget pudset under, da en så stor gummifuge ikke vil kunne holde i længden. så det ville jeg få pudset op, så der kunne blive lagt en fuge på ca 12mm i højden.
evt ville jeg nok også klodse døren ved de øvre og nedre skruer, så den ikke kan give sig.
dec 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 3 Svar: 22
men som thomas sige, kan det tit ikke gå og gøre selv, da det er meget billigt og få en fugemand til det, kontra de materialer og tid man selv skal bruge på det.
nov 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 6 Svar: 42
"Ville lægge bagstop/fugebånd i, da jeg kan se der er stoppet isolering i.. - derved er skum unødvendig, og derefter fuge den både inde og ude.."
når du siger at du selv er tømrer.. så burde du vide noget om hvordan ting bliver når man laver en dobbelt dampspærre....
Anders T du må selvfølgelig kun lave dampspærre på den ene side.. så må du vælge hvilken det skal være
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
tusind tak for råd..
indvendigt kommer der bagstop + en fuge i. udvendigt klodser jeg trinnet op for en sikkerheds skyld (dørtrinnet hviler lige nu på klinkekanten), smider flamingo under og fuger, skal bare finde ud af hvordan jeg får pudset op under døren....da selve hulrummet er 6cm dybt og 6-7 cm højt fra klinken og optil døren skal jeg finde ud af hvad man kan gøre pænest
tak for al jeres feedback so far
god fredag
mvh. Anders
apr 2010
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 8 Svar: 152
dec 2008
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 29
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
Her i søgningen finder du med garanti nogle sider du kan købe fra....
Husk at fugebånd bliver optil 4 gange sin egen størrelse....
Mvh. Anders
Ny dør, fuge udenom og under.....how?