{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.984 visninger | Oprettet:

Mac & Kiki .
Mac & Kiki .
Tilmeldt:
12. jun 2008
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 101

100% lån til hus hvor henne..? {{forumTopicSubject}}

Hey..
Min kone og jeg vil gerne købe hus og vi har fundet et til knap en million, men nordea vil ikke låne os 100% da vi "kun" vil have 8000 til os selv om måneden når alt andet er betalt.. pt har vi max 3k pga en stor husleje

Er der nogen som ved hvor det er nemmere at låne i forhold til andre.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  100% lån til hus hvor henne..?
  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #1   8. nov 2010 Ingen herinde kan give et svar på, hvilken bank der vil låne Jer penge. Det eneste, og bedste i kan gøre, er at bestille tid til et møde i et par forskellige banker, forhøre af om priser på renter m.m. og så tage den derfra.

    Nordea og Danske Bank er kendt for at stille særdeles høje krav til folks rådighedsbeløb.

    Jeg ville prøve Sydbank eller andre lokale banker. Prøv at hør ad i jeres vennekreds. Der er blevet stor forskel på bankernes velvilje til at låne ud rundt omkring.


  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #2   8. nov 2010 hvis det var mig ville jeg gå direkte til kreditforeningen, altså uden om banken og så få et køber bevis.

  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #3   8. nov 2010 Et køberbevis fra en kreditforening kan ikke bruges til så meget, hvis ikke de selv har de resterende 20%...

    Men jeg er enig med Mark. Besøg nogle af de forskellige pengeinstitutter i området. I skal nok finde nogen, som vil låne jer pengene.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #4   8. nov 2010 med 8000 i rådighedsbeløb er det spørgsmålet om i overhovedet kan låne de første 80% fra kreditforeningen, og de sidste 20 tror jeg bliver meget sværere at låne, især hvis jeres egen bank der kender jer ikke vil.
    men private pantebreve er en mulughed.


  • Mac & Kiki .
    Mac & Kiki . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 101
    #5   8. nov 2010 de 8000 vi vil have til rådighed er hvis vi fik deres 100% lån og skulle afdrage på det..

  • #6   8. nov 2010 Der er mange ting der spille ind, skylder i penge i forvejen? har i nogle aktiver?
    Og ikke mindst ser det ud til i kommer til at tjene mere i fremtiden? hvilken bank har i prøvet?


  • #7   8. nov 2010 nu ved jeg ikke hvor i bor og om der er en i nærheden, men middelfart sparekasse er gode, synes jeg... jeg ku ikke engang låne en bøjet 5-øre i danske bank, og så skiftede jeg til middelfart, og nu har jeg købt mig et hus...

  • kasper j
    kasper j Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 32
    #8   9. nov 2010 når banken siger nej så er det nok bedst at lade være med at låne lige pt. de ved trodsalt hvad de snakker om.
    har været i samme situration hvor jeg gerne ville købe uden en bøjet 5øre på lommen så nu bor vi billigt til leje og er igang med at spare de 20% op


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #9   9. nov 2010 kasper J

    Både og. Dine ord er bestemt ikke dumme, men bankerne i Danmark er blevet vidt forskellige, og Danske Bank er ikke kendt for at låne gud og enhver mand penge.

    Det behøver ikke være nogen skidt ting, fordi én bank nægter. Det vigtigste i hele sådan en proces er vel, at man er 100% ærlig overfor sig selv med hensyn til økonomien.
    - Er det økonomisk realistisk?
    - Hvordan ser det ud hvis jeg/vi bliver arbejdsløse en periode?
    - Hvilke uforudsete udgifter kan komme på et påtænkt hus?
    - Kan vi lave nogle ting selv, som vil påvirke den samlede værdi af huset?

    Og så indhent nogle tilbud fra flere banker og kreditforeninger. Realkredit har jeg personligt hørt meget godt om, jeg har dog ingen egne erfaringer med dem, skal jeg skynde mig at understrege! smiley


  • #10   9. nov 2010 Hva % kan i få det lån til ??? har aldrig hørt det har kunne betale sig andet end at tage de 80% ved kreditforening ??

  • Mac & Kiki .
    Mac & Kiki . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 101
    #11   9. nov 2010 Kasper J --> pt sidder vi til leje for 7000 plus el, vand og varme, vi giver 9500 pr månede til et lejet hus.. vi vil kunne sidde til knap 6000 incl el, vand, varme, årlige hus omk (skat osv)
    Så vi ville have vores eget og have over 3500 mere til os selv om måneden... plus vi betalte af på eget hus og optjenter friværdi..


  • #12   9. nov 2010 Mac & Kiki nu fortæller i jo ikke noget om om i har en ½million i forbrugsgæld eller lignende smiley

  • Mac & Kiki .
    Mac & Kiki . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 101
    #13   9. nov 2010 hehe det har vi ikke.. vi har et forbrugslån på 65.000 men vi vil gerne fjerne det hvis det gøre det nemmere at låne til hus.. Bilen er sat til salg..

    Men Nordeas udregning er lavet hvor lånet er inkluderet, men det ville blive lavet om til et 5 års lån med 1200 i afdrag pr måned..


  • #14   9. nov 2010 Men lige meget hvor i prøver at låner skal i nok regne med at skulle have mellem 4-5000kr til rådighed pr. person når alt er betalt..... Sådan som dagens dk er pt...
    Jeg har lige været det hele igennem her for et lille år siden....


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #15   9. nov 2010 Jeg må tilstå, at jeg ikke har været møllen igennem, men stortset hører meldinger om det samme fra alle folk, der går i banken og forsøger at låne i dag.

  • claus m
    claus m Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 22
    #16   10. nov 2010 overvejer i at få børn indenfor den nærmeste fremtid..?
    For så skal i have et større rådighedsbeløb hver måned.



  • #17   10. nov 2010 Præcis.... 2000 pr. barn

Kommentér på:
100% lån til hus hvor henne..?

Annonce