{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.098 visninger | Oprettet:

Mie L
Mie L
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36

Pris for at bygge selv {{forumTopicSubject}}

Ja heej alle

Da der ikke rigtig er nogen steder der sådan ca passer til mig og min forlovede har vi snakket om at bygge selv.
Min svigerfar har levet af at bygge huse og vi har alle kendskaber til at de vil hjælpe os.

Men nogen folk skriver nogen gange 10-15000 pr. kwm når man bygger nyt. Er det så med arbejdsløn eller hvad? Og hvad er det generalt med ?

Hvad ville det ca koste bare at bygge murene, vægge, gulve osv. Uden køkken, toilet og ja hvad der nu ellers kan være..

Huset skal ca være 200kwm. Og så skal vi os have en garage til 2 biler og et værksted hvor han kan lave biler..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nybyg lampeudtag virker ikke, vi skal have hængt 2 Lamper op. Der er allerede krog til den ene lampe, dog mangler vi en krog til den anden lampe. Vi har selv prøvet alt men virker ikke. Vær obs på at det er i 3 meters højde opgaverne skal udføres, men vi har en stige. 205 kr.
  • Rense gårdsplads for ukrudt 1.450 kr.
  • Hjælp til stikkontakt 600 kr.
  • Udskifte RJ-45-stik på netværkskabel 400 kr.
  • Skifte armatur og vandlås under vask på badeværelse 2.500 kr.
  • Udskift BWT filterhoved 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris for at bygge selv
  • #1   7. sep 2010 Hva koster en bil ?
    Hva koster et fladskærmstv ?

Du kan jo UMULIGT stille det sådan op.

Der er jo SÅ mange detajler ved et hus, som alt sammen gør at prisen bliver derefter.
    -Hvilke materialer skal der bruges ?
    -Isolering ?
    -Stil ?
    -Vinduer ?
    -Rum ?
    osv osv osv osv

• Mie L
    Mie L Tilmeldt:
    mar 2010

#2   7. sep 2010 Hmm okay. Har bare læst nogen steder med at man kan regne med ca 10-15000 pr. KWM

• #3   7. sep 2010 Man kan også få et fladskærmstv fra 2000-10000kr.

Skal man bygge selv, er man nød til at finde ud af, hva det er man gerne vil have.
    Er det et energirigtigt hus hvor man kan spare en masse penge på varme.
    Skal der bruges specielle brændte sten, og hvor skal de være fra ?
    Hvor store vinduespartier skal der bruges, hvor mange etager skal huset være.

Altså det er jo en milliard ting, man skal have styr på.

10.000-15.000kr er jo bare gennemsnittet, men de fleste jeg kender, har valgt at låne de ekstra, og så få kræset om huset og få lavet det PRÆCIST sådan som deres drømmehus ser ud.
    -Det kan man jo ligeså godt, når man nu har muligheden for at bygge det hele selv fra bunden.

Så... få tegnet et hus, og få en arkitekt eller noget til at hjælpe jer.

• Mie L
    Mie L Tilmeldt:
    mar 2010

#4   7. sep 2010 Vi er os begyndt at tegne. Og det var os bare sådan ca. ved godt man ikke kan regne 100 % med det.

• Manny !
    Manny ! Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 35
    #5   7. sep 2010 Som der allerede er blevet nævnt så er der utrolig mange ting der afgør prisen.
    Skal det være et typehus er der en del firmaer der levere en nøglefærdig løsning til en fast pris, så har i som udgangspunkt en priside. hertil kommer selvfølgelig udgifter til grund, tilslutningsafgifter, ændringer og egne ønsker etc.
    Hvis i selv ønsker at tegne huset eller få en arkitekt til det er der endnu flere ting der er afgørende for den endelige pris. I så fald kan det være en ide først at afklare hvilke ønsker og behov i har, sætte et budget for hvad projektet må koste og så dernæst sætte en "ekspert" på sagen til at lave et udkast

• Ulrik N
    Ulrik N Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #6   7. sep 2010 det kommer an på hvordan det skal se ud, hvilke matrialer i vil ha lavet det i?

• #7   7. sep 2010 10.000 pr m2 inkl arbejdsløn er for det et skrabet muret hus hvor man er gået på kompromis overalt.
    Det er for de folk der bare skal have et hus at bo i....

• Mie L
    Mie L Tilmeldt:
    mar 2010

#8   7. sep 2010 Okay. Der var en nemlig en mure som skrev amn skulle regne med 15000 pr. KWM

• Mie L
    Mie L Tilmeldt:
    mar 2010

#9   7. sep 2010 Men det lyder da til at være for lidt..

• #10   7. sep 2010 Mie L... du kan også bygge et hus for 5000kr pr kvm.

Alt afhænger af jeres drømme og krav til huset.

• T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #11   7. sep 2010 Undrer mig over du ikke spørger din svigerfar som har levet af det hele sit liv - istedet for at spørger folk herinde hvor alle har en mening og få ved noget som helst smiley

• #14   10. sep 2010 vi skla også til og bygge nyt hus på 180 m2

og vi regner med ca at skulle bruge 1500000 kr det vil sige 8333 pr m2

og der er regnet 100000 kr med mere ind det enlig bliver for det bliver altid dyre ind man regner med smiley

og skal siges der er ikk sparet på noget det er mursten indvendig og udvendig hvidbjerg vinduer disegner køkken gang og WC og soveværelse

• #16   10. sep 2010 ja helt sikkert der er der ingen tvivl om og der er noget der ikk kan betale sig og spare på !

• Mie L
    Mie L Tilmeldt:
    mar 2010

#17   12. sep 2010 Jeg har ikke lige fået skrevet her inde da jeg lige blev indlagt og opereret her onsdag til torsdag nat.

Men tror ca jeg jeg fundet ud af hvad vi kommer til at bruge. Vi for det meste af det i gaver osv. skal vi næsten ikke betale noget andet ind mad og drikker. Så vi regner med ca 150000 pr. m2

• Mie L
    Mie L Tilmeldt:
    mar 2010

#18   12. sep 2010 Og det er så matrialer og sådan noget smiley

• Mie L
    Mie L Tilmeldt:
    mar 2010

#20   12. sep 2010 Hov fik skrevet forkert smiley 15000

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 7
    #21   15. aug 2012 Stevens s.
    Er det så inkl. Grund. Byggetilladelse, tilslutningsafgifter mm. ?
    Når man siger 15000 så er det jo med alt.

• #22   19. aug 2012 der er jo helt klart noget at spare hvis man ikke bruger håndværkere smiley og hvor i landet smiley

håber i for det i gerne vil have.. smiley

• T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #23   19. aug 2012 Hej Aber, indlægget er 2 år gammelt smiley

• #24   20. aug 2012 TB.. du har altid sådan en charmerende måde at sige ting på..!!!

du skulle lige have "aber" med.. ?

• Karin
    Karin Hjælpe-administrator

Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #25   22. aug 2012 Så holder vi lige sproget på et pænt niveau!

Kommentér på:
Pris for at bygge selv

Annonce