1.881 visninger
|
Oprettet:
Købermægler {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer at starte op som købermægler.
Er det noket folk vil betale for?
Opgaver:
- Tage med ud på en fremvisning og se på huset med neutrale øjne.
- Gennemgå tilstandsrapport med køberne (evt. på ejendommen)
- Deltage i forhandlingerne med mægler (hvis ønskes)
- Gennemgå købsaftale med køberne også inden underskrift
- Stå for tinglysning af skøde
- Informere om lånemuligheder (finansiering)
Prisen skulle være omkring 7-10.000,- (i forvejen skal man jo betale en rådgiver den størrelse penge ved køb ex. til skøde og gennemgang.
nov 2009
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 54
Da vi købte ejendom for 3 år siden, gjorte vores advokat alt det der, undtagen tog med ud og så huset.. Dog læste han det hele igennem, kiggede på tilstandrapporten-energirapporten, skødet osv osv.. Det gav vi omkring 5-6000kr for.
jul 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 8 Svar: 63
nov 2009
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 54
Jamen jeg vil da sige klø på med det. XXX fingre for det vil lykkes.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 5 Boliger: 1 Emner: 109 Svar: 869
De vil hellere have nogle de selv kender, familie, venner eller lign med ud og se på huset og gennemgå tilstandsrapport osv.
-En håndværker man kender, er der noget bedre tiltro til.
Men din idé er jo go, for dem som ikke har nogle håndværker at ta med...
jan 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
jul 2008
En anden model er at man kan have en "grundpakke" der indeholder det almindelige omkring gennemgang af købsaftale og tinglysing af skøde osv. og så herudover tilbyde den store pakke med den yderligere rådgivning.
Mht til forsikring så kan man tegne en erhvervsansvarsforsikring.
jan 2009
jul 2008
(link fjernet)
men den kan også tegnes andre steder.
jan 2009
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 143 Svar: 3.187
Hvordan vil du dokumentere over for evt. kunder, at du har FULDSTÆNDIG styr på ALT i forbindelse med en handel ???
Den der erhvervskadeforsikring - er du sikker på at den dækker, hvis en af dine kunder ville stævne dig for dårlig rådgivning eller for fejl i et skøde ???
Jeg tror, hvis du kaster dig ud i det, at du skal ligge et par tusinde under hvad en advokat koster - ellers kan man jo lige så godt hyre én af dem :o)
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 290
aug 2010
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 2 Svar: 40
En boligadvokat kan jo fåes fra ca. 4000,- og op, de fleste har(eller kan finde) en håndværker i periferien, som også vil se på det med "neutrale", eller dømmende øjne, for de fleste vil nok pointere fejl og mangler kraftigt, hvis man har sin onkel med ude og kigge hus.
jul 2008
aug 2010
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 2 Svar: 40
Personligt ville jeg holde mig til en boligadvokat.
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 143 Svar: 3.187
Lad os tage et fiktivt eksempel:
Jeg køber en ejendom, med assistance fra dig. Du gennemgår alt, råder mig til at købe, fordi alt er iorden.
Efterfølgende viser det sig så, at der er ting der er smuttet - og det viser sig at du har rådgivet mig forkert. Jeg klager til dig - det vil du ikke have noget med det at gøre. Jeg kontakter en advokat, og vinder sagen i retten, ansvaret er dit og du skal betale X-kr i erstatning.
Hvordan vil du sikre dig mod det ?
jul 2008
Købermægler