20.480 visninger
|
Oprettet:
rens af sofa {{forumTopicSubject}}
Hej alle...
Jeg har en hvid sofa, i microfiber, der ikke er så hvid længere.
det er grøn sløringscreme og alm, "skidt" der er kommet på, og ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an... jeg ved ikke hvilke produkter der er bedst til microfiber, og om det kan lade sig gøre!? derfor vil jeg meget meget gerne have lidt hjælp fra jer der har et godt forslag...
på forhånd tak
Jeppe Kjær
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Boliger: 1 Emner: 18 Svar: 104
Jeg aner ikke hvad sløringscreme er - og derfor heller ikke hvordan man får det af?
Men jeg har sofaer i meget lys sandfarve. De er lavet af alkatare (tror det er ligesom mikrofiber) og når de trænger til en rengøring, tager jeg sæbespåner og pisker den op i varmt vand. Derefter vasker jeg sofaen af i SKUMMET - ikke med vandet. Og lader dem tørre natten over. De bliver super fine.
Alternativer:
Kan du få stoffet af? Mikrofiber som som oftest tåle vask ved 30 grader.
Du kan også bruge SAPUR. Det er et tørrensemiddel (i pulverform) som du børster grundigt ind i stoffet, hvorefter du lader det tørre ind og slutter af med at støvsuge det op igen.
Hos farvehandleren (i hvert fald i vores flügger) kan man købe en spray med møbelrens. Jeg har ikke prøvet den, for da jeg stod og skulle til at betale, anbefalede farvehandleren mig at bruge sæbespåneskum.
maj 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
tusind tak for hjælpen, skal prøves imorgen......
sløringscreme er det soldater bruger til at sløre ansigtet...!!! Det er levn fra dette års karneval hehe;)
Jeppe Kjær
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Boliger: 1 Emner: 18 Svar: 104
Nå, men held og lykke med sofavasken - det bliver vist også vejr til noget indendørs i morgen, så hvorfor ikke sofavask? :o)
jun 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 53
jan 2011
Følger: 1 Svar: 1
Hvordan gik det med sofaen?
Har nemlig selv en mikrofiber (hvid, naturligvis - hehe), som trænger til en grundig rens
Mvh
Anina
rens af sofa