{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.528 visninger | Oprettet:

Anders T
Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116

Renovering af fuge i brusekabine {{forumTopicSubject}}

Da jeg overtog huset var der en rigtig klam og grim fuge i min brusekabine....dette vil jeg meget gerne gøre noget ved, spørgsmålet er hvordan.

Den kan ses her:
http://www.boliggalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=856

1) Hvad er det (ligner mug) og kan man få fugen pæn igen? Hvordan?

2) Hvis fugen skal fjernes og laves med en ny, hvilken type fugemasse skal bruges i en brusekabine? Grå silikonefuge eller??

Rigtig god weekend og tak for Jeres hjælp !

Mvh. Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renovering af fuge i brusekabine
  • #2   9. jul 2010 SOm Kenneth skriver så skal der en ny fuge til. Jeg tvivler på at du kan få den ren, men du kan prøve med klorin eller rodalon.

Hvis du ikke har prøvet at fuge før, så få en prof til at gøre det, det er såmænd ikke så dyrt. Det plejer at koste 25,- + moms pr. lbm. Måske lidt ekstra, når der er så mange hjørner.

Hvis du skal gøre det selv, så køb sådan ef "fuge-kit" som kan lave runde hjørner og lign. det betaler sig. Jeg har altid syntes at det var noget gejl, men det virker sku ret godt, selvom jeg har lavet massevis af fuger uden, men med "fuge-kittet" bliver de bare lige den tand pænere.

MVH Frank

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #3   9. jul 2010 Hej Frank

So be done....jeg skal selv lære det så fuge og fugekit er på indkøbslisten i eftermiddag !

Har prøvet at rense den men det sidder ubehjælpeligt fast....så var næsten sikker på at den skulle væk

Tusind tak for hurtige råd.

/A

• #5   10. jul 2010 Ja, dete r rigtigt, "sanitets" silikone er tilsat "antimug" så den skulle holde sig pæn i længere tid

• #6   10. jul 2010 Husk at købe noget rensevæske og primer. Der skal være antimug/funkicid i silikonen. Alfix laver f.eks. sanitetssilikone/vådrumssilikone.

Kommentér på:
Renovering af fuge i brusekabine

Annonce