{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.538 visninger | Oprettet:

jan T
jan T
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

ertanit tag smuldre.. {{forumTopicSubject}}

er der nogen der ved hvor man skal klage og hvordan man gør?
Jeg købtehuset for 6 år siden og der var der lige blevet lagt nyt tag på og nu smuldre/flækker det og kan ikke finde noget om hvor og hvordan man for klaget over dette tag
mvh
Jan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ertanit tag smuldre..
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   4. maj 2010 hej jan

det skal du gøre til det forsikringsselskab, som har din ejerskifte forsikring. MEN hvis er nævnt i din tilstandsrapport ved overtagelsen af ejendommen er skaden ikke dækket. Den er dog nok næppe nævnt hvis taget var nylagt for 6 år siden da du overtog ejendommen.

Mvh. Anders

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #2   4. maj 2010 Dansk eternit havde på et tidspunkt vrøvl med at deres plader smuldrede , men jeg mener dog at det er noget mere end 6 år siden , kan du ikke kontakte sælger og høre hvem der lagde taget ? alternativt må du høre dansk eternit om de kan hjælpe , 6 år er ihvertfald ikke levetid nok på et tag.

• #3   4. maj 2010 har samme problem .. men etanit er bare ikk et tag man skal ha... kun det gamle med aspest i... men det er jo ikk lovligt mere...

• #4   4. maj 2010 Hvis det smuldrer er det ældre end 6 år.
    Det er nok nærmere 15år.
    MVH Frank

• #5   4. maj 2010 De nye etanit tag skulle ikke gerne smuldre! og slet ikke hvis det er 6 år gammelt..
    Kunne lyde som om det har fået "nyt/brugt" tag på..

• #6   4. maj 2010 undskyld jeg bruger tråen til at spøger en anden......
    hej frank G... står og skal ha nyt tag og vil ikk vælge etanit igen fordi folk siger det ikk holder... vil du mene det gør det...???

har tækt på ståltag...????

• Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 40
    #7   4. maj 2010 min svigerfar er ved at få skiftet hans tag fordi det smuldrer også, han fik det på for 5 år siden, kan dog ikke huske hvor, men de er ved at skifte hans tag nu. pga. det er under deres garanti.

• Troels B
    Troels B Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 71
    #8   4. maj 2010 etanit tag burde da helt sikkert at holde længere tid!! mener faktisk at der er 30 års garanti på sådan et tag.. eller også er det stråtag!! men i hvert fald mere end 6 år!!

• #9   4. maj 2010 Syntes satme også det lyder mærkeligt at de skulle smuldre efter 6 år..
    De første plader som afløste Asbest var virkelig dårlige, men det er ihvertfald 15 år siden.

• #11   4. maj 2010 Okay! Godt at vide må man sige

• #12   5. maj 2010 Eternittage fra dansk Eternit/cembrit fra omkring 1982 og frem har ikke asbest i sig og de smuldrer alle også helt op til nu.
    Hvis de har et serienummer der starter med 5.... så er de uden asbest hvis det starter med 1... så er det asbest. Jeg ville ikke røre et tag uden asbest med en ildtang medmindre det er fra et udenlandsk firma f.eks. Ivarsson.
    Jeg mener helt bestemt Dansk Eternit giver 15 års garanti og man(Dansk byggeri) siger at eternit skal laves så det kan holde ca. 20-25 år når vi snakker beboelse.
    Ejerskifte forsikringen vil da ikke vedligeholde på dit hus 6 år efter du har købt det, jeg tror ikke de vil give en skid. Den forsikring gælder skjulte fejl og mangler, ikke at Cembrit laver noget dårlige plader.

• jan T
    jan T Tilmeldt:
    okt 2008

#13   5. maj 2010 Jeg ved taget er 6 år for min nabo var med til at ligge det for 6år siden sammen med den tidligere ejer.
    Jeg prøver min forsikring for det er en skjult fejl der ikke kunne ses på købs tidspungtet ellers må de finde en løsning det er derfor du tegner en forsikring.
    mvh
    Jan

• jan T
    jan T Tilmeldt:
    okt 2008

#14   9. maj 2010 fint med din mening men....... hvor klager man og hvordan skal det gøres skal jeg bestille en tagmand til det eller skal jeg selv finde på noget'
    mvh
    Jan

• #15   11. maj 2010 Jan T hvem har lavet taget? Det ville nok være en god ide at henvende dig til dem. Også håbe på at taget er lagt korrekt og ikke malet...

• jan T
    jan T Tilmeldt:
    okt 2008

#16   12. maj 2010 ikke malet??? tror jeg de er for de er brune (farve) men jeg ved ikke hvem der har lagt dem.
    hvis der er tale om at malingen kan skade dem er det en sag for ejerskifte forsikringen vil jeg mene da det så er en skjult fejl der ikke var i tilstands raporten.
    mvh
    Jan

• #17   12. maj 2010 De må selvfølgelig gerne være malet fra fabrikken men ikke efterfølgende.

Kommentér på:
ertanit tag smuldre..

Annonce