{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.613 visninger | Oprettet:

Bjørn & Maria *
Bjørn & Maria *
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12

vinduesgreb defekt {{forumTopicSubject}}

hej

Forleden da jeg kom hjem havde jeg lidt for travlt med og få åbnet mine vinduer, så kom til og ta for hårdt fat i et i forvejen dårligt paskvilgreb. Nu er det knækket indvendig i håndtaget et sted og er blevet hel løst. Er det forholdsvis simpelt og skifte sådan et greb? vinduet er i lukket tilstand og åbner opad.

http://shop.xl-byg.dk/produkter/beslag/vinduesbeslag/paskvilgreb/pn_hoejre_matkrom_paskvilgreb.htm

mvh bjørn

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vinduesgreb defekt
  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #2   15. apr 2010 Som Alf skriver er det meget nemt .

• #3   15. apr 2010 lækkert og høre, troede lige jeg skulle igang med det hel tekniske med og lirke vinduet op osv smiley

• kasper m
    kasper m Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #4   15. apr 2010 Det kommer an på om det er grebspinden der er knækket eller om det er grebfallerøret der er knækket i låsen. det plejer at være fallerøret hvilket betyder ny vindueslås/paskvil. smiley

• #5   15. apr 2010 Medmindre grunden til at det er knækket er tærring inde ved paskvilen pga manglende vedligeholdelse, det er ofter grunden til de knækker eller hvis vinduet går på et sted.
    Hvis man bor i nærheden af saltvand/hav så er den rustbeskyttelse paskviler med videre har fået standard ikke god nok.

De håndtag plejer ikke at knække uden der er en grund, men det kan selvf. være en fejl ved et af dem.

• #6   16. apr 2010 øv i har ret det er den firkantet mekanisme, der er inde i karmen der er blevet rund efter jeg hev håndtaget op smiley

har i nogle tips til hvad der kan gøres? vinduet er stadig i låst tilstand

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #7   16. apr 2010 ja tag en skruetrækker og sæt på tværs i hullet, og åben med den, derefter skal du ha skiftet bundstykket med hullet i .

• kasper m
    kasper m Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #8   17. apr 2010 Hvis fallerøret drejer rundt for dig inde i paskvillen uden at vinduet kan åbnes, ja så har du et problem. fordi så skal du til at bore og lign. hvis du ikke er handyman og ikke vil satse dit vindue ville jeg nok ringe efter en låsesmed.

• #9   18. apr 2010 Hvis der er udvendige hængsler kan du jo skrue dem af og måske få vinduet af på den måde.
    Prøv med noget rustløsner alle de steder du kan komme til paskvilen.

Kommentér på:
vinduesgreb defekt

Annonce