{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.586 visninger | Oprettet:

Forældrekøbs udregning {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved, om der findes en side, hvor man kan udregne ca. hvad barnet skal give i leje ved forældrekøb, for at det kan gå lige op. Så forældrene ikke har månedlige udgifter, men barnet dækker dem ind.

Det er en lidt speciel situation, men barnet er førtidspensionist og kan derfor ikke købe selv. Men godt betale en del i leje med boligstøtte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forældrekøbs udregning
  • Steffen C
    Steffen C Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 87
    #1   6. apr 2010 Kan man ikke selv købe som førtidspensionist..?

  • #2   6. apr 2010 Jo det kan man godt. Men ikke for ret meget, samt det, som alene, muligvis ikke kan svare sig, når man kan få meget i boligstøtte som pensionist. Derfor det ville være rart med en side hvor man ku regne det ud.

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #3   6. apr 2010 Jeg tror umiddelbart kun at jeres bank kan give Jer det eksakte svar på det. Der er så mange faktorer som spiller ind på det, tilmed er situationen ikke "normal" og derfor kan jeg ikke forestille mig at der findes en beregner på nettet til brug herfor.

    Home har lidt stående om emnet: (link fjernet)



  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #4   6. apr 2010 Hvad med, at forældrene istedet står som kautionister for hele eller dele af et evt. lån? Hvis banken så får pant i den faste ejendom, og tilmed får forældrene som kautionist, bør det da ikke kunne gå helt galt?

    Evt. må forældre jo give op til 54.000 kr. årligt til sine børn. En del af det beløb kan forældrene måske hjælpe med, og dermed se som en form for arveforskud. Med de 3 ting som supplement vil jeg mene at din risikovurdering falder kraftigt, så de dermed burde hoppe med på.

    Hvor dyr er den faste ejendom der påtænkes at købe?


  • #5   6. apr 2010 mark: problemet er jo ikke at barnet ikke selv kan låne pengene, men at han/hun ville kunne sidde meget billigere ved at leje pga det høje tilskud kommunen giver... sådan som jeg forstår det...

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #6   6. apr 2010 * Amicus Fidelis, Protectio Fortis *
    Sådan forstår jeg ikke spørgsmålet :

    "Det er en lidt speciel situation, men barnet er førtidspensionist og kan derfor ikke købe selv. Men godt betale en del i leje med boligstøtte."


    Problemet er at barnet vil blive takseret som en højrisiko kunde i og med at det er førtidspensionist, og dermed vil man sandsynligvis forsøge at lave et forældrekøb, for at undgå et banklån til barnet.. Som jeg forstår det..


  • #7   7. apr 2010 "Jo det kan man godt. Men ikke for ret meget, samt det, som alene, muligvis ikke kan svare sig, når man kan få meget i boligstøtte som pensionist. "

  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #8   7. apr 2010 Du kan se ét par eksempler her: (link fjernet)

    Kig under virksomhedsskatteordningen og kapitalafkastordningen lidt længere nede på siden.

    Det kan sagtens lade sig gøre, at udregne præcist hvad det kommer til at koste pr. måned. I skal blot have banken til at fortælle jer den præcise ydelse på lånet.


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #9   7. apr 2010 * Amicus Fidelis, Protectio Fortis *

    Hvad mener du med dit sidste indlæg?


  • #10   7. apr 2010 holder os på det er et forsøg på og trække endu flere penge ud af statskassen

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #11   7. apr 2010 nicolai A

    Den kræver sgu lidt uddybning? smiley


  • #12   8. apr 2010 nicolai A
    Vil også gerne hører den uddybning


  • #13   8. apr 2010 mark: mit indlæg er blot et citat fra trådstarter som jeg mener viser at vedkommende IKKE er int. i at låne pengene i banken da lejen bliver minimal pga. den høje boligstøtte vedkommende kan få genne kommnunen...

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 38
    #14   8. apr 2010 Hej
    Du skal kontakte din bank... Det hele kommer an på hvordan din skattesituation er... De har nogle regneark de kan lave alle beregningerne i...

    Held og lykke herfra...

    Mvh


  • #15   9. apr 2010 hvis denne person tager et lån og køber et hus eller lejlighed kan denne ikke længere modtage bolig støtte.. men hvis forældrene køber den og lejer den ud til denne person kan han få bolig tilskud samt kommunen skal betale for og få lavet bolligen efter specielle hensyn til evt handicap..
    på denne måde trækker de penge ud af staten. min mening


  • #16   11. apr 2010 Hvad er forskellen på, at forældrene køber en bolig til sit barn, som så leje boligen, og får boligtilskud ?

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #17   11. apr 2010
    **** Charlotte ****

    ... og...? Du bliver nød til at sammenligne det med noget..? smiley


  • #18   11. apr 2010 Mit spørgsmål var til Nicolai, som hentydede at det var "trække penge ud af statskassen" ;O)) Lejer man ud til sit barn, så er loven sådan at "barnet" krav boligsikring , hvis man bla . opfylder kravet om at der er eget køkken og boligen er over 36 kvm. tror jeg det er .

  • #19   11. apr 2010 charlotte prøv og læs det igen ???

  • #20   11. apr 2010 Ja, det har jeg så gjort nu Nicolai, og jeg læser , at du mener at dette tilfælde som TS skriver om, er at trække penge ud af kassen ?

  • #21   11. apr 2010 ja svindel og bedrag for og være helt ærlig

  • #22   11. apr 2010 Hvorfor ?? Loven om forældrekøb er jo lavet for at man kan gøre det .

  • #23   11. apr 2010 ja lavet for at man kan købe til sine børn som ellers ikke ville have mulighed for det. dette drejer sig jo direkte om at "barnet" har råd men mister sit store boligtilskud hvis har selvejene og derfor vil forældrene købe til ham så staten fortsat skal betale en stor andel af "barnets" husleje= svindel i mine øjne

  • #24   12. apr 2010 Ingen lov bliver overtrådt her ! Så kan det jo ikke være svindel.

    Vi har da også købt bolig til vores søn, han får så boligstøtte af kommunen til leje af vores lejlighed, sådan er loven sat sammen, og hvorfor ikke hjælpe ens barn ?

    Tror nu bare du har lidt ondt i numsen.


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #25   12. apr 2010 nicolai A

    Der er først og fremmest ikke tale om at der bliver svindlet. Barnet er førtidspensionist, og hvis man som barn bliver kendt ret til førtidspension, så fejler barnet højest sandsynligt noget meget alvorligt! Dén del tror jeg ikke at du har tænkt over?

    "Det er en lidt speciel situation, men barnet er førtidspensionist og kan derfor ikke købe selv. Men godt betale en del i leje med boligstøtte. "

    Tilmed KAN barnet ikke købe selv, og DERFOR påtænker man at lade forældrene købe boligen. Det har så absolut INTET med svindel at gøre, så det synes jeg næsten du skylder en undskyldning for hér. Læs det som indlægget handler om, før du kaster om dig med skyts.


  • #26   12. apr 2010 en førtidspensionist kan nu sagtens købe egen bolig.. kender en pige med muskelsvind som har købt sit eget lille nedlagte landbrug så den holder ikke..

  • #27   12. apr 2010 Der kan nu godt være forskel på førtidspensionister, bare fordi man er på pension, så er man ikke nødvendigvis ens ................

    Har du hørt om skolelære, de har nogen af dem, råd til hus, og andre skolelære harr ikke råd .


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #28   12. apr 2010 nicolai A

    Det kommer an på så meget. I dit eksempel fik vedkommende lov at købe huset, men i dette eksempel har barnet nu engang ikke mulighed for at købe det ønskede hus.

    At kalde det svindel er i mine øjne at råbe ud over forsamlingen, at man er misundelig. Men som jeg har skrevet til dig andetsteds, så er der vidst ikke intet at være misundelig over.

    Som Charlotte så fint giver et eksempel, har jeg også et. En tidligere, rigtig god kollega som virkelig er en ærlig mand, kunne ikke købe et hus til sølle 650.000 kr. med en årsløn på 400.000 kr. - Men en anden kollega, som virkelig ingen sans for økonomi har, fik lov at låne til et hus på 750.000 kr. med den samme løn. De to eksempler kan ikke sammenlignes - omstændighederne gør udslaget.


  • #29   12. apr 2010 hva er det lige jeg skulle have ondt i røven over ? at jeg er ikke er handicappet eller ??

    sagde bare det kunne være såen. men med de ting i mente som er drøftet over pm kan jeg godt se det højst sandsynligt ikke var det det drejede sig om her..


Kommentér på:
Forældrekøbs udregning

Annonce