6.433 visninger
|
Oprettet:
Nogen med hus med Eternit gavl? {{forumTopicSubject}}
mangler bare at beklæde min gavl, nogen som har nogen ideer til hvilke plader, Hardiplank, planplader -. OSV..
synes ikke det er så let et finde noget inspiration på nettet..
jul 2009
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 263
Hvis du kigger på producenternes hjemmesider mangler der ikke ligefrem billeder...
Meen start nu med vise billeder af dit hus!!
jul 2009
http://webfiles.cb.dk/cbwf.dll?usr=1256&obj=4449L&fn=124.jpg&width=360&height=240&JpgQuality=90
jul 2009
dec 2009
MEN med alt det træ du har på diverse udhæng vindskeder osv så giver det ikke rigtig nogen mening at bruge "eternit" også kaldet fibercement.
Her er vist massere af billeder i hver farve: (link fjernet)
Hvilket materiale bliver vinduerne?
Udfra billederne ser det lidt kompliceret ud at få gavlen flyttet ud. Vær opmærksom på dampspærre, vindspærre, ventilation bliver udført rigtigt.
Koksgrå er en fin farve der matcher de hvide sten men måske ikke så godt det røde tag.
Den røde farve du kan få plankerne i er meget mørk så den dur ikke rigtig.
Har du overvejet at mure den gavle op?
Har du overvejet beklædning med zink eller kobber?
jan 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 86
dec 2009
De hedder vist hardiepanel...
jul 2009
overtog huset 6 måned sidste år, så er ikke kommet så langt endnu, gavlen er flyttet ud, den er bare isoleret og vindspærre på nu. der skal sort tag på til sommer, og alt udhænget i stedet for at male det så skifte det ud med eternit, fibercement. vinduerne er af træ neden under nu, men dem der kommer i gavlen ved jeg ikke helt endnu om det skal være plast eller træ, er blevet lidt vild med plast med sprosser inde i glassene, men ved ikke helt endnu..
jul 2009
jul 2009
jun 2009
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 6 Svar: 154
Den grå hedder: FLINT
og den "hvide" hedder: PERLE
og begge kan købes hos dansk eternit, i enten store plader på 2.5X1.2 m, eller i planker på 0.25/0.30 X 2.5 m
og som det er udført er helt sikkert den flotteste løsning, efter min mening.. c",)
Nogen med hus med Eternit gavl?