{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.433 visninger | Oprettet:

Heine m
Heine m
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34

Nogen med hus med Eternit gavl? {{forumTopicSubject}}

mangler bare at beklæde min gavl, nogen som har nogen ideer til hvilke plader, Hardiplank, planplader -. OSV..
synes ikke det er så let et finde noget inspiration på nettet..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af rullegardin 500 kr.
  • Pudsning af vinduer 400 kr.
  • plæneklipper-service 485 kr.
  • Hjælp søges til ophængning af 77” OLED TV 343 kr.
  • Ukrudtsfjernelse forhave og baghave ved byhus 1.000 kr.
  • Prime and paint 65m2 ceiling (ceiling height 2.4m) 3.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen med hus med Eternit gavl?
  • Heine m
    Heine m Tilmeldt:
    jul 2009

#2   4. apr 2010 tak ser fint ud, afventer gerne flere eksempler....

• #3   4. apr 2010 Hvad med om DU viste billeder af gavlen, det ville gøre det hele noget nemmere...
    Hvis du kigger på producenternes hjemmesider mangler der ikke ligefrem billeder...
    Meen start nu med vise billeder af dit hus!!

• Heine m
    Heine m Tilmeldt:
    jul 2009

#4   4. apr 2010 det er denne gavl her der er tale om, terrassen er væk og bygget ny gavl op, som nu skal beklædes med et eller andet, der er 2 værelser og der er lavet plads til 2 vinduer i gavlen..

http://webfiles.cb.dk/cbwf.dll?usr=1256&obj=4449L&fn=124.jpg&width=360&height=240&JpgQuality=90

• Heine m
    Heine m Tilmeldt:
    jul 2009

#5   4. apr 2010 den nederste terrasse er der stadig og den vil jeg stadig beholde.. mvh..

• #6   4. apr 2010 Jeg synes da klart at vandret beklædning ville være at foretrække der fremfor nogen store plader, det passer ikke til huset.
    MEN med alt det træ du har på diverse udhæng vindskeder osv så giver det ikke rigtig nogen mening at bruge "eternit" også kaldet fibercement.

Her er vist massere af billeder i hver farve: (link fjernet)

Hvilket materiale bliver vinduerne?

Udfra billederne ser det lidt kompliceret ud at få gavlen flyttet ud. Vær opmærksom på dampspærre, vindspærre, ventilation bliver udført rigtigt.

Koksgrå er en fin farve der matcher de hvide sten men måske ikke så godt det røde tag.
    Den røde farve du kan få plankerne i er meget mørk så den dur ikke rigtig.
    Har du overvejet at mure den gavle op?
    Har du overvejet beklædning med zink eller kobber?

• Steffen C
    Steffen C Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 86
    #7   5. apr 2010 Jeg synes personlig at ivar eller hardiplank er rigtig flot.. Det er pænere end eternit når det er til en hel gavl. og så eternit som stern..

• #9   5. apr 2010 Jeg mener Cembrit laver hele plader med træstruktur i overfladen ligesom hardieplank og ivarplank så du undgår de grimme plan plader til underudhæng osv.
    De hedder vist hardiepanel...

• Heine m
    Heine m Tilmeldt:
    jul 2009

#10   5. apr 2010 Frederik S.

overtog huset 6 måned sidste år, så er ikke kommet så langt endnu, gavlen er flyttet ud, den er bare isoleret og vindspærre på nu. der skal sort tag på til sommer, og alt udhænget i stedet for at male det så skifte det ud med eternit, fibercement. vinduerne er af træ neden under nu, men dem der kommer i gavlen ved jeg ikke helt endnu om det skal være plast eller træ, er blevet lidt vild med plast med sprosser inde i glassene, men ved ikke helt endnu..

• Heine m
    Heine m Tilmeldt:
    jul 2009

#11   5. apr 2010 Jeppe Dahl.. det ser rigtig godt ud som du har lavet dine gavle, flotte plader. hvilken farve er det nøjagtig det er, og hvor har du købt dem henne?

• Heine m
    Heine m Tilmeldt:
    jul 2009

#12   5. apr 2010 frederik, ja har overvejet at mure den op, men det er blevet til at beklæde gavlen i stedet for, det er så langt vi er nået ind til nu,, dampspærren og det hele er der styr på, skal have gulvet op lige over terrassen så laver dampspærren inde fra..

• #13   5. apr 2010 jeppe dahl, plader har farverne:

Den grå hedder: FLINT
    og den "hvide" hedder: PERLE

og begge kan købes hos dansk eternit, i enten store plader på 2.5X1.2 m, eller i planker på 0.25/0.30 X 2.5 m

og som det er udført er helt sikkert den flotteste løsning, efter min mening.. c",)

Kommentér på:
Nogen med hus med Eternit gavl?

Annonce