{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.967 visninger | Oprettet:

Laminatgulv -HJÆLP..! {{forumTopicSubject}}

Vi har købt laminatgulv (6mm) som vi vil lægge på det kommende børneværelse af praktiske årsager.

Nu er der rigtigt træ gulv (afhøvlet eller hva det hedder).

Kan vi bare ligge det nye laminatgulv direkte på det gulv der er, eller skal der noget imellem? -Hvad?

Det gulv vi har købt er det her(forsiden, nederst venstre hjørne 29,95kr/m2):
http://www.e-pages.dk/jemfix/96/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af 2 skabe 500 kr.
  • Tømning af lyskasser og pudsning af vinduer. 2.500 kr.
  • nedrivning af badeværelsesbrydevæg. 1.500 kr.
  • Ordne have 500 kr.
  • Løbende toilet 1.200 kr.
  • Flyt stik kontakt fra en væg til anden 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Laminatgulv -HJÆLP..!
  • #1   3. mar 2010 Ja, I kan godt lægge laminatgulvet direkte på det gamle gulv, men jeg vil da foreslå jer at ligge et blødt undergulv mellem de 2 lag trægulv. Det kan være flere forskellige typer. Jeg ville vælge en tynd type af skum, filt eller kork og som en meter/banevare. Med sådan et mellemlag giver det lidt fjedrende effekt og du undgår at de to trælag kommer til at "klapre" (ikke sikkert at det klaprer, men der er en risiko)

PS, hvorfor lægger I et laminat gulv oven på et rigtigt trægulv? I min verden er det da "hul i hovedet" Hvem vil have plastik, når man kan få træ?

MVH Frank

• #2   3. mar 2010 Frank G

Tak for tippet smiley

Det er da vi skal have lavet børneværelse i rummet.
    Der er nogle lidt store "revner" mellem træet, hvor der nemt kan komme perler m.m men i + af rengøringmessige årsager smiley

Ja rigtig trægulv er meget pænere end plastik...

• #3   3. mar 2010 ok, hver sin smag. Vi har også gamle trægulv i vores børneværelse, men ser ingen hindring i dette. Held og lykke med projektet.

MVH Frank

• #4   3. mar 2010 Der kan også købes nogle grønne 6mm isolerende plader at lægge under som undergulv. Jeg husker ikke navnet, men de er grønne, 6mm og jeg moner at str. er 60x60cm. De er en smule fjedrende og isolerende (de kan gøre en lille forskel hvis man synes der er en smule fodkoldt)

MVH frank

• #5   3. mar 2010 vi gør det samme med vores trægulv på børneværelserne smiley så kan godt forstå dig..
    vi kommer bare det der hvide skum under.

men du kan somsagt få de der grønne puder, dem har vi brugt i underetagen.
    de er på tilbud i denne uge i jem og fix til 14,95 pr. kvm. der er vidst 10,3 i kvm i hver pakke smiley du kan også få det andet der smiley

• #6   3. mar 2010 eller rengør sprækkerne og så fuge dem op...

• #8   3. mar 2010 Der et netop lavet undersøgelser, der viser at sådanne glatte overflader overhovedet ikke hjælper på allergikere. Nærmere modsat.

Alt støv hvirvler mere rund, når overfladen er helt glat. Rum med tæpper og polstrede møbler er bedre. Mod ALT man troede før.

Jeg synes egentligt det giver ret god mening.

• #9   3. mar 2010 (link fjernet)

• #11   3. mar 2010 En DYSON? smiley

• Nina P
    Nina P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 94
    #14   3. mar 2010 vi har os lagt noget hvidt skum mellem vores... bare til og tage lyden.... smiley

• Monk M
    Monk M Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
    #15   4. mar 2010 en skulle der være rigtig lir på drengen så kunne du vælge at skærer samlingerne op på det gamle trægulv, bare i en dybde af 5mm, og en rundsavsklinge i breden, og derefter fuge det op med en sort fugemasse, evt oliebehandling.....så ser det lækkert ud !!!

Kommentér på:
Laminatgulv -HJÆLP..!

Annonce