{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.842 visninger | Oprettet:

indbygningspot uden kasser ? {{forumTopicSubject}}

var ude i bauhaus for og kigge på spots snakker med en sælger som nævner man kan købe nogen med omformer og så behøver man ikke disse kasser bagved. da vi så har tænkt over det tager min kæreste ud for og købe de spots hvorefter en ny sælger siger der altid skal være en kasse bag ved ? forklaring følger ? hvem har ret ? helst ikke gætteri da det skal være iorden

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  indbygningspot uden kasser ?
  • #1   1. mar 2010 der findes to former... en alm spot som skal have kasse uanset hvad. derudover findes der en anden spot som er cylinderformet. ca. 10-15 cm høj. den kan opsættes direkte i isoleringen

• #2   1. mar 2010 Nikolai A

Du skal se på mærkningen der er på de spot.
    Hvis de bare har er F mærket så SKAL der en spot oven over. HAr de et F med et tag ovenover må de komme direkte i isoleringen uden spand. Der findes flere og flere spots som der må det. Men dem i Bauhaus skal med 95% sikkerhed have en spand ovenover.

• #3   1. mar 2010 Ups stavefejl. Spand oven over skulle der stå

• #4   1. mar 2010 unknown G
    Den der forklaring kan du godt glemme ALT om..

Hilsen Elektrikeren

• #5   1. mar 2010 charlotte&jesper: hvis nu man har sænket loftet 40 cm og der ikke er isolering over og man har købt alm spot men har skiftet pærer om til diodespot på7 watt. så skal man da ikke have nogen kasser på.. ? vi fik ihvertfald afvide at diodespots ikke skulle have en kasse ovenover.. og nu har vi så heller ikke isoleret ovenover smiley

til trådstarter.. lige meget hvad så ville jeg anbefale at skifte pæren ud med diode spot:) vi købte nogen i jem&fix med 3 ihver for 119 kroner og købte så dioder på nettet til 69,50 (10 for 599,50)

• #6   1. mar 2010 Nej Diode spot er noget andet, men mener selv det er noget L... og sidde op. Dårligt lys og ikke meget lys.. Det kræver lidt flere år før det er værd og investere i.. Bare min mening og flere af vores kunders mening.
    Hvis loftet er sænket 40 mm uden isolering så ville det også være lovligt med alm. spot og uden nogen spand.
    Der er dog MANGE flere regler angående spot inst. Bl.a. kabel type og størrelse. Sikringer osv. skal der også være foran. Så lad nu hellere fagfolk ordne de ting da det kan blive en farlig brandfælde..

• #7   1. mar 2010 charlotte&jesper kan du anbefale et sted og købe disse spot ? evt hjemmesider

• #8   1. mar 2010 tak de ser intersant ud og kunne bestemt være en mulighed.

• #9   2. mar 2010 vi har skam elektriker på smiley
    jeg synes ikke det er en dårlig investring.. slet ikk.

• Kenneth L
    Kenneth L Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #10   2. mar 2010 Linda.Bb.h

Det har ikke noget med lyskilde typen at gøre om der skal kasse over. For når du sælger huset og den nye ejer sætter alm. halogen i, er det lige pludselig ikke i orden.

Men ved ikke om de 4 cm er nok nu når der ikke er isolering. Det er forskelligt.

• #11   2. mar 2010 hej nicolai

Det rigtigt det jesper siger med at den skal have en F med tag over for at gå direkte i isolering, man skal så bare være obs på de fylder lidt mere i højden.
    Nogle spots der er beregnet til det kunne fx være:

(link fjernet)

men har du nedsænket lofter eller har du loft med isolering i?

Mvh
    Dan

• #12   2. mar 2010 Men noget du skal være obs på er at du som regel kun må smide max 20W pærer i de spot der er beregnet til at gå direkte i isolering. og en 220V 20W giver altså ikke nær så kraftigt lys som en 12V 20W så du skal os lige overveje hvor meget lys du skal have smiley

• #13   3. mar 2010 kenneth L: jeg går udfra vores elektiker har styr på det. og så længe vi siger til dem at det er sådan og det bliver skrevet ned burde der ikke være noget og det er ikke 4 cm men 40 cm uden isolering smiley
    og på pakkerne står der minimum 20 cm til loft (det loft der er over loftet:))

vi havde også tænkt på at isolere ovenover, men dete r der ingen grund til, da vi har førstesal på huset og det øvre gulv er isoleret.. udover det har det ikke været muligt for os at finde nogen kasser der måtte tage 50 watt pærer.. fordi de kunne smelte smiley

• #14   7. mar 2010 dan l

har bare gips folie og så isolering. syns ikke jeg lige magter de kasser der. er belvet rådgivet til at hvis jeg vælger dem uden kasser skal jeg bare have nogen flere op

• #15   8. mar 2010 Nicolai > Ja det lige som jeg skriver dem der går direkte i isolering er 220V og som regel må der max komme 20W lyskilder i dem så derfor skal der nok lige en ekstra eller 2 op, for at få noget ordenligt lys smiley

• #16   13. apr 2010 Jeg har lige sat LED spots op under mine overskabe i køkkenet.... det ikke det samme kraftige lys men det ekstremt nemt og afgir intet varme plua at så de ca. 1 cm i tykkelse... (Fra Ikea)

Kommentér på:
indbygningspot uden kasser ?

Annonce