{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.011 visninger | Oprettet:

E J
E J
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 59

radiator med fordampningsmåler. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg bor i en lejlighed hvor der på vores radiator sidder de her så kaldte fordampnings målere.. der sider så sådan en måler på hver radiator i lejligheden som bliver aflæst en gang om året.

vi har ialt 13 målere,

det der så undre mig er at je ved jeg aldrig har haft tændt min min radiator ii soveværelse da jeg ikke kan sove hvis det er varmt men aligevel er det mindst aflæste tal på redningen 2 enheder?

vil det så sige at den fordamper selv hvis man ikke bruger den?

den fordamper hvs der står sollys ind på den om sommeren selv og den er slukket?

den fordamper hvis jeg har anden varme kilde?

og hvis de kan "snyde" mig kan jeg så "snyde" dem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 4.830 kr.
  • Ophæng af spejl i badeværelse (på fliser), tilslutning af spejllampe, ophæng af håndklæde knager og fugearbejde 1.500 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine asko f67 1.350 kr.
  • Brændekløvning 650 kr.
  • Udskiftning af toilet 4.000 kr.
  • Udendørs vandhane lækker vand 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  radiator med fordampningsmåler.
  • simon P
    simon P Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 86
    #1   15. feb 2010 hey ej.

jah du har ganske ret. de er ike til og regne med også derfor de er blevet forbudt.

du fordamper selvsagd da varmen får væsken til og fordampe og vis du har en tilpas godt sol gennemtrængning gennem dine vinduer så kommer det af sig selv.

ida sattes dikitale op eller der kommer en energimåler på,

hmv simon vvs

• Monk M
    Monk M Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
    #2   16. feb 2010 For det var jo også nitten for dem der havde brændeovn, og troede at de sparede på varmen.....

• Lasse A
    Lasse A Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #3   16. feb 2010 Hej, jeg har samme målere, og selvom jeg aldrig har varmen tændt i soveværelset ryger der også en streg eller 2. Det er et møg-system!

• E J
    E J Tilmeldt:
    jan 2009

#4   18. feb 2010 kan man virkelig ikke gøre noget når det er lejebolig?

nogle fif? smiley

JA et l*rte system.

kan man forelægge det for udlejer eller er det bare æv bæv

• #5   19. feb 2010 der er nogen der putter sølvpapir bagved dem, men det sku kun hjælpe hvis man rent faktisk bruger radiatoren...

• E J
    E J Tilmeldt:
    jan 2009

#6   19. feb 2010 kunne ikke lige se hvad sølv papir skulle hjælpe da det er ledende jo med man kunne jo prøve på dem smiley

kom gerne med andre forslag efaringer smiley

• #7   21. feb 2010 jeg har aldrig selv prøvet det med sølvpapiret, men det skulle reflektere varmen, så der fordamper mindre væske fra de der fordampere når de sidder i plastik-holderen... jeg ved ikke om det virker, men jeg har set folk der havde det... men man kan jo se at der er fusket med det, så hvis jeg endelig skulle fuske med dem, så ville jeg pille dem af og lægge dem i køleskabet, eller sådan noget...

• E J
    E J Tilmeldt:
    jan 2009

#8   22. feb 2010 nu er det jo sådan de er plomberet netop for folk ikke skal pille dem af vil jeg tro smiley

Kommentér på:
radiator med fordampningsmåler.

Annonce