{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Oplukning af hængelås på skur 500 kr.
  • Vvs Brønshøj 3.500 kr.
  • Montering af væg reol 490 kr.
  • Rettet op , IKEA kommode 593 kr.
  • Installere vaskemaskine problemer med at lukke for vandet 990 kr.
  • Professional ventilation 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opførelse af grav
  • #1   2. feb 2010 en grav? til hvad?

• Karin
    Karin Hjælpe-administrator

Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #2   2. feb 2010 stinnamus....

Det kalder man det store hul i gulvet på et værksted, hvor man så kører bilen henover, og går nede i graven. Så kan man ordne sin bil under bunden. Det er i stedet for at have en lift.

• Karin

#3   2. feb 2010 Steffen syntes du det er så dyrt?
    Der skal jo nok også være afløb til olie ikke, er det også med i din pris?

• #4   2. feb 2010 Hej Steffen

Det bliver MEGET dyrere. For det første så skal der udføres afløb fra graven, dvs. den skal sluttes til dit kloaksystem. For at dette er lovligt, skal der udføres olieudskiller. Hvis graven bliver dybere end dit kloaksystem, så skal du pumpe vandet op til din kloak, dette er heller ikke billigt.

Jeg synes den pris du kommer frem til er yderst billig. Har du tænkt over at du skal have en stålkant rundt om graven? At der skal laves beton + evt. fundablokke og armering? Væggene skal trods alt kunne stå lodret og modstå jordtrykket. Hvad med dine eksisterende fundamenter? Hvordan vil du forhindre at de skrider ned i hullet, når du graver 1 m under deres nivaeu?

Hvis graven skal opfylde reglerne så bliver det ikke til at betale sig fra for alm. mennesker.

MVH Frank

• Karin

#5   2. feb 2010 Jeg har nu ikke så meget forstand, på hva der alt skal laves......
    Men det lød nu også meget meget billigt i mine øre.

• #6   2. feb 2010 Retter det lige til en kartoffelkælder smiley

Men mener nu der er noget med at afløb olieudskilder osv. skal ikke til hvis det er privat, det skal i hvert fald ikke i en kartoffelkælder smiley

• #7   2. feb 2010 der skal olie udskiller i en grav lige meget om den er privat eller ej..
    men det skal der ikke i en kartoffel kælder

• Carsten O
    Carsten O Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #9   3. feb 2010 Der er da vist forskel fra kommune til kommune, for har for nylig snakket med teknisk forvaltning i Mariagerfjord kommune, og der skulle der IKKE monteres olieudskiller. Skulle bare sørge for at olie eller andre kemikalier ikke kunne løbe ud i jorden..

• #10   3. feb 2010 Ved da så meget at der må IKKE komme olie/kemi ud i det offentlige kloark net. Det kan sgu gå helt galt.
    Så tror bestemt ikke på andet.
    Så der må være en medarbejder i mariagerfjord kommune som ikke er klar over reglerne

• Carsten O
    Carsten O Tilmeldt:
    jun 2008

#11   3. feb 2010 Hvem har snakket om afløb ? Jeg skal ikke have afløb i min, når den skal opføres, så det har ikke været på tale..

• #12   3. feb 2010 Crasten O
    Hvad med alt det svineri du får i bunden? Det kan du da ikke undgå?

• Carsten O
    Carsten O Tilmeldt:
    jun 2008

#13   3. feb 2010 Nej, det kan ikke undgåes at der bliver beskidt når man laver bil, men når gulvet er malet, kan det jo ikke rigtig trænge igennem inden der bliver gjort rent.
    Som han sagde ved kommunen, kunne de ikke nægte at godkende min grav. Jeg skulle bare sende en tegning af den med en materialebeskrivelse..

• #14   3. feb 2010 Okay.
    Tænkte mere på hvordan du får det ud og evt. skiller dig af med det??

• #15   3. feb 2010 Har du ikke mulighed for at ha lidt løfte højde så du evt kunne smide en 2 søjle lift ind i stedet...

Du bliver hurtig træt af en grav... ondt i knæ og ryggen... Plus det er heller aldrig den rigtige højde nede i graven...

(link fjernet)

Det er faktisk rimelig billig...

• #16   4. feb 2010 Det er da "flot" at lave en "kartoffelkælder" for at legalisere forurening.... Har du tænkt dig at blive boende på stedet i al evighed - eller HAR du tænkt på, at huset <i>måske</i> kan blive svært at sælge engang, fordi der er mulighed for at grunde er forurenet ?????

• #17   4. feb 2010 Kent & lene. Har jeg desværre ikke mulighed for, for ja vil da hellere have en lift smiley

Jeg har som carsten også fået oplyst der ikke skal være olieudskilder, så længe der ikke er afløb i bunden, og bunden.

Kommentér på:
Opførelse af grav

Annonce