{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.676 visninger | Oprettet:

Hvide mursten eller vandskuring? {{forumTopicSubject}}

Vi har planer om at vores hus skal bygges af hvide mursten, men da vi ringede til et firma for at bestille dem, fik vi at vide man ikke bruger hvide mursten længere, da de ikke kan tåle det danske klima og derfor smuldrer. Derfor anbefaler de man i stedet vandskurer huset og maler det hvidt. Vi har overvejet vandskuring, men så er der også noget ekstra vedligeholdelse , da det skal males ca. hvert 5. år.

Nogen der har erfaring med hvad der er bedst?


Kommentarer på:  Hvide mursten eller vandskuring?
  • #1   20. jan 2010 Ud fra hvad jeg kan forstå på dig, så vil jeg da mene det er bedre at skulle male hver 5. år, end at skulle bygge et nyt hus om 10, fordi det smuldre? smiley

  • #2   20. jan 2010 Og synes også ofte at hvide huse har det med at få sider hvor der er grønt ! Det er ikke altid lige til at få af !

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #3   20. jan 2010 brug en dyrere maling og mal hver 8-9 år ,
    hvide huse bliver jo ikke mere grønne end andre men ses måske tydeligere


  • Ulrik N
    Ulrik N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #4   21. jan 2010 (link fjernet)
    det er hvide murssten de kan sagtens holde i 50-100 år,
    dem du har snakket med tror du mener kalksand mursten som de brugte for nogle år siden.


  • Monk M
    Monk M Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
    #5   23. jan 2010 Jeg har selv vandskuret mit hus med skalcem (hvidt) der ser rigtig godt ud, men det var jo også et gammelt hus.
    Man kan få så mange smarte murersten i dag, de er selvfølgelig noget dyrer, men ingen vedligehold. Skulle jeg murer et nyt hus til mig selv blev det i facadesten, og ikke vandskuret.


Kommentér på:
Hvide mursten eller vandskuring?

Annonce