{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.550 visninger | Oprettet:

Revner i puds {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har et ældre hus på landet fra 1930 som er opført i cement sten og pudset. Jeg har lidt problemer med at den vil slå revner under bla. stuevinduerne, stuen ligger dog ud til en grusvejen ned til naboen hvor der ofte bliver kørt med store tunge maksiner. Døjer også lidt med revner i den ene gavl hvor der er muret en gammel dør efter, mange år før min tid, denne ser ud til at fortsætte op under det træbeklædning som er på gavlen : ( Men det kan vel ikk undgåes et gammel hus uden en rigtig sokkel vil stå og arbejde lidt, men den traffik?

Men mit spørgsmål går op hvad jeg kan pudse de revner op med så det holder? Jeg har tidligere skåret dem op med en diamanten klinge så der var en ca. 1-1,5cm fuge og pudses det op med strandsands mørtel blandet med cement, men dette virker ikke så godt på de omtalte revner. De holder dog fint andre steder.
Kan jeg blande noget som er stærkere / bedre? Evt mere cement i, eller lidt fliseklæb i også?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Revner i puds
  • #2   24. dec 2009 Da jeg købte huset for 2½ år siden var der meget små revner, bare i overfladen af malingen det var ligesom krakkeleret og revnet ganske lidt ind. Da jeg kradsede det ud, kunne jeg se tidligere revner som var blevet rep med noget mørkt næsten sort materiale, meget hårdt? På daværende tidspunkt har det været min. 10år siden de var blevet lavet og havde holdt ret godt.

Så gætter på jeg har gjort noget galt, evt det jeg har brugt til revnerne?

• Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
    #3   24. dec 2009 Hej Peter.

Jeg har lige fået renoveret mit cement stenshus. (Sandblæst og pudset)

I den forbindelse blev der skiftet Vinduer + alle overlæggere over vinduer - For der var ingen, og jeg havde også sætningsrevner.

I Gavlen hvor der også går en vej ved mig var der en stor sætningsrevne op igennem. Der skar murerne fugerne op og lagde rustfrit stål ind for hver anden sten derop af. Ved ikke om det er den rigtige løsning, men det går jeg ud fra da vi fik et firma til at ordne alt det udvendige. smiley

Men de kunne i hvertfald købes i XL-byg. Og indtil videre ser det rigtigt flot ud. smiley

• Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
    #4   24. dec 2009 Da jeg fik pudset huset op sagde de at de blandede sand i strandmørtlen og meget LIDT cement.

Tror ikke de løsning vil være at smide mere cement i da det så ikke vil kunne arbejde og simpelthen springe. De sagde til mig at på cementstenshusene de lavede der blandede de altid Sand i og så meget lidt cement.

De havde pudset 50-55 huse iår firmaet. Og firmaet havde eksisteret i 9 år. Så tror og håber de taler af erfaring smiley

Vi fik sandblæst & pudset, lagt stål i sætningsrevner, støbt ny sokkel, nye overlæggere, skiftet alle vinduer og døre og så nye sålbænke.

• #5   24. dec 2009 Det er ligesom om at det jeg har pudset får en lille revne også kan det pilles ud med en finger, det hænger slet ikk ved, selvom det måske ser fint ud?? Håber I forstår. Det andet pudsen som er udført på huset er også meget hårdere end det jeg har lavet.

Ang. overlægger så aner jeg ikk om jeg har nogle. Tidlgere ejer har godtnok skiftet alle vinduerne. Da jeg lavede badeværelse, var den derude hvertfald i træ.

• #6   26. dec 2009 en tommelfinger regel er, jo mere cement man har i des større tryk kan det tag, men ringe træk og det er så omvendt med mindre cement.

• #7   26. dec 2009 Må prøve og lave noget med lidt mere cement i, her når frosten forsvinder. Ville det være en idé at komme fliseklæb i også? Ved nogle bruger også steder der gerne vil revne

• Ulrik N
    Ulrik N Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #8   26. dec 2009 (link fjernet)

det ville jeg gøre hvis det var mit hus, ved godt at det koster en del, men det er også pænt når det er færdig, også holder det.

• #9   29. dec 2009 165 har kigget men kun 4 med et svar : (

• #10   31. dec 2009 Jeg følger bare med da jeg har samme problem med mit hus fra år 1900 som ligger ud til en tungt trafikeret vej ...

Derfor ikke svar herfra før nu :o)

Kommentér på:
Revner i puds

Annonce