Revner i puds {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har et ældre hus på landet fra 1930 som er opført i cement sten og pudset. Jeg har lidt problemer med at den vil slå revner under bla. stuevinduerne, stuen ligger dog ud til en grusvejen ned til naboen hvor der ofte bliver kørt med store tunge maksiner. Døjer også lidt med revner i den ene gavl hvor der er muret en gammel dør efter, mange år før min tid, denne ser ud til at fortsætte op under det træbeklædning som er på gavlen : ( Men det kan vel ikk undgåes et gammel hus uden en rigtig sokkel vil stå og arbejde lidt, men den traffik?
Men mit spørgsmål går op hvad jeg kan pudse de revner op med så det holder? Jeg har tidligere skåret dem op med en diamanten klinge så der var en ca. 1-1,5cm fuge og pudses det op med strandsands mørtel blandet med cement, men dette virker ikke så godt på de omtalte revner. De holder dog fint andre steder.
Kan jeg blande noget som er stærkere / bedre? Evt mere cement i, eller lidt fliseklæb i også?
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Boliger: 1 Emner: 22 Svar: 55
Så gætter på jeg har gjort noget galt, evt det jeg har brugt til revnerne?
jul 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
Jeg har lige fået renoveret mit cement stenshus. (Sandblæst og pudset)
I den forbindelse blev der skiftet Vinduer + alle overlæggere over vinduer - For der var ingen, og jeg havde også sætningsrevner.
I Gavlen hvor der også går en vej ved mig var der en stor sætningsrevne op igennem. Der skar murerne fugerne op og lagde rustfrit stål ind for hver anden sten derop af. Ved ikke om det er den rigtige løsning, men det går jeg ud fra da vi fik et firma til at ordne alt det udvendige.
Men de kunne i hvertfald købes i XL-byg. Og indtil videre ser det rigtigt flot ud.
jul 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
Tror ikke de løsning vil være at smide mere cement i da det så ikke vil kunne arbejde og simpelthen springe. De sagde til mig at på cementstenshusene de lavede der blandede de altid Sand i og så meget lidt cement.
De havde pudset 50-55 huse iår firmaet. Og firmaet havde eksisteret i 9 år. Så tror og håber de taler af erfaring
Vi fik sandblæst & pudset, lagt stål i sætningsrevner, støbt ny sokkel, nye overlæggere, skiftet alle vinduer og døre og så nye sålbænke.
jun 2008
Ang. overlægger så aner jeg ikk om jeg har nogle. Tidlgere ejer har godtnok skiftet alle vinduerne. Da jeg lavede badeværelse, var den derude hvertfald i træ.
jun 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 1 Svar: 1
jun 2008
jul 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
det ville jeg gøre hvis det var mit hus, ved godt at det koster en del, men det er også pænt når det er færdig, også holder det.
jun 2008
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 93 Svar: 1.597
Derfor ikke svar herfra før nu :o)
Revner i puds