{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.296 visninger | Oprettet:

Udskiftning af udendørs lyssensor {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har en lyssensor i min carport der er gået i stykker hvilket betyder at den lampen lyser uafbrudt smiley

Mit spørgsmåler så om jeg må udskifte den selv, eller om der skal en elektriker ind over?
Tænker at det er jo bare at monterer ledningerne i den nye og så hænge op, men kan læse nogen steder at der skal elektriker ind over ved opsætning af ihvertfald ny, men hvad med udskiftning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af udendørs lyssensor
  • Rune M
    Rune M Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Svar: 3
    #2   20. nov 2017 Man kan sagtens skifte den selv. Om man så må eller ej. Det vigtigste er bare at få slukket for strømmen inden du går i gang, for din egen sikkerhed. På almindelige sensorer er der 2 indstillingsmuligheder. 1- Tid 2- Følsomhed. Og det kan man sagtens selv lege lidt med efter hvad man synes er nødvendigt.

    Problemet med at gøre det selv er at her er det specielt vigtigt at gøre det ordenligt, da vand og strøm aldrig går godt sammen. Og får du ikke samlet den ordenligt står du med et HPFI relæ der slår hele tiden


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #3   22. nov 2017 #2; Det tror jeg vi alle er enige om at man kan men Claus spurgte til om man "må" og der er det korrekt svaret nej, det må man ikke hvis man følger reglerne for at lave el installationer.
    Jeg har selv skiftet min derhjemme men har trods alt lavet en del strøm over tid. Jeg kender ikke opretters evner indenfor at lave el arbejde så hvis man er usikker bør man få en elektriker til at gøre det.


  • Rune M
    Rune M Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Svar: 3
    #4   22. nov 2017 Helt enig. Teknisk set må han ikke.
    Men som vestjyde ville jeg selv være for nærig til at betale 500-1000kr for at få en elektriker til at samle 3 ledninger.
    Ved godt det heller ikke er hvad han spørger til, det er blot for at informere om at hvis man nogensinde har brugt en skruetrækker så er det nemme penge at spare


Kommentér på:
Udskiftning af udendørs lyssensor

Annonce