{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.477 visninger | Oprettet:

Hjælp, lejeloven. {{forumTopicSubject}}

Hej Galleri.

Hjælp min lige her.

Jeg fraflyttede og afleverede mit lejemål pr 31 aug. Istandsat og af udlejer godkendt.

Varmeregnskab og vand er opgjort.

Udlejer har aldrig opkrævet strøm af mig, trods jeg flere gange har gjort opmærksom på dette.

Ved et møde er han så rar at slå en streg over det..., da han ikke har styr på det(hans ord)

Men da jeg minder ham om mit indskud, kan han pludselig ikke huske dette og nu 3 uger efter mødet, meddeler han at han har et strømregnskab.

Jeg har kontaktet NVE og jeg har aldrig været tilmeldt adressen, og hænger derfor ikke på regningen.

Men mit indskud er jo en helt anden snak, det må, i følge lejeloven kun holdes tilbage til varme og vand, da man jo "skal tilmeldes strøm"..


Hvad gør jeg , hvordan står jeg, kan han virkelig kræve mig for 3 års strøm, efter at han mundligt havde slået en streg over det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, lejeloven.
  • #2   10. dec 2009 Jeg har haft kontrakt og alt var i skønneste orden. Udlejer har bare ikke ønsket at jeg skulle tilmeldes NVE, hvorfor ved jeg ikke.

  • #5   11. dec 2009 Da jeg skulle have indskud tilbage engang, ville udlejer ikke give mig dem. Der var godt nok ikke noget med uopgjorte ting og sager men jeg sendte ham et brev hvor jeg skrev at hvis han ikke batalte beløbet tilbage inden 10 arbejdsdage (mener nok det var 10, men er ikke 100 på det) ville sagen gå videre til advokat og inkasso for hans regning. Sådan en brev skal du nemlig sende inden du kan få en advokat til at klare det.

    Men for at man skal sende sådan et brev skal udlejeren have sendt opgørelsen til dig over hvor meget du skal have tilbage og hvor meget han har tænkt sig at beholde til reperationer og alt det. Hvis du ikke har dette dokument med hans underskrift er proceduren en lidt anden.

    Håber det kunne hjælpe lidt. Ellers kan du tage til gratis advokatbistand på din kommune. Hvor jeg bor er det der hver torsdag. Det var der jeg fik hjælp til hvad jeg skulle gøre.


  • #6   11. dec 2009 Jeg prøvede også at melde ham til huslegenævnet... Det er sådan nogle inde ved kommunen der skal tage stilling til sagen og giver en dom... Men aldrig har jeg oplevet så sløve bananer!!! Der skete ikke en fis, de sad sikkert bare og pillede bussemænd. Og det koster enda penge at melde ham der! Så det gad jeg ikke og tog sagen i ejen hånd igen.

Kommentér på:
Hjælp, lejeloven.

Annonce