{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

J L
J L
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 39 Svar: 122

Fatter minus af alt omkring huslån:( {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi har et hus, som vi næsten er færdige med at renovere. Vi vil derfor gerne have det vurderet og lave lånet om.

Vi har ligenu et lån ved en kreditforening på 1,2 mio og et byggelån ved banken på 300.000 kr. Vi er ikke færdige med at renovere, men ifølge banken SKAL vi være færdige med at renovere NU. Vi må kun renovere i 2 år, og de er gået. Vi har snakket med venner og naboer om dette, og ingen forstår, hvorfor vi er under sådan et pres. De siger, at det ikke er normalt, at man skal holdes sådan øje med. Derfor vil vi gerne finde en anden kreditforening og få så meget som muligt af gælden over til dem, så banklånet bliver så lille som muligt.

Jeg har prøvet at læse på de forskellige kreditforeningers hjemmesider, men jeg forstår intet af det med kurser osv.

Hvor kan man læse om det, hvor det er skåret ud i pap?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte cisterne op til væghængt toilet. 1.500 kr.
  • Montering og justering af pax låger 750 kr.
  • Tømre arbejde 12.000 kr.
  • Mindre VVS-opgave på Vesterbro 1.250 kr.
  • Ophængning af gardin 500 kr.
  • Vinduespudsning 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fatter minus af alt omkring huslån:(
  • #1   18. okt 2009 (link fjernet)

Der står lidt af hvert

• #2   19. okt 2009 Grunden til at du skal renover indenfor 2 år, KAN være at det du evt laver med dit lån, gradvis falder i værdi og de dermed ikke kan få pengene ind ved konkurs. Ellers skulle det jo ha været et forbrugslån.

• netti k
    netti k Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 4
    #3   19. okt 2009

du kan også be en ejndomsmægler at komme med et bud om du eventuel skulle sælge huset ..

der pleje man at få et bud på hvad ejendommen er vær i salg og vad du kan forvente om huset er mere vær en 1,200 mill ... måske skulle du endda kunne omlægge jeres lån i banken så dette er hurtiget at betale

de ser jo på både indkomst og udgift og da i måske er unge eller ej tjener så meget er det måske svært at betale de lån / ranter der får kommer eller skal indfries ... du har jo en brutto og en netteo verdie i huset ..
    alså .. vad er det vær nu og vad købte i det for !!. hvor længe har det være under rep .. og kan det sælges for samme summe som i har givet så ikke banken taber penge i det ,om någet skulle gå galt .. det er mange ting i det ...
    mvh netti k

• Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
    #4   19. okt 2009 Er det ikke fordi i har fået en forhåndvurdering og har kunne låne mere i boligen fordi i har fået anslået hvad boligen vil være værd bagefter?

• #5   19. okt 2009 Hvis I har haft byggelånet i 2 år er det jo lavet før krisen, som jo også indbefatter bolig priserne.. Banken er nok bange for at de ikke får deres penge hjem ved salg.
    Har hørt om folk som havde et byggelån, hvor banken pludselig ændrede lånebeløbet ( det var selvfølgelig ikke lånt op) tiden havde ændret sig og huset var ikke det samme værd

• netti k
    netti k Tilmeldt:
    nov 2008

#6   19. okt 2009

ja krisen , ja den gør meget for folks skal gå fra hus og hjem .. men
    at folk overser ders kæmpe rante de skal betale sener om de tage
    lån de ej helt har styr på ...

endda kan man fra bankens side ophæve lånetilbudet og det skal indfries nu ... så er man på skider om man ikke har orden i sine sage

jeg tro det er en ide at betale så meget ned som muligt på en ejendom og så ja forsøge at spare op i stæde for .. ungå at låne og skulle betale for mange ranter og endda sætte sig for dyrt i udgift så også man er låst i et forhol til en ande for at få tingen til at kører for en .. om man alså er glad for det man bo i ...
    det er en svær tid for mange kan jeg se . det gjore at jeg ej gad bo i dk mere og flytte og endda betale min herlighed kontant ... så jeg sidder husfrit og har bare mine almennelige udgifter så som varme og lys og almennelige gøremål i rep af gården ...

og det er jeg så glad for .. der er mange pengen at sparre om man vil bo over på den anden side af broen både i lege / hyrre og ja ca 25% 35% i bil og indkøb ... det kan godt svarre sig at tænke kreativt om man vil have mere til sig selv om md ... smil
    lykke til med jeres omlægning af lån m m ...

• #7   19. okt 2009 Takker for jeres svar.

Vi har lige haft en ejendomsmægler ude i fredags.. han vurderer huset til 1,8 dvs. 300.000 kr mere end vi har lånt. Banken vil gerne selv vurdere huset, når det er HELT færdigt (lister og det hele). Vi har dog en mistanke om, at hun kun vil vurdere det til 1,5, så vi ikke kan få størstedelen af banklånet over i kreditforeningen. Banken vil selvfølgelig gerne have at vi fortsat har en gæld på 300.000 hos dem, så de tjener fedt på renterne,

Ifølge banken kan man godt få forlænget byggeperioden til mere end 2 år, men det er en besværlig proces (hmm?). Det var bestemt ikke planen at det skulle tage mere end 2 år, men vi har været ramt af sygdom mv.

Vi venter på en udregning omkring lånomlægning. Det jeg er i tvivl om er, hvilket slags lån vi skal vælge. F1 lån er jo meget populære, men det kræver vel at man er meget inde i alt omkring lån og renter?
    Vi fik at vide, at man trygt kunne tage et F1 lån, da staten ikke vil tillade en voldsom rentestigning. Det vil nemlig ødelægge samfundet, da mange har F1 lån.

I tv avisen i fredags var der et indslag om, at staten på ingen måde vil blande sig i en evt. rentestigning. Hvis de skal redde F1-låntagerne fra en rentestigning, skal staten jo selv betale pengene.

• #8   19. okt 2009 "I tv avisen i fredags var der et indslag om, at staten på ingen måde vil blande sig i en evt. rentestigning" Hehe, den smøre kom de også med sidste efterår, og hvor mange bankpakker var det lige de kastede på gaden bagefter smiley

• netti k
    netti k Tilmeldt:
    nov 2008

#9   19. okt 2009

du burte tale med en oknom .. en som kan give et ærlig svar om netop
    bolig og lån ... lad en såddan se på alle udgifter og indkoms og så regen ud hvad der er praktisk for jer ..

man kan ike altid lige rege med en bank rådgiver de er nemmelig andsat for at tjene banken og ja også tænke på ders intægt på sådan som jer .. og kan de forvile en og snyde jer tl at tro at det i gør nu er bedst for jer .. kan det på længer sigte handl om andet og i sidder hårdt i det .

jeg ville se om ikke jeg kunne får kredit foreningen til at tage banklånet over i ders afdeling og omlægge dette til en ny rante og måske en billiger løsning end den i har nu ..

og så se om ikke det er muligt at sparre op i stædet for .. ungå flere lån og ja indfinde jer med at alt tage tid ... sådan er det jo en gang ... ingen kommer let til sine ting .. da jeg solgte mit hus i dk .. fik jeg 3,4 for mig og ja købte mit svenske for 1,900.oooo i det er jo ingen penge i forhold til det i Dk betale så mange udgifter for at eje ..

jeg har endda penge i overskud som er langt mere vær i svensk da krone da jeg købte mit lille slot .. var nede i næste 50% .. men ja leve som en lille drøm nu og ej kan sige at det var et dårlig valg jeg gjore

springet var stort men nu nejjj jeg vil ike til bage til dk ...

prøv at find en på nette som er ekspert i rante og nedsætning af huslån .. betale et par gode krone på dette og ja lade ham ordne jeres sage . det kan godt betale sig ..

Kommentér på:
Fatter minus af alt omkring huslån:(

Annonce