Hjælp til skadedyr {{forumTopicSubject}}
Nogen der kan hjælpe med hvilket dyr dette er, og hvor det kan komme fra??
Der flyver som noget natsværmer.
De kommer ikke fra soveværelse.
startede med at komme for en uge siden, og har ikke fået nogen nye ting i lejligheden siden. Synes selv jeg er renlig, men gjorde hovedrent da jeg så disse kryb. men er her stadig.
Der er ca. 3-5 stykker hver dag jeg kommer hjem.
Tror ikke de kommer udefra.
Hvis man slår dem når de sidder på væggen, sviner de totalt meget med blod og snask. Så der er med at få dem til at flyve, og så skal de dælme slås i gulvet.
Bor i lejligehed 2 sal på frb. 2000
jul 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 52
http://www.boliggalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=609
Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
Jeg vil mene det kunne være Møl, syntes godt det kunne ligne.
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Boliger: 1 Emner: 76 Svar: 338
Det kunne ligne et møl, men alligevel ikke
jul 2008
http://www.fugleognatur.dk/gallery.asp?mode=species&ID=6288
som typisk angriber tørre fødevarer som musli rosiner osv.. sjovt nok har ingen af disse liggende..hmm.. og er jo heller ikke overdynget med dem.. kommer bare et par stykker her og der..
men tror jeg skal ned og ha en snak med min underbo..
sep 2009
Følger: 1 Svar: 34
måske han er død : /
ja man ved jo aldrig....
jul 2008
det kan man da kun håbe på. du fatter ikk hvor den mand stinker!!!
Når han åbner døren, stinker der i flere timer i opgangen. Vi havde en VVSér der skulle ind og lave en radiator sidste år.
Han nægtede at gå derind!!!! der lå skrald i storebunker, og spindelvæv overdet hele.. SÅ KLAMT..
Hvis jeg ikke lufter ud i 2 dage, kan man lugte såen en gammel mands/røg/jordslået lugt, i lejligheden..
sep 2009
men nu ved du hvor insekterne komme fra... ad ad
mvh
jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
Men ja underboen er oplagt, men ellers er det aæltså også en mulighed at du har fået en "dårlig" pose havregrøn ,nødder etc. med hjem. Kan ikke huske hvor lang tid de er i larve stadie, men det behøver jo ikke være noget du har købt sidste uge...
Derudover kan de lever af nærmest ingen ting, så du skal være ret grundig med rengøring - og selv når det er gjort vil der blive ved at komme nogle løbende. Efter de har spist finder de nemlig gerne et mørkt sted at forpubbe sig - jeg har fundet dem i bla stikkontakter.
Vi har købt nogle fælder der består af noget klisterpapir med nogle feromoner - meget rart at have, så man kan se om der skulle komme nogle strejfere så de kan tages i opløbet.
De er nataktive og lyssky, så man ser ikke nødvenigvis alle dem der kommer... jeg finder ihvertfald af og til en ny i fælden, uden at have set nogle i lejligheden ellers.
Et fantastisk dejligt husdyr du har fået dig der
Her har det medført at støvsugning 2 gange ugentligt, samt alt mad i lufttætte pakninger.
jul 2008
der går ca. 21 dage fra larve til de kan flyve. Jo du.. jeg kan min møl viden nu.
men ser max. 5 hver aften, nogen aftner slet ingen.. så tror ikke problemet ligger i min lejlighed. Og alt mit "tørfoder" har jeg lagt i fryseren
Ved du hvor jeg kan købe div hjælpe midler..
har hørt at man ikke kan få noget insekt spray som virker på møl, kan det være rigtigt?
sep 2009
Tjek denne side ud..... der ervist mange råd og svar
mvh
sep 2009
måske du oså skulle have siden....
http://www.rentokil.dk/skadesdyrsguider/insekter-og-edderkopper/mo-land-larver/index.html
Hjælp til skadedyr