{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.434 visninger | Oprettet:

EpMaTs !
EpMaTs !
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

gasbeton vs. musten? {{forumTopicSubject}}

hej folkens smiley

jeg står i den heldige situation at jeg er ved at købe hus for første gang..

har fundet et lille 120M2 hus på landet jeg er blevet HELT skudt i..

Men huset er lavet af gasbeton, har det nogle fordele eller ulemper imod et hus af mursten? mht holdbarhed, vedligeholdelse eller måske isolerende evner..

er der noget man skal være opmæksom på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskinens hovedafbryder virker ikke og dermed kan den ikke tændes 810 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.590 kr.
  • Kun udevndig vinduespudsning på 1. sal 300 kr.
  • Opsætning af gips på lille område af skråvæg. 2.000 kr.
  • Vvs-installatører 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til at få hængt 2 lamper op 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gasbeton vs. musten?
  • EpMaTs !
    EpMaTs ! Tilmeldt:
    feb 2009

#1   29. sep 2009 vil hellere spørge en gang for meget end en gang for lidt smiley siden jeg er førstegangskøber, så har jeg ikke haft den store interesse/viden indenfor huse og byggematerialer.. lånet er ordnet så skal faktisk bare skrive under i løbet af ugen, derfor jeg lige vil sikre mig at materialevalget ikke er negativt smiley

• #2   29. sep 2009 Hej. Gas beton er udemærket og bliver stadigt brugt i stor stil herhjemme i hele branchen. Dog hedder det porebeton idag, da ordet "gas" har en negativ klang. Hvis det er massive ydervægge af gasbeton, så ville jeg tænke mig om en ekstra gang, da der altså ikke er megen isoleringsværdi i en massiv væg uanset hvilket materiale det er lavet af.
    Men man kan selvfølgelig altid efterisolere, enten indvendigt eller eller udvendigt. (udvendigt=rockwool+puds) (Indvendigt=stålskelet, isolering og gips)
    Man skal lige være opmærksom på at et pudset hus i de fleste tilfælde kræver mere udvendig vedligehold end et murstenshus. (puds reparation og maling)
    Rent stabilitetsmæssigt er der ikke noget problem i at bygge huse af pore/gasbeton.
    MVH Frank

• EpMaTs !
    EpMaTs ! Tilmeldt:
    feb 2009

#3   30. sep 2009 okay mange tak for det fornemme og detaljerede svar smiley fortsat god aften smiley

• mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 303
    #4   2. okt 2009 Husk at gasbeton danner kuldebro så en udvendig isolering er en rigtig god ide. Det er meget dyrt men alle pengene værd.

Kommentér på:
gasbeton vs. musten?

Annonce