{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.795 visninger | Oprettet:

hjælp til tilstandsrepport... {{forumTopicSubject}}

Registrering af bygningens tilstand

Bygn.: Karakter: Registrering og note:

A Beboelse

1. Fundamenter/sokler

1.2 Sokkel K2 En del fuger i kampestenssoklen mangler fugemateriale

1.3 Udvendige trapper K1 Bagtrappen har en del revner.
Flere klinker på fortrappen er løse.

2. Kældre/krybekældre/terrændæk

2.2 Vægge K1 Generelt har kældervægge nogle afskalninger.
En kældervæg har en ældre revne
Note: Årsag til afskalning skønnes at være fugt i kældervæggen som er almindeligt
forekommende i bygninger som er opført i denne periode.

2.6 Ventilation K3 Ventilation af kælder og krybekælder vurderes at være at være for lille.

3. Yder- og indervægge

3.1 Facader/gavle K3 Overliggeren ved bagdøren er revnet og er nedbrudt
Note: Skaden bør udbedres indenfor en kortere tid for at forebygge yderligere skader.

K1 Gesimsen i kvisten er udført i mangehulssten
Note: Anvendelsen af mangehulssten medfører reduceret restlevetid

K2 Nogle fuger over vinduer og i gesimsen i østgavlen er revnede.
Fugning mod tagstenene i gavlene er revnet.
Enkelte fuger ved nordvesthjørnet er revnede og mangler fugemateriale.
Enkelte fuger i vestgavlen er porøse og har mindre revner.
Enkelte fuger i sydfacaden er revnede og mangler fugemateriale

3.3 Læmure K2 Læmuren har løs afdækning

3.6 Indvendig vægge K1 2 tilstødende vægge mod badeværelset har et par fugtpletter.
Væggen i østværelse på 1. sal har nogen misfarvning
Note: Årsag til fugten i vægge mod badeværelset bør undersøges nærmere

K1 Væggen i østværelse i tagetagen har nogen misfarvning

3.7 Vægbeklædninger K1 Panelbeklædningen i kontoret buler lidt og mangler fastgørelse

4. Vinduer og døre

4.1 Døre K2 Termorude i bagdøren er punkteret og
karmen har lille angreb af råd for neden.
Fordøren har revnede hjørnesamlinger.
Låsetøj i dør til depotrum virker ikke.

4.2 Vinduer K2 Generelt har vinduer i sydfacaden angreb af råd i forskellig grad samt revnede
hjørnesamlinger.
Et vindue i stuen mod gården har revnede hjørnesamlinger.
Flere termoruder i tagetagen er punkterede.

K3 Vindue i badeværelset på 1. sal skønnes at være utæt

4.3 Fuger K2 Generelt er flere kalfatringsfuger i sydfacaden revnede, porøse og mangler
fugemateriale

5. Lofter/etageadskillelser5.2 Loftbeklædning K1 Generelt har pudsede lofter i tagetagen enkelte revner.
Loftet i kvistværelset og i badeværelset har mindre misfarvning
Note: Årsag til misfarvninger skønnes at være utætheder i taget

6. Gulvkonstruktion og gulve

6.1 Gulvkonstruktioner K1 Generelt knirker trægulve ved betrædning

7. Indvendige trapper

7.2 Konstruktion K1 Genplacering af håndlisten på trappen mangler

8. Tagkonstruktion

8.1 Tagbelægning/rygning K3 Fugning i rygninger er revnet flere steder. Flere tagsten mangler tilretning og nogle
tagsten er revnede, har huller og knækkede kanter.
Note: Tgaet vurderes at være udtjent.

8.3 Skotrender/inddækninger K3 Skotrender vurderes at være delvis nedbrudte og udtjente

8.6 Tagrender/tagnedløb K2 Generelt er flere rendejern tærede og har angreb af rust.
Et nedløbsrør på sydfacaden mangler fastgørelse

K3 Nedløbsrør ved bagtrappen er tæret og revnet.
Tagrenden mod syd er revnet og tæret
Note: Generelt vurderes at tagrender er udtjente.

8.10 Undertage/understrygning K3 Nogle områder af taget mangler understrygning og på nogle områder er
understrygningen revnet

8.14 Gangbro K1 Der mangler fast gangbro i tagrummet

9. Bad/toilet og bryggers

9.2 Vægkonstruktion/-belægning K2 Muren over badekarret har en enkelt mindre revnet.
Nogle vægfliser i bad på 1. sal mangler vedhæftning til underlaget.

9.3 Fuger K3 Fuge ved gulvafløb i bad og hjørnefuge gulv/væg i brusenischen i stuetagen er
revnet.

9.4 Gulvafløb K3 Afløbsskål i gulvafløb i baggangen er ikke ført op til undersiden af gulvfliserne.
Der mangler gulvafløb i bad i tagetagen.

10. VVS-installationer

10.1 Vandinstallationer K1 Blandingsbatteri i køkken mangler fastgørelse

10.2 Varmeinstallationer K2 En termostat mangler på en radiator i stuen

K3 Enkelte rør til kedlen i kælderen har angreb af rust. Der mangler oliefyr på kedlen.
En radiatorventil i kvistværelset er utæt

UN Varmeinstallationen i badeværelset bør undersøges nærmere med henblik på at
finde årsag til opfugtning af 2vægge omkring badeværelset

11. El-installationer

11.1 Andet: elinstallation UN Elvandvarmeren vurderes at være tilsluttet intermistisk.
En del elkabler i kælderen mangler fastgørelse.
En elkontakt i nordskunken mangler en eldåse
Note: Elinstallationen bør efterses og lovliggøres af en autoriseret elinstallatør.

er der nogen der kan fortælle mig hvor meget afslag i mener kunne være rimligt det står til 695.000.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til tilstandsrepport...
  • #2   29. jul 2008 Jeg ville byde max 500.000 kr! den er jo gal over det hele. Tror ikke engang der var så mange fejl på mit gamle hus og der var MEGET slemt da jeg begyndte og rive alt ned for at komme til bunds i hele huset.


  • #3   29. jul 2008 vi har beregnet til nyt køkken tag og badeværelse nu også vinduer og det fis i efter året næste år. den k3 på det vindue i taget bliver skiftet når vi laver tag. hele tagetagen skal også lave om næste år en gang....

  • #4   29. jul 2008 vi har selv i tankerne og byde 550.000

  • #5   29. jul 2008 Du har vel tænkt dig og renovere det hele alligevel ikke?

  • #6   29. jul 2008 Okay, men prøv da og byd 500.000 og se hvad de siger.

  • #7   29. jul 2008 har hørt en del om sælgeren og han er rimlig hård og kontant og huset har kun været tilsalg siden febuar.

  • #8   29. jul 2008 jo hele huset skal renoveres inden for de næste 3 års tid....

  • #9   29. jul 2008 Ja, men så må du også være hård og kontant!
    Du skal ikke være bleg for at afvise i første omgang, giv ham lidt og tænke over. Det hjælper i nogen tilfælde.
    Men det hele trænger jo til en kærlig hånd, så han kan ikke forlange særlig meget for det. Det ligger jo også i en landzone.


  • #10   29. jul 2008 ja det rigtigt nu må vi se prøver og snakke med dem i morgen.... der er også en del på taget i værkstedet det er panne plader som er rusten og på tilstands repporten står der det er udtjent

  • #11   29. jul 2008 Nu kender jeg ikke området det ligger i sådan prismæssigt, men en god guide er at finde noget tilsvarende i den stand i regner med at bringe huset i, så har i nemlig et loft over hvad det kan blive værd og hvor meget i kan tillade jer at renoverer for, også derefter kan i regne ud om det overhovedet kan lade sig gøre inden for det budget.

  • #12   29. jul 2008 vi har kigget på et i byen aalestrup 3 km derfra på 140 kvm med en lille garage og det koster 1,4 vores kommer ca til og stå i 1,3 renoveret hvis vi giver 695.000 for det

  • #13   29. jul 2008 600000 for renovering, så satser du også på at lave næsten alt selv?

  • #14   29. jul 2008 Jeg ville ikke røre huset med en ildtang !

    Har fået at vide, af alle mine murer og tømrer, at jeg skal holde fingrene langt væk fra huse som er bygget på kampesten.
    Find et andet hus, og sørg for at skallen er iorden.
    Altså murværk, tag, døre, vinduer, sokkel og sådan. Og selvfølgelig ingen fugt.

    Denne ser også slem ud, selvom det kun er en K2 ?

    Sokkel K2 En del fuger i kampestenssoklen mangler fugemateriale


  • #15   29. jul 2008 vi laver alt selv har elektrikker vvser og tømrer og mure i fmilien og masser af gå på mod....

  • #16   29. jul 2008 Morten N
    Hvad er det for noget pjat! Huse der er bygget på kampesten er for det meste MEGET solide og rokker sig ikke ud af stedet da det har sat sig efter de ca 100år..
    Jeg vil gerne se de huse der bliver bygget idag hvordan deres sokkel ser ud efter 100år eller mere.
    En kampesten sokkel går aldrig til..
    Ulempen på de gamle huse er selvfølgelig at mureværket for det meste er dårligt dvs der skal nye fuger og evt sten nogen steder. Det er lorte arbejde, men alle kan lave det.


  • #17   29. jul 2008 husk du må kun lave varme delen selv der skal aut der kan sætte underskrifter for vand

  • #19   29. jul 2008 Okay, så ser regnskabet mere lyst ud, men byd på 550 og se hvad han siger, kan være i kan handle det til 625 så er der også 70 mere der at lege for...

    Hvertfald god arbejdslyst herfra.


  • #21   29. jul 2008 selvfølgelig er kampestene stærke.
    Meen der skal ikke mange kampesten til, før at hele huset er pisse skævt.

    Man skal også være efter fugerne omkring kampesten, konstant.

    Hernede i sønderjylland, da er det utrolig svært at sælge et hus, bygget på kampesten.
    Personligt, så turde jeg ikke købe sådan et hus... har simpelthen hørt og set for meget skidt med de kampesten der !


  • #22   29. jul 2008 og nu står der således også mellem linierne på den tilstandsrapport, at vandet fra tagrenderne har pisket lige ned, rundt om soklen, så de har fået masser af vand, at soppe rundt i.

    Så for at gøre et lille tankespil, så kan der sagtens have kommet fugt ind den vej, når den tilligemed også har ædt fugerne... den onde spildevand.

    Få tjekket den sokkel, 100%. Ikke kun af en murer fra din familie, men også en udefrakommende murer, som lige kan tjekke efter, og komme med hans egen upåvirket mening om huset.

    Bare et råd herfra !


  • #23   29. jul 2008 Morten N
    Det er også helt okay!
    Forstår ikke det med at et hus på kampesten er svært at sælge. Der er utroligt mange huse på kampesten og og de bliver da solgt medmindre de ligger a h..... til eller er i så dårlig stand at de ikke kan svare sig og renovere dem.
    Har aldrig før hørt folk blive skræmt af et hus på kampesten og gamle huse er skæve osv, men det er en del af charmen..
    Det jo smag og behag det hele.


  • #24   29. jul 2008 det er rigtigt smiley

    Jeg foretrækker de der muremester villaer fra 50'erne, bygget på en "normal" sokkel.


  • #25   29. jul 2008 ok mener vi kan komme en del hvis vi kan handle til ca 600.000 så har vi 350 kilo og lege for og har pris på tag til 40 kilo det er b og c danflock tag samt jke køkken til 90 kilo med hvide vare og et nyt pille fyr til ca 50 kilo også ca 50 kilo til og renovere over etagen for og 50 kilo til vinduer.

    så har vi ca 120 kg til elektrikker og vvs samt nye lofter i underetagen samt døre og toilet og lidt nye gulve har fået tilbud på aubo bryggers det koster 17 kilo.


  • #26   29. jul 2008 det var da en mulighed men hvis det skulle være ville jeg også tage et kig på dette http://www.edc.dk/en/Bolig/Case/Post.aspx
    Renovering koster det sammen med synes dette ligger bedre i forhold til vej og sådan noget


  • #27   30. jul 2008 dit link virker ikke

  • #28   30. jul 2008 At byde 200.000 under på et hus til 700.000 virker måske ikke helt seriøst - det er jo 30% under.


  • #29   30. jul 2008 http://www.edc.dk/en/Bolig/Case/?Pid=96200783

    mon det virker nu


  • #30   30. jul 2008 det som lau linker til, havde jeg nok også købt, hvis jeg skulle vælge imellem de to smiley

  • #31   30. jul 2008 lau synte ikke det hus falder i tankerne til mig ser ud til og ligge træls da jeg måske vil starte ejet værksted med tiden og er udlært mekanikker....

  • #32   30. jul 2008 det er altså et plus det er mursten. jeg har mange gange fortrudt jeg har købt pudset hus.

  • Christian M
    Christian M Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 105
    #33   31. jul 2008 Da de satte prisen på boligen kunne de jo godt se hvordan det stod til, så mon ikke prisen er sat efter det?

  • charlotte N
    charlotte N Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #34   31. jul 2008 det kan ikke skade at byde de 500000 kr hvis de ikke vil gå med til det kan du jo altid byde igen

Kommentér på:
hjælp til tilstandsrepport...

Annonce