{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

Jakob B
Jakob B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Termostater med netværkssupport {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har fået en idé om at det ville være sindsygt fedt at kunne styre gulvvarmen i mit sommerhus over Internettet. Da jeg oftest er der i weekenden og det derfor er for dyrt at have kørende hele tiden, og så er det lidt surt først at kunne starte det når man ankommer og så skal vente 4-8 timer førend det hele er varmet op...

Jeg har allerede sat en lille Internet "portal" op hvor jeg b.la. kan styre/se overvågning fra et par kameraer jeg har sat hjemmefra - så dette ville være ideelt (og sjovt) at kunne styre varmen her også.

Så mit spørgsmål er: Nogen, der kender til nogle termostater til elgulvvarme, som kan kobles på et normalt tcp/ip network og som gerne allerede har et web interface?

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af 2 skabe 500 kr.
  • Tømning af lyskasser og pudsning af vinduer. 2.500 kr.
  • nedrivning af badeværelsesbrydevæg. 1.500 kr.
  • Ordne have 500 kr.
  • Løbende toilet 1.200 kr.
  • Flyt stik kontakt fra en væg til anden 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Termostater med netværkssupport
  • #1   20. sep 2009 Det kan man, men har ikke lige navnet på dem.
    Har dem selv i flere rum hjemme hos mig selv.

Skriver lige senere med producent osv

• Jakob B
    Jakob B Tilmeldt:
    sep 2009

#2   20. sep 2009 Super - det glæder jeg mig til at høre nærmere om!

• René S
    René S Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Svar: 32
    #3   20. sep 2009 Har du kiggede det DEVI har de har noget web mondul, og så laver man en bus forbindelse til termostaterne, via det mondul.

Men er det for bare at kunne styre varme hjemme fra så prøv at se Profort.dk det kan bruges til det, og bygges alarm igennem.
    Set det i er par sommerhus jeg har lavet reperationer i

• Jakob B
    Jakob B Tilmeldt:
    sep 2009

#4   20. sep 2009 Hej René

Tak for info - DEVI's Web-Home (som det hedder) kunne godt have været en mulighed, hvis det desværre ikke var fordi at det også forudsætter at gulvvarmen bliver styret af en "DeviregT 550" hvilket mit 30+ år gamle honeywell gulvvarme system nok ikke lige kvalificerer til smiley

Løsningen kunne egentligt også bare være en Internet styret afbryder (hvor temperaturen allerede er sat til noget bestemt på forhånd). Men hvor man bare kan tænde og slukke det via nettet.

• #5   20. sep 2009 Hej ved godt det ikke er en internet løsning men dette sms-modul kan måske hjælpe dig --> (link fjernet)

• Jakob B
    Jakob B Tilmeldt:
    sep 2009

#6   20. sep 2009 Hehe, "Udnyt dit markvandingsanlæg bedst muligt" smiley

Men ja, det kunne da sagtens være en mulighed hvis den anden plan ikke lykkedes. Men det ville være fedest hvis jeg bare kunne styre det hele via mit web interface - så det håber jeg stadig på kan lade sig gøre.

• Jakob B
    Jakob B Tilmeldt:
    sep 2009

#7   22. sep 2009 Jubas, har du glemt mig? smiley

Kommentér på:
Termostater med netværkssupport

Annonce