Kloak til garage {{forumTopicSubject}}
Halløj til byggefolket
Jeg er i fuld gang med at renovere og bygge min ladebygning om til en 100m2 garage med tilhørende rum. Ude i garagen havde jeg tænkt mig at jeg vil have et toilet og håndvask evt en brusekabine, så jeg er fri for at rende ind i huset hver gang jeg har fået beskidte fingre.
Og til dette toilet skal der selvfølgelig være noget kloak, problemet ligger bare i at det nærmeste sted jeg kan komme til at slutte kloakken til er ved min nedsivningsbrønd (jeg bor på landet), og den ligger cirka 30 meter fra hvor toilettet i garagen skal være.
Men, jeg har har været ved at grave lidt ned omkring brønden, og det eneste sted jeg kan komme til at slutte til er ved det rør der kommer fra toilettet inde fra huset, og det punkt ligger kun cirka 30cm fra jordoverfladen, dvs at hvis jeg skulle slutte til der så ville jeg få et minimalt fald på det rør ud til garagen.
hvad kan jeg gøre? er jeg nød til at skal have fat i en helt ny septiktank kun til garagen (DYRT!), eller findes der alternativer?
jul 2009
Følger: 1 Svar: 16
jul 2009
nov 2008
Følger: 1 Svar: 1
rigtig god arbejdlyst...
maj 2009
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 24
Jimmi D : sådan en udskiller hvor sættes den, og hvad koster den? kender flere der har undladt at montere sådan en, og jeg vidste egentlig godt den skulle sættes på, men jeg troede kun at det var hvis der var afløb i selve garagen?
det toilet jeg skal have derude, kommer som sådan ikke til at fungere som garagens toilet, men mere som ladebygningens toilet, da der er planer om en evt lejlighed, eller atelier, eller anden anvendelse
jul 2009
jul 2009
jul 2009
maj 2009
i mit hus har jeg nemlig en teknikkælder på 2-3m3 hvor jeg kan føre kloakken ind fra garagen, sætte sådan en pumpe på inde i kælderen og så føre den op til den nuværende kloak fra toilettet i huset... og det sjove er at kælderen faktisk er placeret direkte under vores badeværelse, og der løber kloakrøret fra toilettet på loftet af kælderen og ud... så det er bare at slutte det til det rør...
maj 2009
jul 2009
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
Husk nu lige at alt afløb under jord er min Ø110mm! Frostfri dybde for kloak er 75cm til underkant rør. ALT skal være VA-godkendt (også kværnen) og at du intet må lave selv! Faldet skal dimensioneres rigtigt (selvfølgelig ikke på en trykledning fra kværnen) ellers får du problemer med opstuvning.
Så længe du kun har toilet og bruser og ikke har et gulvafløb i garagen/carporten skal du ikke have en olieudskiller.
Du kunne prøve at kontakte en kloakmester for at høre hvordan det kan laves, måske han som pro, kan se nogle muligheder du ikke selv kan se.
Personligt ville jeg for alt i verden undgå sådan en kværn, da det er en nødløsning, men hvis det er eneste udvej, ville jeg personligt lave en brønd uden for huset, med en rigtig spildevandspumpe og så pumpe det derhen hvor det skal.
Sørg for at få lavet et minimum af knæk på rørene, max 2x45gr pr rense mulighed.
MVH Frank
maj 2009
Jeg har en kammerat der har kloakmester uddannelsen, og han kommer snart ud og kigger på det, så må vi se hvad løsningen bliver på det
Kloak til garage