{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bygge-anmeldelse....
  • #1   21. aug 2009 Hvis det er på dit egen hus, er du vel matrikel ejer..?

  • #2   22. aug 2009 Jah... men jeg er vel også bygherre, når jeg bygger selv ?!

  • #3   22. aug 2009 Altså man bliver jo heller ikke tømre af at bygge et sofabord eller sætte et vindue i...? Eller smed fordi man kan svejse, eller mekaniker fordi man kan skifte et hjul? smiley



  • #4   22. aug 2009 bygherre:
    Udfyld venligst hvis det er dig der udfører byggeriet.

    Matrikel ejer:
    Udfyld venligst, hvis du er matrikel ejeren.

    Kan du så sige mig, R.J, hva skal jeg udfylde ? -Når jeg kun må vælge en ?!

    Altså ja, jeg er jo bygherre, i det at det er MIG som udfører byggeriet.
    Og ja, det er MIG som ejer denne matrikel.


  • #5   22. aug 2009 Jamen så er det vel bare at sætte et kryds i én af dem?

  • #6   22. aug 2009 Jah.. men hvilken en ?

  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #7   22. aug 2009 Hmmm....Nu vil jeg ikke gøre mig for klog, indenfor sådan noget.
    Men kan det tænkes, at rubrikken med Bygherre, kun er beregnet hvis man er selvstændig?
    Jeg ville nok vælge matrikel ejer.


  • #8   22. aug 2009 Arh.. jeg ved ikke Karen smiley

    Men jeg har en lille krølle omkring, at den rubrik med bygherre, er hvis man bestiller en carport hos et firma, og så skal de udfylde den rubrik.

    Men er OVERHOVEDET ikke sikker i min sag lige der smiley
    Kan være jeg hellere må ringe derind mandag, og lige være sikker.
    Er bare så træls at man skal ringe derind og spørge hele tiden smiley


  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #9   22. aug 2009 Det er umiddelbart min indskydelse, at det også er som du siger, hvis man ringer til et firma, og får dem til at bygge.
    Men der er nok ikke andet for, end at ringe til dem, jo det er da træls......


  • #10   23. aug 2009 Bygherren er først og fremmest den der betaler for opførelsen af et byggeri. Ud over dette dækker begrebet ofte over den person, instans, firma eller et land der bestiller en byggeopgave hos et entreprenør- eller arkitektfirma eller anden virksomhed til at udføre en bestemt opgave inden for byggeri, anlæg, planlægning, sanering eller anden form for ændring af fysisk eller funktionelt miljø.

    Hvis bygherren er en privatperson der på egen hånd bestiller en byggeopgave hos en entreprenør/håndværkerfirma er han selv ansvarlig for at indhente fornøden byggetilladelse. Overdrager han derimod opgaven til et arkitekt- eller ingeniørfirma er det disse virksomheder der efter forudgående projektering indhenter byggetilladelser og efterfølgende påtager sig ansvar for byggeriets afvikling hvad angår kvalitetsmæssig arbejdsudførelse, byggepladssikkerhed, afleveringsfrister, m.v.


    og matrikel ejer er ejeren af huset/grunden..

    så kan du selv bestemme




Kommentér på:
bygge-anmeldelse....

Annonce