Ny lejlighed m. trægulv i køkkenet?? {{forumTopicSubject}}
Nu er jeg flyttet i en lejlighed med helt nyt køkken og helt nyt bad. fin fin lejlighed, stor og lys, faktisk er der meget lidt galt. DOG er der lagt trægulv i køkkenet, og det er frygtelig svært at holde det rent hele tiden da der tit ryger et eller andet på gulvet, eller fedtet springer fra komfuret og lander på gulvet og efterlader pletter.
Jeg ville høre om der er andre herinde som har trægulv i deres køkken, som evt. har en løsning på mit problem. evt noget man kan behandle gulvet med så det er lige til at tørre op efter sig, måtter af en eller anden slags eller noget helt 3. Skriv endelig hvis i mener i kan hjælpe.
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
mit råd er meget stik mange andres: få behandlet dit trågulv så det er nemt at rengøre og prøv at undgå at smide for meget på gulvet....
mit eget trægulv var bare ludbehandlet og mega nemt at lave pletter på men ligeså mega nemt at tørre af bagefter så det var pænt
/A
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
jun 2008
Følger: 1 Boliger: 2 Emner: 5 Svar: 13
Sådn' noget gammel ubehandlet noget..?
Har ikke de store problemer med det.. Hvis jeg spidlder noget, skylder jeg mig bare at tørre det op med en våd klud så fedet ikke trænger ned - så er det så hårdt at skrubbe væk..
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 176 Svar: 1.517
Så behøver man igen ikk bekymre sig når børn og hunde sviner derude eller man spilder vand osv..
dec 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 76
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
Hvilken træsort er det? fyr, bøg, eg etc. ???
Vi har selv haft afhøvlede fyretræsgulve i vores køkken de sidste 5 år, samt en stor hund med langt skæg som drypper når den har drukket.
Vores gulv var sæbebehandlet og gu gav det pletter af det ene og andet, men efter en grundig gang gulvvask med sæbespåner, så var det næsten så godt som nyt. Nu har vi lige vores gulv om og fået det afhøvlet igen. Det nyafhøvlede gulv har denne gang fået en voks behandling og som det ser ud nu, så lægger vandet sig oven på gulvet i perler! Voksen er fra HUMMEL. Bagefter skal/kan man købe noget specielt sæbe med voks i til alm gulvvask.
Det der er vigtigst, synes jeg er at gulvet bliver grundigt skrubbet. Jeg synes ikke at det er nok bare lige at tørre det over, nej der skal bruges kræfter for at få det ordentligt rent. Det er sådan vi holder vores.
Hvis det er bøg, eg ask, etc. så skal gulvet have flere gange klarlak. Og det skal være RIGTIG lak, så du får malerhjerne! Det der vandbaserede lak, det holder ikke i længden UANSET hvad farvehandleren forsøger at bilde dig ind!
Vi har selv lakeret vores kældertrappe med vandbaseret lak og farvehandleren garanterede at det ville holde lige så godt som rigtigt terpentin lak (stol ALDRIG på en sælger!)
MVH Frank
Ny lejlighed m. trægulv i køkkenet??