{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvid maling på sort sofa..!!??
  • #1   11. jun 2009 terpenin

• michaelmaler .
    michaelmaler . Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 48
    #2   11. jun 2009 Sprit,ved dog ikke om sofaen kan holde til det

• #3   12. jun 2009 Hverken sprit eller terpentin må komme på læder, det tager farven.

Er det en gammel plet, så er den nok ikke let at få af - men prøv at smøre lidt brun sæbe på (det man får i platsbøtter og kaldes "Krystalsæbe") og dæk det til med husholdningsfilm eller plastik, og lad det sidde i 12-24 timer, så skulle du kunne "nuldre" pletten af.

Pas på ikke at smøre for meget sæbe uden for pletten.

• #4   13. jun 2009 ellers mal sofaen sort smiley

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #5   15. jun 2009 Må man heller ikke bruge Brun sæbe på en læder sofa. Det eneste der må bruges på en lædersofa er sæbespåner og noget som er egnet til det ( læder creme osv. ). Du kan få noget rens til en lædersofa, det burde at kunne tage det. Hent det i din lokale møbelforretning!

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    feb 2009

#6   15. jun 2009 Brug af forkerte plejemidler kan i stedet for at konservere læderet være med til direkte at nedbryde det.

Brun sæbe eller andre alkaliske vaskemidler med en PH-værdi for lang væk fra hudens ideelle værdi på 6,8 bør undgås. PH-værdien for læder ligge typisk mellem 3,5 og 4 og skal derfor for plejemidler ligge mellem 4 og 6. Endelig må man ikke anvende skrappe kemikalier eller rengøringsmidler som Ajax, chlorin, eller sulfo, og man bør så vidt muligt også undgå rensebenzin, terpentin og sprit.

Tommelfingerregelen er, at man ikke bør anvende et middel som man ikke også ville bruge på sin egen hud.

• #7   16. jun 2009 Søren L - hvis du læser hvad jeg skriver en gang til, vil du opdage, at jeg IKKE råder til at vaske/tørre sofaen af i brun sæbe.

Der spørges om, hvordan man får en malerplet af - hvilket er det jeg giver råd om ! Den brune sæbe skal på malerpletten og KUN på pletten, og jeg skriver også, at man skal passe på ikke at komme uden for den :o)

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    feb 2009

#8   16. jun 2009 Okay - Jeg læste det bare som om, at det var ok med Brun sæbe. Men det også lige meget, det må ikke bruges, og det ved han nu, uanset hvad.

Kommentér på:
Hvid maling på sort sofa..!!??

Annonce