8.926 visninger
|
Oprettet:
montering af vindueskarm... {{forumTopicSubject}}
hej jeg har lavet en mdf vindues karm men hvordan skal man gøre den fast vi har klodset den op men den ligger stadigt løs kommer den til og ligge fast når lysninger bliver monteret
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 21 Svar: 82
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 139
Det kan bruges til alt
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Boliger: 1 Emner: 12 Svar: 57
nov 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 6 Svar: 42
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 55
bagefter presser jeg bundstykket ( vindueskarmen ) ind, klosser op så den er i spend, skummer, 2-5 dykkere helt inde ved samlingen ved vinduet, hele vejen rundt. bagefter sætter jeg en pynteliste under bundstykker på væggen som skrues fast, spartles og males... Det holder.!!
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 55
mar 2009
Følger: 1 Svar: 3
sep 2018
Følger: 1 Svar: 1
sav en liste ud der har samme bredde som vinduet og med en tykkelse på f.els 15 mm
min liste er 99x40x15mm
i mit tilfælde er vinduet 99 cm vinduespladen er 99 men med en bredde del ud fra væggen så den er 103cm bor fire skrue huller i den start 40 mm inde i hver side og 30 mm længere inde fra hver side så er de jævnt fordelt stil listen på højkant bor fire huller 15 mm forskudt fra hver side af alle hullerne og ind mod midten og bor dem 6mm fra forkant., brug borestander så det bliver helt lodret og forsænk alle hullerne.
du montere listen i væggen under vinduespladen . sørg for høvle den til hvis den ikke passer præcist , mens listen sidder på væggen tager du en syl eller andet og mærker hullerne af
skal listen males kan du med fordel male den inden du fortsætter,
mens vinduespladen er taget af limer og skruer du listen på.
så er det blot sætte pladen på plads og skrue de fire skruer i under pladen.
her er link til billede
https://ibb.co/imE1P9
montering af vindueskarm...