{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.639 visninger | Oprettet:

jakob p
jakob p
Tilmeldt:
22. jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

montering af forskaldning (gips loft) {{forumTopicSubject}}

står og skal til at sætte profil loft op ude en hos en kammarat... MEN spørgsmålet er hvordan jeg sætter forskaldning/rekter op i det gips der er nu så det vil holde?

har prøvet med alm skruer men det holder self ikke.. hvad gør jeg?

På forhånd tak !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  montering af forskaldning (gips loft)
  • D.K .
    D.K . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 2
    #1   24. jun 2008 du bliver nød til at finde ud af hvor forskallingen bag det eksisterne gips ligger og så skrue dem op med nogle ordenlig lange skruer, men hvorfor ikke bare rive det ned, for gips er jo ret hurtigt at flå ned;)

  • jakob p
    jakob p Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   24. jun 2008 jeg har ellers prøvet .. men der er ikk andet for at blive ved med at lede(:

    det eksisterende gips er jeg ikk så meget for at rive ned i frygt for at tapet'en ryger med da den sidde lidt ind over gipsen(:


  • #3   24. jun 2008 tag i det lokale byggemark køb en af de billige laser der kan finde træ,metal. virker fint har selv en købt for 149 kr smiley brugte den da jeg satte spejle op i walk in closet smiley

  • *T *
    *T * Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #4   25. jun 2008 Du kan eventuelt anvende gips skruer.....

  • Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 7
    #5   30. jun 2008 brug gipsskrue, haha..

    Det kan sagtens lade sige gøre det du vil.. Start med at find uaf hvor forskallingen ligger, slå derefter nogle kridt snorslag. og derefter putter du superfix lim på det profilbrædt du skal have op, og så bruger du en stifte pistol med 55mm dykkere, så skal det nok holde. Du kan selvfølgelig også skrue det op, men lige så snart feren knækker/flækker, så har du problemet, og det bliver ikke pænt. Du skyder/stifter selvfølge i feren, så dykker hullerne bliver skjult bedst muligt.

    Husk at brug superfix fuge, og ikke acryl eller ligende..


  • #6   7. jul 2008 Profil lofts brædder skydes i Noten og IKKE på feren! Noten er revnen, feren er den tynde del.
    Der skal skrues forskalling op under gipspladerne inden der monteres profilbrædder, at bruge superfix er vist kun for "gør det selv folk"


  • Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 7
    #7   12. jul 2008 Frank G: Hvad snakker du om? man skyder ALDRIG i noten, hvordan fanden ville du bære dig ad med det? Superfix er ikke for gør det selv folk nej.

Kommentér på:
montering af forskaldning (gips loft)

Annonce